Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رضا ملک‌ زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در چهارمین نشست فصلی انجمن اپیدمیولوژیست های ایران در شاهرود گفت: ۷۴ مرکز رشد مستقر در دانشگاه‌های علوم پزشکی تأسیس‌شده است که به عبارتی هر دانشگاه حداقل یک مرکز رشد دارد که  در دولت تدبیر و امید تأسیس یک هزار و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت با گردش مالی حدود سه هزار میلیارد ریال در سال صورت گرفته است که به‌منظور تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی تولید ۳۴۰ محصول دارویی در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه‌های علوم پزشکی به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه مهم‌ترین اقدامات شاخص در حوزه پژوهش‌های سلامت تقویت زیرساخت‌ها است، افزود: توانستیم در شرایطی که زیرساخت‌های قوی در حوزه پژوهش وجود نداشت موسسه توسعه تحقیقات پزشکی را راه‌اندازی و ضمن ارائه  ۵۰۰ گرید ویژه به اعضای هیئت‌علمی ۲۰۰ طرح ملی را موردحمایت قرار دهیم.

 ملک‌زاده با ابراز اینکه امروز ۸۰ درصد علت مرگ‌ومیرها ناشی از بیماری‌های غیر واگیردار است که اپیدمولوژیت ها بر شناخت علل و نحوه مقابله با آن‌ها  متمرکز هستند، تصریح کرد: ایران از نژادها و قومیت‌ها بسیاری متنوع است که می‌توانیم با بهره‌مندی از فرهنگ و سبک زندگی  گوناگون کهورت‌های متفاوتی را راه‌اندازی و به‌صورت جامع آن‌ها را مطالعه کنیم و معتقدیم که دانش موجود می‌تواند مشکلات را در داخل کشور حل کند لذا در گام نخست برای کهورت والدین و بزرگ‌سالان مطالعه ۲۰۰ هزار نفر را در دستور کار قراردادیم که استقبال خوبی نیز از آن شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه ابراز داشت: در شرایطی توانستیم خود را به رتبه پانزدهم دنیا برسانیم که هیچ‌گاه اعتبارات پژوهشی کشور از سهم نیم درصدی اعتبارات ملی فراتر نرفته و درواقع سهم وزارت بهداشت در بهترین شرایط ۱۳درصد از سه درصد تولید ناخالص بوده است.

ملک‌زاده بابیان اینکه این وزارت‌خانه ۱۰ درصد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ۳۰ درصد تولیدات علمی در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد که این امر نقش مهمی در کسب رتبه شاخص برتر در بین کشورهای جهان شده است.

انتهای پیام / گ

۳۴۰ دارو در شرکت‌های دانش‌بنیان کشور تولید شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند