Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@07:12:37 GMT

متهم: فکر می‌کردم رقیب عشقی دارم، ماشینش را آتش زدم

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۶۵۸۰

متهم: فکر می‌کردم رقیب عشقی دارم، ماشینش را آتش زدم

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری متهم پرونده آتش سوزی در پارکینگ یک مجتمع مسکونی در محدوده خیابان پیروزی خبر داد.

خبرگزاری مهر: سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: در مورخه ۱۴اسفند سال گذشته وقوع یک آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی، در محدوه خیابان پیروزی به کلانتری ۱۱۰ شهدا اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حضور مأمورین و عوامل ایستگاه آتش نشانی در محل مشخص شد که شدت آتش به حدی است که امکان خارج شدن ساکنین مجتمع از مسیر راه پله وجود ندارد و احتمال سرایت کردن آتش به قسمت‌های بالای ساختمان نیز وجود دارد. بلافاصله واحد‌های کمکی آتش نشانی در محل حاضر شده و همزمان با انجام عملیات اطفای حریق، عملیات نجات ساکنین مجتمع نیز از طریق پشت بام با استفاده از جرثقیل و ... انجام شد.

با انجام عملیات نجات و پایان روند اطفای حریق، کارشناسان آتش نشانی در محل کانون اصلی آتش سوزی در داخل پارکینگ مجتمع مسکونی حاضر و در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد آتش سوزی کاملا عمدی بوده و فرد یا افرادی اقدام به آتش زدن یک خودرو جک سواری و یک موتورسیکلت کردند؛ پرونده مقدماتی با موضوع "حریق عمدی" تشکیل و پرونده جهت ادامه رسیدگی و تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با مراجعه به مالباخته (صاحب خودرو جک و موتورسیکلت) تحقیقات خود را آغاز کردند، اما وی قادر به معرفی هیچ کس به عنوان مظنون نشد و عنوان کرد که وی با هیچ کس سابقه درگیری یا دشمنی و حتی اختلاف مالی نداشته و ندارد و به همین علت قادر به معرفی کسی به عنوان مظنون آتش سوزی نیست.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، با اعلام خبر دستگیری متهم و اعتراف صریح وی به ایجاد حریق عمدی با انگیزه انتقام گیری گفت: در شرایطی که شاکی پرونده در طول رسیدگی به پرونده در چند ماه گذشته هیچ گونه اطلاعات قابل بهره برداری به کارآگاهان اداره شانزدهم ارائه نکرده بود، اما کارآگاهان اداره شانزدهم با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی یکی از دوستان مالباخته به نام مسعود (متولد ۱۳۶۲) به عنوان مظنون اصلی در پرونده شدند؛ همزمان با شناسایی مسعود، تحقیقات از مالباخته در خصوص احتمال ایجاد حریق توسط مسعود انجام شد، اما مالباخته مجددا در اظهاراتش عنوان کرد که هیچ سابقه درگیری یا اختلافی با مسعود نداشته و ندارد.

در چنین شرایطی و با توجه به شواهد و قرائن جمع آوری شده، طی هماهنگی با بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۴ تهران مسعود در مورخه ۱۴/۰۵/۱۳۹۷ دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل شد؛ مسعود در تحقیقات اولیه با بیان مطالبی مشابه با اظهارات شاکی پرونده مدعی شد که هیچگونه انگیزه‌ای برای انتقام گیری از مالباخته ندارد، اما در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و صراحتا به ایجاد حریق عمدی با انگیزه انتقام گیری اعتراف کرد.

مسعود در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:: "از مدتی پیش به دختری علاقه‌مند شدم که تصور می‌کردم مجتبی (مالباخته) نیز قصد ازدواج با او را دارد. شرایط مالی - اقتصادی و همچنین موقعیت کاری مجتبی از من بسیار بهتر است؛ از سوی دیگر دختر مورد علاقه ام و خانواده اش نیز رابطه خانوادگی بسیار نزدیکی با خانواده مجتبی دارند؛ در چنین شرایطی اطمینان ذاشتم که دیگر هیچ شانسی برای ازدواج من با دختر مورد علاقه ام وجود ندارد؛ به همین علت تصمیم به انتقام گرفتن از مجتبی گرفتم ".

متهم در ادامه اعترافاتش، در خصوص شب آتش سوزی نیز گفت: " ساعت ۰۳:۰۰ مورخه ۱۴/۱۲/۱۳۹۶ از درب پارکینگ بالا رفته، وارد پارکینگ شدم؛ ماشین و موتور مجتبی را با بنزین به آتش کشیده و به سرعت از پارکینگِ ساختمان خارج شدم؛ چند روز پس از این ماجرا، با اعضای خانواده در خانه مشغول صحبت کردن بودیم که موضوع آتش سوزی مطرح شد و آنجا اطلاع پیدا کردم که مجتبی و خانواده اش قصد داشتند تا به قصد خواستگاری به منزل یکی از بستگانشان در شهرستان بروند که به علت وقوع تخریب کامل ماشین و حادثه آتش سوزی کنسل شده؛ آنزمان بود که متوجه تصور اشتباه خود شدم و فهمیدم که در تمام این مدت در خصوص مجتبی اشتباه بوده است ".

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت سیر مراحل قضایی روانه زندان شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رقیب عشقی آتش زدن خودرو جرایم جنایی مجتمع مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ خواهر قاتل پدر در تهران

 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: اسفندماه سال گذشته کشف جسد سوخته مرد میانسالی در بیابان‌های جاده قدیم تهران ـ قم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: با اعلام این خبر، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: تیم جنایی جسد مرد حدوداً ۵۲ ساله را مشاهده کردند که بر اثر خفگی قربانی جنایت شده بود. گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت قتل در مکان دیگری رخ داده و جسد برای آتش‌افروزی به این بیابان‌ها منتقل شده است. در نخستین گام کارشناسان تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی اقدام به انگشت‌نگاری از روی جسد کردند که هویت مرد میانسال فاش شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان اداره دهم در این شاخه از تحقیقات متوجه شدند مقتول که شغل آزاد داشته، ساکن غرب استان تهران بوده و ۲ دختر جوان نیز دارد که اعضای این خانواده خیلی زود هدف بازجویی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ۲ دختر مقتول با اظهارات ضد و نقیضی در جریان تحقیقات مدعی شدند با پدر خود هیچگونه مشکلی نداشتند و آخرین روزی که او را دیدند ۲۴ ساعت قبل از کشف جسد بوده است، همچنین به دلیل اینکه مقتول در گذشته سابقه ترک خانه را به مدت چندین روز داشته، فقدانی او را به پلیس اعلام نکرده‌اند.

وی افزود: تحقیقات محلی تیم جنایی از همسایه‌ها حکایت از آن داشت، این ۲ خواهر به شدت با پدر خود اختلاف داشتند و مقتول در گذشته چندین‌بار فرزندان خود را به قتل تهدید کرده بود که همین سرنخ شک کارآگاهان را برانگیخت!

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی ادامه داشت تا اینکه لاشه سوخته خودروی پژو پارس مقتول داخل یک دره واقع در شهرستان دورود توسط ماموران پاسگاه حشمت‌آباد کشف شد و در ادامه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ۲ دختر جوان مقتول را دستگیر کردند.

سردار گودرزی گفت: یکی از خواهران که در جریان تحقیقات منکر هرگونه درگیری با پدر خود بود پس از مواجه با شواهد و مدارک موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و از یک جنایت هولناک رازگشایی کردند.

وی افزود: زن جوان گفت، من و خواهرم قصد داشتیم تا در یک خانه مجردی زندگی کنیم، اما پدرمان مخالف بود و همین موضوع اختلاف خانوادگی گسترده‌ای آفرید و تا حدی پیشرفت که پدرم ما را تهدید به قتل کرد.

در جریان این درگیری‌ها به تنهایی تصمیم گرفتم که پدرم را به قتل برسانم به‌خاطر همین از ۲ مرد جوان که از گذشته با آن‌ها دوست بودیم، کمک گرفتم.

روز حادثه پدرم در اتاق خوابش به خواب عصرگاهی فرو رفته بود که من درب ورودی خانه را مخفیانه برای متهمان باز کردم، دقایقی بعد آن‌ها از پله‌ها بالا آمدند و با طنابی که در اختیارشان گذاشتم پدرم را با همکاری یکدیگر به قتل رساندیم.

پس از ارتکاب جنایت، جسد را با خودروی پژو ۲۰۶ من به بیابان‌های اطراف تهران ـ قم بردیم و در آنجا با بنزین جسد را به آتش کشیدیم در ادامه هم ۲ مرد جوان خودروی پژو پارس پدرم را از پارکینگ خانه برداشتند و برای معدوم کردن آن جهت گمراه کردن مسیر پرونده به شهرستان درود بردند. خواهرم در این جنایت نقشی نداشته است.

این مقام ارشد انتظامی متذکر شد: کارآگاهان به دنبال دریافت این اعترافات، خیلی زود اقدامات اطلاعاتی را کلید زدند و مخفیگاه ۲ مرد جوان را در غرب استان تهران شناسایی و آن‌ها را در یک عملیات ضربتی به دام انداختند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی خیلی زود هدف بازجویی قرار گرفتند و به قتل مرد جوان با همدستی یکی از دختران مقتول اعتراف کردند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای سیرمراحل قانونی به زندان اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • دستگیری ۲ خواهر قاتل پدر در تهران
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران