Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 نخستین جشنواره رسانه و بندر پیش از ظهر امروز به میزبانی اداره کل بندر خرمشهر در ساختمان مرکزی این بندر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسنی در این مراسم به نقش رسانه در توسعه گردشگری دریایی تاکید کرد و خواستار مشارکت بیش از بیش اصحاب رسانه در پرداختن به موضوع توسعه اقتصاد دریایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقتی  در بندرعباس ماموریت داشتم، به دلیل شدت حوادث دریایی از طرف رسانه‌ها تحت فشار و مورد نقد بودیم گفت: فشار رسانه‌ها باعث بهبود زیرساخت های گردشگردی در بنادر شرق هرمزگان شد.

محسنی ادامه داد: اکنون ٤٠٠ سفر دریایی در بندرعباس بدون یک حادثه انجام می‌شود که نتیجه و مصداق بارز نقش رسانه در توسعه گردشگری ایمن است.

به گفته محسنی اطلاع‌رسانی و نقد منصفانه رسانه‌های استان در آن برهه نقش مهمی در ساماندهی شناورهای مسافری بندرعباس داشت و این نمونه‌ای از تاثیر رسانه ها در رفع مشکلات مردم است.

وی به وضعیت خرمشهر اشاره کرد و با بیان اینکه لازم است توسعه گردشگری در خرمشهر محقق شود گفت: گردشگری بی‌نظیر  اروند و کارون و بهمن‌شیر و استفاده از صنعت سبز یا همان جلب توریست نباید به فراموشی سپرده و نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه ایران یکی از ١٠کشور دارای جاذبه گردشگری است گفت: متاسفانه نتوانستیم سهم خود را از جذب توریست و گردشگری دریایی در شهرهای جنوبی بگیریم

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: باید خرمشهر را مجدداً تقویت کرد و امروز ظرفیت‌های گردشگری دریایی این شهر را به عنوان حلقه مفقوده همه استان های دریایی معرفی کرد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گردشگری دریایی بندر خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

سعید شاهرخی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تشریح همکاری اتاق بازرگانی با میراث فرهنگی و گردشگری استان و در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه رویداد کرمان ۱۴۰۴ در اتاق بازرگانی افزود: اتاق بازرگانی یکی از مهمترین نهادها برای تحقق شعار امسال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

وی با اشاره به رقابت کرمان و فارس برای میزبانی از سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی عنوان کرد: برای انتخاب میزبان ۲۵ شاخص مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرعه به نام کرمان افتاد. گفتنی است که نقش اتاق بازرگانی استان در انتخاب کرمان به عنوان میزبان بسیار موثر بوده است.

شاهرخی گفت: از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلید خواهد خورد و احتمالا آبان ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه مفاخر علمی، هنری، موسیقی و رسانه‌ای کشور برای معرفی کرمان بسیج می‌شوند و همه شهرستان‌های استان میزبان این گروه‌ها برای اجرای رویدادها خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: همایش بین المللی راه ابریشم در کرمان و کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بم، سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت و اختتامیه رویداد کتیبه سرباز و رویداد چوگان از جمله رویدادهایی است که امسال در استان کرمان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۴۰۰۰ اثر تاریخی استان کرمان در موزه ملی تصریح کرد: امسال اشیاء و عناصر تاریخی استان کرمان که در موزه ملی نگهداری می‌شوند با نظر و انتخاب کارشناسان به استان کرمان منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند