Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل بنادرودریانوردی سیستان‌و بلوچستان، در نشست مشترکی که با موضوع بررسی مطالعات مفهومی پدافند غیرعامل در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد گفت: اختصاص بخشی از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های ایجادشده در این بندر و باهدف تمرکززدایی از بنادر حوزه خلیج‌فارس و تامین نیازهای اساسی سیستان‌و بلوچستان و استان‌های هم‌جوار کرمان، خراسان جنوبی و سمنان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره‌کل بنادرودریانوردی سیستان‌و بلوچستان،  بهروز آقایی برقراری تعادل کاهش هزینه و زمان و حرکت و مقاوم‌سازی، بازدارندگی و آمادگی در برابر تحریم‌ها و تهدیدات آینده را در راستای اهداف پدافند غیرعامل ضروری خواند و تدبیر و جدیت در مباحث مربوط به دریای عمان را از اولویت‌های دریایی کشور خواند.

مدیرکل بنادرودریانوردی سیستان‌و بلوچستان بر تکمیل و احداث راه‌آهن چابهار-ایرانشهر-زاهدان به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه محور شرق کشور تاکید و ایجاد دسترسی‌های ریلی در بنادر و اتصال به شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور را به‌عنوان مهم‌ترین عوامل کاهش بهای تمام‌شده کالا و ایجاد مزیت رقابتی حائز اهمیت خواند که سرمایه‌گذاری دولت همراه با ایجاد مشوق‌های بخش خصوصی به‌منظور ورود و تکمیل‌کننده این حوزه ضرورت دارد.

معاونت زیربنایی پدافند غیرعامل کشور در این نشست اظهار کرد: اهمیت بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار از دوران دفاع مقدس و به‌عنوان بندر پشتیبان خارج از محدوده خلیج‌فارس عینیت یافت.

سردار ساسانی پیشرفت و توسعه حاصل‌شده در بندر چابهار درزمینه واردات، صادرات، ترانزیت و پیوند با کشورهای همسایه را مثبت و قابل‌تقدیر خواند و افزود: بندر شهید بهشتی با توجه به توسعه و ظرفیت‌هایی که در آن ایجاد شده و با رعایت مباحث پدافند غیرعامل؛ نقطه قوت کشور در برون‌رفت از محدودیت‌ها و تحریم‌های یک‌جانبه‌ای است که تسریع در توسعه آن برای دشمنان و تهدیدکنندگان، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

وی پیش‌بینی‌های لازم و مطالعات پدافند غیرعامل را در حوزه‌های واردات، صادرات، خدمات بندری و خطوط کشتیرانی مورد تاکید و بر اجرای آیین‌نامه مرزبانی زیستی پدافند غیرعامل، طرح مدیریت بحران در حوادث احتمالی، تعریف و تعیین مسئولیت در مواجهه با شرایط اضطرار، برگزاری مانورهای سالیانه با موضوعات سایبری و دریایی و برگزاری دوره‌های آموزشی را جهت آمادگی در شرایط بحران تصریح کرد.

معاون زیربنایی پدافند غیرعامل کشور پیشرفت طرح توسعه بندرشهیدبهشتی چابهار و تامین تجهیزات استراتژیک در زمان کوتاه‌مدت برجام را بسیار مثبت و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: حمایت و پیگیری سازمان پدافند غیرعامل در جهت تصویب راه‌های دسترسی و اتصال به پس‌کرانه بندر و درب‌های خروج بندر شهید بهشتی و همچنین الحاق فاز ۵ به طرح کنونی امری ضروری است.

در پایان مدیرکل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE سازمان بنادرودریانوردی نیز در این جلسه گفت: دستورالعمل طرح مدیریت بحران در سازمان بنادرودریانوردی مدون و مصوب و به بنادر ابلاغ شده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر چابهار بندر شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مالیات‌ها نقش مهمی در پیشبرد توسعه اقتصادی، فراهم کردن منابع ضروری برای عملیات دولتی، پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های رفاه عمومی ایفا می‌کنند. مالیات به عنوان منبع اصلی درآمد دولت، در تامین مالی منابع بودجه، حمایت از پروژه‌های استراتژیک دولت و تضمین دسترسی عادلانه به زیرساخت‌های ضروری برای شهروندان ایرانی نقش اساسی دارند.

با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از درآمد‌های بودجه کشور از منابع پایدار با محوریت مالیات به دست می‌آید، مالیات نه تنها برای تأمین مالی وزارتخانه‌های دولتی ضروری است، بلکه برای رفع کسری بودجه، تسویه بدهی‌ها و ارتقای رشد اقتصادی نیز ضروری است.

تامین مالی بودجه ایران از طریق مالیات برای تسهیل منابع پایدار، رفع کمبود‌های بودجه و هدایت سرمایه گذاری در کشور حیاتی است. با کاهش اتکا به صادرات نفت و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، مالیات‌ها نقش کلیدی در ارتقای ثبات اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری پایدار و تحریک رشد در بخش‌های مختلف ایفا می‌کنند. از طریق سیاست‌های استراتژیک مالیاتی و جمع‌آوری کارآمد درآمد، دولت می‌تواند پایداری مالی را افزایش دهد، فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی ایجاد کند و محیطی مساعد برای سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل ایجاد کند.

علاوه بر مالیات سهم دولت، سازمان امور مالیاتی مالیات‌هایی را که تأثیر مستقیم بر توسعه و زیرساخت‌های منطقه‌ای دارد، جمع آوری می‌کند. یکی از نمونه‌های قابل توجه سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده است که به توسعه شهری و پروژه‌های زیرساختی منطقه‌ای در سراسر کشور کمک می‌کند.

سهم ۴ درصدی مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافته به شهرداری‌ها بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ تخصیص یافته است که در جهت سرمایه گذاری در شهر‌ها و ارتقای زیرساخت‌های منطقه‌ای در نظر گرفته شده است. این تخصیص اعتبار مزایای محسوسی دارد که از جمله می‌توان به تکمیل کمربندی شهر قزوین با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد که نشان از تاثیر مثبت مالیات بر توسعه شهری و ارتقای زیرساخت‌ها دارد.

علاوه بر این، مالیات‌ها با حمایت از خدمات ضروری، ترویج سرمایه گذاری و تقویت رشد فراگیر به عنوان محرک توسعه اقتصادی عمل می‌کنند. با تخصیص درآمد‌های مالیاتی به حوزه‌های حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و زیرساخت‌ها، دولت رفاه عمومی را بهبود بخشیده است، استاندارد‌های زندگی را بالاتر برده است و فرصت‌هایی برای پیشرفت اجتماعی-اقتصادی ایجاد کرده است. سیاست‌های مالیاتی که توسعه پایدار، تخصیص عادلانه منابع و مدیریت کارآمد درآمد را در اولویت قرار می‌دهند، نقش مهمی در تضمین رفاه بلندمدت و ثبات اقتصادی برای کشور دارند.

در پایان، مالیات محور اصلی توسعه اقتصادی کشور است. مالیات با تأمین بودجه موردنیاز دولت، تامین مالی پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های رفاه عمومی، نقش اساسی در پیشبرد توسعه اقتصادی ایران ایفا می‌کند. با استفاده از درآمد‌های مالیاتی برای سهم دولت جهت رفع کسری بودجه، سهم شهرداری‌ها جهت حمایت از توسعه منطقه‌ای و سهم بهداشت در جهت زیرساخت‌ها و یارانه‌های حوزه بهداشت دولت می‌تواند رشد اقتصادی را بهبود ببخشد، رفاه اجتماعی را با توسعه همگون منطقه‌ای افزایش دهد و فرصت‌هایی برای توسعه پایدار متوازن ایجاد کند. از طریق سیاست‌های مالیاتی استراتژیک، جمع‌آوری کارآمد درآمد و تخصیص شفاف منابع، ایران می‌تواند از قدرت مالیات‌ها برای ایجاد اقتصاد مقاومتی، تقویت خدمات عمومی و ترویج رشد فراگیر برای همه شهروندان استفاده کند.

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است