Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات فرانسوی از "موافقت" رژیم صهیونیستی با این گفته روس‌ها که باقی ماندن بشار اسد در قدرت یکی از تضمین‌ها برای خروج همه نیروهای ایرانی از سوریه است، خبر داد، همزمان او از جدیت پاریس در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال ۲۰۲۱ سخن گفت.

به گزارش صدای ایران از ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، با پیشروی‌های ارتش سوریه در اکثر جبهه‌ها رایزنی‌های سیاسی میان رهبران کشورهای مختلف افزایش یافته است، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تماس تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود داشت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماکرون روز شنبه در تماس تلفنی با پوتین نیز گفت‌وگوی طولانی درباره وضعیت سوریه داشت.
یک منبع عالی رتبه فرانسوی به روزنامه الحیاة گفت: تماس تلفنی ماکرون با پوتین در چارچوب تلاش‌ پاریس برای گرد هم آوردن استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه با کارشناسان مذاکرات آستانه و کارگروه کوچکی در ژنو طی ماه سپتامبر آتی جهت پیشبرد روند سیاسی است.
این منبع افزود: فرانسوا سنمو، فرستاده جدید رئیس جمهوری فرانسه به سوریه در کنار ماکرون در کاخ ریاست جمهوری حضور دارد و در سفرهای ماکرون به کشورهای مرتبط با بحران سوریه شرکت می‌کند.
این دیپلمات فرانسوی در عین حال گفت: فرانسه از سال ۲۰۱۷ موضعگیری خود درباره کناره‌گیری اسد از قدرت را تغییر نداده و تاکید داشته که این مساله پیش‌شرط مذاکرات با دمشق نیست.
وی همچنین تاکید کرد: پاریس مشخصا مسیر سیاسی را می‌خواهد که بر اجرای قانون اساسی و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۱ یعنی سه سال دیگر جهت جلوگیری از انتخاب مجدد اسد متمرکز باشد.
منبع یاد شده ادامه داد: اسرائیل نارضایتی خود از تلاش‌های مسکو برای راضی کردن نیروهای ایرانی جهت عقب‌نشینی از ارتفاعات جولان تا حدود ۸۰ کیلومتر را به پاریس اعلام کرده و این اقدامات را ناکافی دانسته و خواستار خروج نیروهای ایرانی از کل خاک سوریه شده است.
این منبع فرانسوی در پایان گفت: عجیب‌ترین نکته در این موضوع "موافقت" اسرائیل با گفته روس‌ها مبنی بر این است که باقی ماندن بشار اسد در قدرت یکی از تضمین‌ها برای خروج تمامی نیروهای ایرانی از سوریه است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ماکرون فرانسه رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی سوریه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!

 فرانسه امنیت مرزی فرودگاه‌های پاریس را پیش از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، مقامات فرانسوی تصمیم گرفته‌اند تعداد مرزبانان فرودگاه ها را تا 1900 نفر افزایش دهند و همچنین اقداماتی علیه رانندگان غیر قانونی که بدون سفارش قبلی از طریق اپلیکیشن، مسافران را مستقیماً از فرودگاه می‌برند، انجام دهند.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه با تایید این موضوع گفت: در هفته‌های اخیر دستگیری‌ها و بازرسی‌های اضافی رشد داشته است. تجربه فرودگاه اولین و آخرین خاطره‌ای خواهد بود که ورزشکاران، رسانه‌ها از سراسر جهان و بازدیدکنندگان متعدد آن را با خود خواهند برد. همچنین برنامه‌هایی برای بسته شدن حریم هوایی پاریس به مدت شش ساعت در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 داریم.

18 هزار سرباز فرانسوی در طول بازی‌ها در پاریس مستقر می‌شوند که 3 هزار نفر از آنها به نظارت هوایی اختصاص خواهند داشت. این تعداد علاوه بر 35 هزار افسر پلیس مدنظر قبلی است.

المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • غذاهای ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس چه خواهد بود؟
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل