Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۳۶ اکیپ ثابت و سیار برای ارائه خدمات روز عید قربان آماده هستند و ۸۰ همکار دامپزشکی در این روز فعالیت خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حمید زینالی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن عید قربان خدماتی پیش بینی شده که نظارت بر فرآورده‌های دامی و توجه به سلامت لاشه‌ها و بازرسی قبل از کشتار با جدیت انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: مراکزی در سطح شهر برای عرضه دام در این ایام پیش بینی شده است تا مردم بتوانند قربانی مورد نیاز خود را به صورت بهداشتی تهیه کنند. 

این مسئول بیان کرد: در سال‌های گذشته میدان بزرگ دام هم به مراکز عرضه دیگر اضافه شد و ذبح شرعی نظارت می‌شود و آموزش همکاران و تصمیم گیری یکپارچه انجام شده است. 

وی ادامه داد: امسال تاسیس شرکت‌هایی که خدمات ذبح دام را انجام دهند پیش بینی شده و در این راستا با فرهنگ سازی باید مردم را توجیه کنیم و آموزش دهیم تا به ذبح بهداشتی و شرعی اهمیت دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: متاسفانه بسیاری از کسانی که دام‌ها را ذبح می‌کردند اصول اولیه ذبح شرعی را نمی‌دانستند، اداره کل دامپزشکی استان قزوین جزو اولین استان‌هایی بود که اقدام به برگزاری آموزش دوره ذبح شرعی کرد و با برگزاری دوره‌های آموزشی کارت ذابح به آنها اهدا شد تا از نظر شرعی از ذبح دام مطمئن باشیم. 

وی اذعان کرد: سه کشتارگاه در سطح استان فعال هستند و با حضور ناظرین ذبح شرعی نظارت‌ها به صورت مستمر صورت می‌گیرد و ذبح دام در روز عید قربان به صورت رایگان انجام خواهد شد‌. 

وی بیان کرد: همچنین برای خدمات دهی به شهروندان عزیز استان ماشین‌های سردخانه دار آماده انتقال دام‌ها هستند،۱۲ اکیپ ثابت در ادارات شهرستان و بخش‌ها و اماکن ثابت مستقر می‌شوند و ۱۸ اکیپ سیار متشکل از سه همکار دامپزشکی نیز از ۷ صبح تا ساعت ۱۳ بعدازظهر روز عید قربان حضور خواهند داشت. 

زینالی ابراز کرد: جایگاه‌های عرضه دام باید با مشارکت سازمان میادین هماهنگی شود؛ البته ما ۶ مرکز درنظر گرفته ایم اما برای ارائه خدمات به صورت کامل باید دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند. 

وی عنوان کرد: ۳۶ اکیپ ثابت و سیار برای ارائه خدمات روز عید قربان آماده هستند و ۸۰ همکار دامپزشکی در این روز فعالیت خواهند داشت، ۲میدان هم در قزوین وجود دارد که هرسال در این روز فعالیت دارد. 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ابراز کرد: اکیپ‌های بازرسی و نظارت شرعی از سوی دامپزشکی متشکل از ۱۲ روحانی حاضر در دامپزشکی برای عید قربان حضور خواهند داشت، همچنین میدان دام ما در جاده بوئین زهرا توانایی خدمات دهی به کل استان را داراست، همچنین سه کشتارگاه دامپزشکی مستقر در قزوین دارای مجوز است.
وی بیان کرد: شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی و ارائه نظرات و سوالات اداره کل دامپزشکی است که شهروندان از این طریق می‌توانند ۲۴ ساعته اطلاعات لازم را از طریق مسئولان دامپزشکی بدون گرفتن پیش شماره و در ساعات اداری کارشناسان و در ساعت غیراداری از طریق نگهبانی پاسخگو است. 

این مسئول ادامه داد: همچنین شماره ۵۰۰۰۱۵۱۲ نیز سامانه پیامکی اداره کل دامپزشکی استان قزوین است که پیامک شهروندان به صورت مستقیم بر روی شماره تلفن مدیرکل و مسئول روابط عمومی منتقل می‌شود. 

وی درباره مشکلات مرغداری‌ها در شرایط قطع برق ابراز کرد: تمام واحدهای طیور و تخمگذار و اجداد که دارای پروانه بهداشتی است ملزم به داشتن موتور ژنراتور هستند و این موضوع جزو مقررات دامپزشکی است. 

زینالی بیان کرد: اگر مرغداری‌ها در این حوزه مشکل داشته باشند کوتاهی مسئولان آن مرغداری است، زیرا زمان قطعی برق به مرغدارای‌های استان ارائه شده است و از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود. 

وی عنوان کرد: تا به امروز تلفاتی از مرغدارای‌ها به واسطه قطعی برق ارائه نشده است، البته ممکن است واحدی به صورت غیرمجاز اقدام به جوجه ریزی کرده باشد که مجهز به ژنراتور نباشد و در صورت قطع برق دچار خسارت شده باشد که این موضوع به علت کوتاهی مسئولان این مرغداری است. 

مدیرکل دامپزشکی قزوین در پایان گفت: تلفات ۲ واحد از مرغداری‌های تاکستان را تائید نمی‌کنم احتمالا کوتاهی خود مرغداری‌ها در استفاده از ژنراتور بوده که منجر به این تلفات شده است. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند

شهرستانهای شوش و کرخه دارای سه رودخانه دز، کرخه و شاوور می باشند که یک نعمت بزرگ به حساب می آید. رودخانه دز یکی از رودخانه های مهم کشور و استان می باشد. این رود از به هم پیوستن رودخانه‌های سزار و بختیاری در استان لرستان تشکیل می‌شود و پس از ورود به استان خوزستان به رود کارون می‌ریزد که رود دز بخشی از حوضۀ کارون بزرگ به شمار می‌رود.

دومین رودخانه در شهرستانهای شوش و کرخه، رود کرخه می باشد

رود خانه کرخه سومین رود بلند ایران پس از کارون و سفید رود است. این رود از به هم پیوستن دو رودخانه زال و سیمره در اندیمشک تشکیل شده و پس از طی مسیری نزدیک به ۷۵۵ کیلومتر به تالاب هورالعظیم در مرز ایران و عراق می‌ریزد.

رود خانه شاوور سومین رودخانه در دو شهرستان شوش و کرخه است.

رودخانه شاوور در ۱۸ کیلومتری شمال‌ غرب شهر شوش، در ساحل شرقی روستای جریه سید احمد از به هم پیوستن چند چشمه به هم شکل می‌گیرد. این رودخانه از میان شهر عبور می‌کند و شهرستان شوش را طی و بعد از آن به شهرستان تازه تاسیس کرخه می رسد. و از جاذبه های گردشگری شوش محسوب می‌شود. طبق اسناد تاریخی، شاوور یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین رودخانه‌های ایران است. شاوور یکی از منابع تغذیه‌کننده تالاب بامدژ محسوب می‌شود و دو سد شاوور و خیر آباد، در چند دهه گذشته روی آن احداث شده‌اند.

با شروع فصل گرما مردم خوزستان علاقه خاصی به شنا در رودخانه ها دارند و میشود گفت که شنا کردن در رودخانه ها برای خوزستانی ها یک سنت تبدیل شده و کمتر کسی هست که علاقه ای به شنا کردن در رودخانه نداشته باشد،که متاسفانه شاهد غرق شدگی تعداد بالای مردم در سالهای گذشته بودیم و در سال گذشته خوزستان رتبه اول غرق شدگی را در کشور داشت

نبود استخر در شهرهای خوزستان یکی از دلایلی هست که مردم به رودخانه ها برای شنا مراجعه میکنند،رودخانه هایی که خیلی خطرناک و بدون امکانات غریق نجات هستند

این رودخانه ها مطمینا در هر کدام از مناطق کشور بود یک اداره مستقل با تمام امکانات غریق نجات را داشت اما چرا این اداره یا نهاد در شوش و کرخه وجود ندارد؟

چه کسی باید پیگیر راه اندازی یک غریق نجات مجهز برای شوش و کرخه باشد؟

دو شهرستانی که همیشه نیاز جدی به امکانات غریق نجات دارند و بارها شاهد غرق شدگی جوانان و کودکان در این رودخانه ها بودیم

در چند روز اخیر یک سرباز در رودخانه دز محدوده شوش غرق شد که بعد از گذشت ۶ روز پیدا شد و دلیل اصلی پیدا نشدن جسد این سرباز جوان نبود امکانات غریق نجات بود و مردم بصورت خود جوش پای کار امدند و چندین شبانه روز به دنبال پیدا شدن جسد بودند که بالاخره بعد از ۶ روز توسط نیروهای بسیج حوزه شهید بقایی شوش و هئیت جت اسکی شهرستان دزفول پیدا شد

اهمیت رودخانه ها را بیان کردیم تا نیاز شدید و کمبود یک اکیپ غریق نجات را درک کنیم.

در این شهرستانها چندین شرکت صنعتی و تولیدی، اعم ار خصوصی و دولتی وجود دارد که با کمک این شرکت ها و دولت میتوان یک غریق نجات مجهز و با امکانات کافی را احداث کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903151

دیگر خبرها

  • مظفری‌زاده: نتایج ما بهتر شده است ولی با خمس مشکلی نداشتیم
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • قطعی: رم علیه بند خرید هم‌تیمی سردار
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است