Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-09@00:18:40 GMT

کمک ۷۰۰ میلیارد تومانی اولیا به مدارس

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۷۲۸۸

نورعلی عباسپور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت:​ هنوز برای استفاده از خودروی پراید در سرویس مدارس تصمیمی گرفته نشده است.

مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش افزود: مدیران مدارس موظف هستند نرخ نامه شورای شهر را به رؤیت اولیاء برسانند و حداکثر ۴۰ درصد نرخ سرویس را پیش از سال تحصیلی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درباره استفاده از خودروی پراید برای سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده، شهرداری و شورای شهر تصمیم گیری خواهند کرد.

عباسپور گفت: با وجود الزام نصب سامانه جی پی اس بر خودرو‌های سرویس مدارس تاکنون تنها ۳۰ درصد خودرو‌ها به این سامانه مجهز شده اند و قرار است امسال با نصب نرم افزاری (اپلیکیشن) خانواده‌ها بتوانند از موقعیت و مسیر حرکت سرویس فرزند خود مطلع شوند.

وی تأکید کرد:​ حداکثر ظرفیت خودرو‌های سواری برای سرویس مدارس ۴ نفر و ون ۷ نفر است و سوار کردن بیش از این غیرقانونی است.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش گفت: سرویس‌های بالای ۴ نفر در ون‌ها و مینی بوس‌ها باید یک مراقب نیز داشته باشند.

وی تأکید کرد:​ رانندگان سرویس‌های مدارس باید حداقل ۲۳ سال سن داشته و متأهل (به غیر از زنان سرپرست خانوار) باشند و سوءپیشینیه نیز نداشته باشند.

عباسپور افزود: ​مدیران مدارس تحت هیچ عنوانی مجاز به انعقاد قرارداد با رانندگان آزادبر غیرپوشش تاکسیرانی نیستند و به خانواده‌ها نیز توصیه می‌کنیم برای حفظ امنیت فرزندانشان از استفاده از سرویس‌های آزادبر خودداری کنند.

وی به دریافت کمک‌های مردمی در مدارس اشاره کرد و گفت: ​دریافت وجه اجباری از اولیاء در مدارس هیأت امنایی تخلف است و تنها در صورت ارائه فوق برنامه از طرف مدارس به صورت اختیاری قابل پرداخت خواهد بود.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش افزود:​ دریافت کمک‌های مردمی با ۳ شرط داوطلبانه بودن، در غیر زمان ثبت نام و دادن رسید بابت پرداخت به اولیاء امکان پذیر است.

عباسپور گفت:​ خانواده‌ها در سال تحصیلی گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی و ۳۲۰ میلیارد تومان وجوه نقدی به مدارس کمک کردند که بخش قابل توجهی از​ آن برای کار‌های عمرانی مدرسه مصرف شده است، اما در برخی موارد نیز مدیران مدارس به ناچار مجبور به پرداخت قبوض آب، برق، گاز از محل کمک‌های مردمی شده اند.

وی افزود: مدارس نباید خانواده‌ها را ملزم به خرید روپوش دانش آموزان از یک تولیدی خاص کنند و باید خرید با اختیار اولیاء باشد.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش گفت:​ از انجمن اولیاء و مربیان مدارس خواسته ایم که خانواده‌ها را برای خرید ملزومات ایرانی از جمله روپوش، نوشت افزار و کیف و کفش دانش آموزان ترغیب کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سرویس مدارس آموزش و پرورش اولیا کمک وجوه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جیمی کرگر و انجام چالش رتبه بندی بهترین مربیان تاریخ بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم

جیمی کرگر، اسطوره لیورپول در چالش بلایند رنکینگ انتخاب بهترین سرمربیان تاریخ فوتبال شرکت کرد.

دانلود (7.9MB)

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به فوتبال ایران می‌آید؛ دوره‌ای فشرده برای مربیان برگزار شد
  • گزینش و نظر نهایی با کادر فنی است
  • سمینار بررسی عملکرد مربیان و مدیران جام ملت‌ها برگزار شد
  • مدارس نوبت عصر شهر قزوین «پنجاه‌به‌در» تعطیل است
  • اسطوره یوونتوس در کلاس درس آلگری (عکس)
  • جیمی کرگر و انجام چالش رتبه بندی بهترین مربیان تاریخ بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم
  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد