Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از گاردین بررسی جدید نشان می دهد در بیشتر حوزه های انتخابی در انگلیس، اکثریت خواستار ماندن این کشور در اتحادیه اروپا هستند.

بیش از 100 حوزه انتخاباتی در وست مینستر انگلیس که از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) حمایت کرده بودند اکنون مخالف آن هستند و می خواهند انگلیس در اتحادیه اروپا بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این بررسی که می تواند تاثیر مهمی بر بحث های مربوط به برگزیت در اواخر امسال در پارلمان داشته باشد، همچنین مشخص شده است که بسیاری از حوزه های انتخابی در انگلیس اکنون در اختیار اکثریتی هستند که می خواهند در این اتحادیه بمانند.
این تحلیل که یکی از جامع ترین ارزیابی ها در خصوص برگزیت از زمان همه پرسی است، نشان می دهد این تغییر حاصل تردید رای دهندگان از حزب کارگر است که قبلا از برگزیت حمایت کرده بودند.
این روند در شمال انگلیس و ولز که مرکز اصلی حزب کارگر محسوب می شود بسیار شدید است. این تحولات فشار زیادی بر جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر برای ملایم کردن مخالفت این حزب با برگزیت، وارد خواهد کرد.
در این بررسی 632 حوزه انتخابی در انگلیس، اسکاتلند و ولز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که 112 حوزه انتخابی نظر خود را از برگزیت به باقی ماندن در اتحادیه اروپا تغییر داده اند. بررسی ها نشان می دهد اکنون 341 حوزه انتخابی وجود دارند که از ماندن در این اتحادیه حمایت می کنند و 229 حوزه خواستار همه پرسی هستند.
یک حوزه انتخابی در اسکاتلند و 97 حوزه در انگلیس نظر خود را از خروج به ماندن تغییر داده اند. در ولز نیز از 40 حوزه انتخابی حامی برگزیت، چهارده حوزه تغییر نظر داده اند.
در کل، در حال حاضر 53 درصد از باقی ماندن در اتحادیه اروپا و 47 درصد از برگزیت حمایت می کنند.
رای دهندگان جوان و اقلیت های قومی نیز نظر خود را تغییر داده اند و خواستار باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.
این در حالی است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار است اواخر امسال درباره این موضوع با مجلس عوام تبادل نظر کند و احتمال دارد موضوع توافق نهایی برگزیت نیز در پارلمان به رای گذاشته شود. در همین حال، مخالفان ترزا می در حال تهیه طرحی برای برگزاری یک همه پرسی جدید یا انتخابات هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انگليس برگزيت باقي ماندن اتحاديه اروپا موافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی

اتحادیه‌ اروپا از امضای توافقنامه کمک ۱۷ میلیون یورویی با سازمان بین‌الملی مهاجرت خبر داد و گفت این پول در قسمت از حمایت مهاجران تازه بازگشته از ایران و پاکستان و جوامع میزبان آنها هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد زنان و کودکان در اولویت کمک‌هایش به افغانستان قرار دارند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای نوشت که حدود یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان و ایران از جنوری پارسال تاکنون بازگشته‌اند.

 اتحادیه اروپا گفته است بازگشت مهاجران افغانستانی که در اوایل آغازگر یک وضعیت اضطراری در مرزهای افغانستان بود اکنون به یک بحران در جوامع میزبان بدل شده است.

به گفته اتحادیه اروپا، کمک جدید این سازمان برای مهاجران تازه بازگشته خدمات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی فراهم خواهد کرد.

رافائلا یودیچه، سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان از میزبانی و همسبتگی افغان‌ها با مهاجران تازه‌برگشته ستایش کرد و گفت باید اطمینان حاصل کرد که این جوامع حمایت می‌شوند.

پاکستان در دور نخست روند اخراج مهاجران فاقد مدرک، حدود نیم میلیون افغانستانی‌ را اخراج کرده و حالا مرحله دوم این روند را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • واکنش توییتر رسمی باشگاه بارسلونا به ماندن ژاوی؛ فراتر از یک مربی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • خشم ژاوی پس از ماندن در بارسا؛ پولی نمی‌خواستم!
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • نایب رئیس بارسا تأیید کرد: ژاوی می‌ماند
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس