Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به سه ویژگی مهم این کانون ها اشاره کرد و گفت: حضور نسل جوان یکی از راه های بانشاط کردن فضای مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رضا قاسمی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 21 مرداد ) در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی، گفت: ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور با مصوبه ٣٠٢ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تاسیس این ستاد با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه تهاجم فرهنگی، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن صورت گرفت، اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار مساجد کانون هایی به منظور ایجاد فعالیت های فرهنگی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کردند.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های مختلفی در حیطه وظایف خود اجرا می کنند.

 

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد به سه ویژگی مهم و برجسته این مکان های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: سه ویژگی مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد شامل: حضور در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری، جوان گرایی و مردمی بودن است.

 

وی در توضیح این مطلب، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم برای بانشاط کردن فضای مساجد کهگیلویه و بویراحمد، تقویت هر چه بیشتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان و جذب نسل جوان در آنهاست.

 

قاسمی یادآور شد: مردمی بودن کانون های فرهنگی و هنری مساجد به این معناست که با کمک های خودجوش مردم اداره شده و با وجود کمترین امکانات و تجهیزات، فعالیت های ارزنده مذهبی و فرهنگی در آنها انجام می شود.

 

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انتظار می رود که مسئولان اجرایی این استان با همدلی، هماهنگی و هم افزایی لازم کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان را حمایت و اعتبارات بیشتری نیز به آنها اختصاص داده شود.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری برنامه های مختلفی در طول سال برگزار می کنند، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های آسیب های اجتماعی، سبک زندگی، جمعیت و خانواده، امربه معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، فضای مجازی، توسعه نماز، تولیدات بومی و استانی و ... از جمله این فعالیت هاست.

 

قاسمی برگزاری اردوی فرهنگی و آموزشی اندیشه های آسمانی، جشنواره های مختلف قرآنی از جمله «مدهامتان»، جشنواره سرود کانون های فرهنگی و هنری، نشست با روحانیون، تشکیل اتاق فکر، برگزاری کنگره امام سجاد(علیه السلام)، برگزاری کارگاه اقتصاد مقاومتی، دوره های آموزشی تحقیق و پژوهش، دیدار با خانواده شهدا، و برنامه های مختلف ملی و مذهبی را از دیگر فعالیت های انجام گرفته و یا در حال انجام این کانون ها برشمرد.

 

این مسئول فرهنگی و هنری از کمک های نقدی و تجهیزاتی در طول سال به کانون های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: تجهیزات این کانون ها از محل اعتبارات استانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرمانداران هر شهرستان خریداری و در اختیار کانون ها قرار می گیرد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار مجلس خبرگزاری شبستان رسانه حسن روحانی دولت عربستان زلزله یمن ایران کارگروه فرهنگی و اجتماعی مردمی بودن جوان گرایی شبیخون فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آسیب های اجتماعی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این برنامه ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت(ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام علیرضا ناجی، کانون‌های مساجد را محور برنامه‌های دهه کرامت اصفهان معرفی کردو افزود: هیات های مذهبی، موسسات مردمی، تشکل های دینی و قرآنی، مساجد، اصناف، بقاع متبرکه و ادارات فرهنگی و شهرداری ها در این مناسبت برنامه ریزی هایی دارند.

وی گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد دبیر ستاد دهه کرامت و این مراکز محور بسیاری از برنامه‌ها هستند. حجت الاسلام علیرضا ناجی افزود: این دهه همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد که تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: کانون های مساجد محور بخش عمده برنامه های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل های مردمی اجرا می کنند.

حجت الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می شود، افزود: بخشی از این برنامه ها با حضور خادمین حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توام خواهد بود.

وی یادآورشد: برنامه ها تنها با محوریت جشن نیست و مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری نیز پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد