Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - یک شرکت وابسته به شهرداری بروکسل، پایتخت بلژیک، اجازه نداد دختر محجبه بلژیکی در یک دوره کارآموزی شرکت کند و روسری وی را بهانه کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «بتول باشلیک» که متولد و بزرگ شده بلژیک است و در رشته مددکاری و آموزش وپرورش از دانشگاه ویرجی( Vrije) شهر بروکسل فارغ التحصیل شده است، در این باره به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که به خاطر روسری سرکردن از راه یابی به دوره کارورزی محروم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دختر مسلمان که اصالتا اهل ترکیه بوده و توانسته است به دوره کارشناسی ارشد دانشگاه خود نیز راه پیدا کند، برای یافتن تجربه کاری به یک موسسه وابسته به شهرداری در استان «لیمبرگ» رفته و ظاهرا نیز همه چیز در مصاحبه خوب پیش رفته بود. وی در این باره به خبرگزاری آناتولی گفته است: «خانمی که با من مصاحبه کرد به من گفت که باید با شهرداری تماس بگیرد و ببیند که آیا روسری من ایرادی ایجاد نخواهد کرد یا خیر.» من به آنها گفتم که از عقاید مذهبی م دست نخواهم کشید و روسری م را برنخواهم داشت و آنها نیز این شغل را به من ندادند.»
خانم «باشلیک» تاکید کرد که وی تحصیلات لازم را برای شغل مورد نظر داشته و فکر می کند همین باید کافی باشد و در این باره افزود: «فقط می خواهم مانند هر شهروند دیگری در این کشور حقوق برابر داشته باشم اما حس می کنم این طور نیست و بین من و سایر بلژیکی ها تبعیض وجود دارد.»
این دختر مسلمان در ایرلند آموزش زبان دیده است، مدتی را به عنوان دانشجوی مهمان در کشور دانمارک سپری کرده است و می تواند به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ترکی صحبت کند و دوره کاروزی خود را نیز در مالزی گذارنده است.
اروپام**9330**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بلژيك حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت سه تیم در هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران+ فیلم

هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران؛ ۲۹ تا ۳۱ فروردین در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی با شعار یادگیری، آینده درخشان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ از یکم اردیبهشت
  • درنای بلژیکی خانه‌دار شد (فیلم)
  • شرکت سه تیم در هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران+ فیلم
  • علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟
  • اطلاعیه ثبت نام دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • درنای بلژیکی خانه‌دار شد + فیلم
  • توصیه‌هایی به زنان در آستانه سن یائسگی
  • توصیه‌ به زنان در آستانه سن یائسگی
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام