Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، این دیدار در ادامه برنامه‌های سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به اندونزی و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و مشترک با حضور حجت‌الاسلام مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ابراهیمیان، معاون پژوهشی دانشگاه و آخوند عبدالباسط نوری زاد، امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس و طرف اندونزیایی دکتر سیتی، رئیس مرکز مطالعات ادیان و معاونان ویدکتر دیکی صوفیان دکتر چینی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابتدا رئیس مرکز مطالعات ادیان (icrs) دانشگاه UGM اندونزی در این دیدار اظهار کرد: ما در خصوص مطالعات دینی و ادیان و مذاهب اسلامی و غیر اسلامی دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی داریم و مطالعاتی انجام می‌دهیم؛ لذا فعالیت‌های این مرکز در راستای فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی است.
در ادامه مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی و معرفی آن، ابعاد مختلف همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی، آموزشی، دانشجویی و حوزه بین الملل میان این مرکز با دانشگاه مذاهب اسلامی را تبیین کرد.
وی افزود: همکاری در زمینه مجلات مشترک، برگزاری کنفرانس‌ها و سمینار‌های مشترک، تدوین متون مشترک، اعزام دانشجویان اساتید، معرفی محققان و اساتید دو طرف برای حضور در سمینار‌ها از جمله محور‌های تعامل و ارتباط می‌تواند باشد که این پیشنهادات مورد استقبال طرف اندونزیایی قرار گرفت.

این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف با حضور حجت‌الاسلام مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دکتر سیتی رئیس مرکز مطالعات ادیان دانشگاه گاجامادای اندونزی به امضا رسید.

تبادل اساتید و دانشجویان و برگزاری دوره‌های مطالعاتی مشترک، تدوین مجلات و متون درسی مشترک، برگزاری سمینار‌های علمی مشترک، ارتباطات علمی و برگزاری دوره‌های دانش افزایی و مطالعات ادیان و مذاهب و تفسیر متون از جمله محور‌های این تفاهم نامه همکاری می‌باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه دانشگاه مذاهب اسلامی اندونزی امضای تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به مناسبت روز شورا‌ها با رئیس شورای اسلامی شهر زرقان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در این دیدار اظهار کرد: به نمایندگی از این دانشگاه این روز را به‌طور خاص به اعضای شورای اسلامی شهر زرقان که با همدلی، وظیفه‌شناسی و قانون‌مداری در رفع مشکلات شهر و شهروندان تلاش می‌کنند و در این مدت با تعامل و دلسوزی دانشگاه زرقان را دررسیدن به اهداف خود همراهی کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

محبی، تشکیل شورا‌های اسلامی شهر و روستا را ﺑﻪﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﺠلی ﻣﺮدمﺳﺎﻻری دﯾنی و ﻧﻤﺎد اﻋﻤﺎل ﺣﻖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ توسط مردم در ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی و نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در ایران برشمرد که به‌عنوان یک رویکرد نوین در رفع معضلات و مشکلات جامعه نقش مهمی به‌عنوان یک حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می‌‌کند.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان آمادگی تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک بین این دانشگاه و شورای اسلامی شهر به‌منظور تطابق فکر و ایده با عمل و اجرای آن پس از تأیید علمی و سرمایه‌ای را دارد و می‌تواند الگویی از همراهی علم و عمل در جامعه باشد.

دانشگاه‌ زرقان زیربنا و پایگاه فرهنگی و اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان هم وجود دانشگاه در شهرستان زرقان را زیربنا و پایگاه فرهنگی، علمی و اجتماعی دانست و با توجه به نقش مثبت و محوری این نهاد با قدردانی از تأثیر فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به تشریح خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم شهرستان در مورد دانشگاه آزاد پرداخت.

قاسم جمالی، خواستار راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع واقع در شهرستان زرقان و مشارکت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان  در برگزاری مراسم‌ و مناسبت‌ها در سطح شهرستان زرقان شد.

وی، عدم وجود رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را از بزرگ‌ترین دغدغه مردم برشمرد و افزود: زرقان نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان فارس و قطب پزشکی جنوب کشور و دارای دو بیمارستان و درمانگاه تخصصی است و خلأ وجود رشته‌های فوق به‌شدت احساس می‌شود و دائر کردن این رشته‌ها را از خواسته‌های برحق مردم زرقان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان با استقبال از تلفیق علم و عمل در اجرای طرح‌های شهری و تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ابراز امیدواری کرد که با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرستان زرقان گام برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال