Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:10:15 GMT

۱۲ پرونده گردشگری در دستور کار میراث فرهنگی دزفول

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۷۹۳۱

۱۲ پرونده گردشگری در دستور کار میراث فرهنگی دزفول

حجت اله آریایی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف و رسالت های هر اداره و سازمانی ایجاد اشتغال است که در این راستا اداره میراث فرهنگی دزفول نیز همواره سعی کرده با استقبال از طرح های گردشگری در جهت ایجاد اشتغال گام بردارد.

وی افزود: در سال جاری ۱۲ پرونده گردشگری که عمدتا در زمینه ایجاد سفره خانه، رستوران سنتی و هتل هستند؛ توسط اداره میراث فرهنگی دزفول بررسی و به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات ارسال شده است که از این مرحله به بعد سرمایه‌گذاران و صاحبان طرح ها باید با تلاش بیشتری تا وصول نتیجه پیگیری های لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول، میزان اعتبار تعریف شده برای این طرح هاذرا یک هزار میلیارد ریال برشمرد و گفت: تاکنون ۷۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار در استان تصویب شده که میزان اشتغالزایی آن تاکنون ۶۱۱ نفر است ضمن اینکه به طور کلی این ۱۲ طرح برای ۹۰۳ نفر ایجاد اشتغال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی دزفول به منظور اشتغال و توسعه اقتصادی دزفول و همچنین توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری و فرهنگی دزفول از سرمایه گذاران استقبال خواهد کرد، افزود: هشت طرح گردشگری دیگر در دستور کار این اداره برای ایجاد اشتغال در سال آینده قرار دارد.

کد خبر 4372541

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول میراث فرهنگی خوزستان روز خبرنگار خبرگزاری مهر بوشهر کرمانشاه گرگان مشهد شهرکرد شیراز یاسوج خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف احتکار مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد