Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@19:25:24 GMT

تبریزی در راه سامره و برهانی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۸۰۲۱

به گزارش وانانیوز، 

 یکی از اتفاقات جالب در بازی استقلال مقابل تراکتورسازی نمایش بسیار خوب مرتضی تبریزی و گلی بود که این مهاجم به ثمر رساند. مرتضی در اولین بازی خودش با پیراهن آبی گلزنی کرد تا حضوری بسیار پربار را در جمع آبی‌پوشان پایتخت نوید بدهد. البته این واقعه در استقلال اصلاً نادر نبوده و سابقه آن به بالغ بر ۴۰ سال می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیر از تبریزی، مهاجمان دیگری هم بوده‌اند که در اولین بازی خود برای استقلال موفق به گلزنی شده‌اند. 
روشن و چراغ اول
حسن روشن قطعاً یکی از بزرگترین مهاجمان تاریخ استقلال محسوب می‌شود و تنها فوروارد فوتبال ایران است که سابقه گلزنی در جام جهانی، المپیک، جام ملت‌های آسیا و بازی‌های آسیایی موفق به گلزنی شده است. روشن که دست‌پرورده تیم‌های پایه‌ای باشگاه تاج (استقلال) تلقی می‌شود، اوایل دهه پنجاه در اولین بازی با پیراهن بزرگسالان آبی به میدان آمد و موفق به گشودن دروازه حریف شد. 
هت‌تریک سامره
علی سامره حضورش در استقلال را بسیار رؤیایی جشن گرفت. او در تابستان سال ۷۹ هنگامی که برای اولین بار پیراهن استقلال را پوشیده بود، مقابل پیکان هت‌تریک کرد و از همان مسابقه لقب «علی‌آقای گل» را به خودش اختصاص داد. سامره و هاشمی‌نسب به اتفاق همدیگر اولین بازی خودشان با پیراهن استقلال را انجام دادند.
گلزنی میداودی در تبریز
میلاد میداودی از جمله فوروارد‌هایی است که طعم گشودن دروازه رقیب طی اولین بازی خودش برای استقلال تهران را چشیده است. اتفاقی که تابستان سال ۸۹ رخ داد و میلاد در اولین بازی رسمی خود برای استقلال که اتفاقاً اولین سرمربیگری رسمی پرویز مظلومی در این تیم هم به حساب می‌آمد، دروازه شهرداری تبریز را باز کرد.

البته آن فصل(۸۹-۹۰) برای میلاد شروع رؤیایی و پایانی کابوس‌وار داشت، چون به دلیل مصدومیت در اواسط مسابقات چند ماهی را دور از میادین بود. جدا از این نفرات آرش برهانی هم اولین بازی خودش در استقلال را با گل شروع کرد. البته بدون شک نفرات دیگری هم بوده‌اند که چنین مزیتی را دارند، ولی ما در این مطلب به مردان سرشناسی که چنین شرایطی را احراز کرده‌اند، پرداختیم.

منبع: وانا

کلیدواژه: مرتضی تبریزی علی سامره میلاد میداودی حسن روشن آرش برهانی استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت کمال به آزادی: امیدوار به خاطرات شیرین

به گزارش "ورزش سه"، یکی از پرافتخارترین بازیکنان شاغل در لیگ برتر، در این فصل و بعد از جدایی از پرسپولیس راهی ذوب‌آهن شده و کار را در جمع شاگردان محمد ربیعی دنبال خواهد کرد.

کامیابی‌نیا که بعد از سال‌ها حضور در پرسپولیس و دستیابی به افتخارات قابل توجه، در نهایت پیراهن شماره 11 این تیم را تحویل داد، با حضور در ذوب‌آهن و در شرایطی که به دنبال استارت چالشی جدید بود با بدشانسی مواجه شد و مصدومیت باعث شد تا چند دیدار تیمش را از دست بدهد.

هافبک جنگنده ذوبی‌ها که روزهای تلخ و شیرینی را با پیراهن پرسپولیس برابر استقلال تجربه کرده بود، اکنون با پیراهن سبز اصفهانی‌ها باید به دنبال موفقیت در جمع شاگردان محمد ربیعی باشد. درست در روزهایی که رقابت در لیگ برتر برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی به اوج خود رسیده و پرسپولیس و استقلال با فاصله یک امتیازی به دنبال دستیابی به قهرمانی این فصل هستند، کاپیتان اسبق پرسپولیس نیز انگیزه بالایی برای خودنمایی در تقابل با شاگردان جواد نکونام خواهد داشت.

کامیابی‌نیا در بازی رفت فرصت چندانی برای حضور در ترکیب تیمش برابر استقلال به دست نیاورد اما در همین دقایقی که در زمین حضور داشت، تیمش موفق شد گل دریافتی برابر حریف را جبران کرده و با تساوی از این جدال خارج شود. باید دید کامیابی‌نیا این‌بار در استادیوم آزادی که خاطرات شیرینی را در آن پشت سر گذاشته، قادر خواهد بود نمایشی به جا بگذارد که بار دیگر هواداران پرسپولیس نگاه‌شان به وی جلب شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • الساندرو فلورنتزی و گلزنی در سری آ بعد از ۷۲۸ روز
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • کاپیتان سابق استقلال: آن سپاهانی بدون شک خودش دختر نداشت | نکونام امروز بازیکن نیمکت نشین را فیکس کند
  • تبریزی از تکرار این بازی متنفر است!
  • عکس| پیام احساسی یک استقلالی پس از اولین بازی
  • پست گلر جوان استقلال برای اولین تجربه بازی
  • نکونام تکلیف خودش با مالکان جدید استقلال را روشن کرد
  • بازگشت کمال به آزادی: امیدوار به خاطرات شیرین
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی