Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، خبرگزاری بلومبرگ نوشت: پس از آنکه شرکت توتال فرانسه ناگزیر شد به‌دلیل تحریم‌های آمریکا از ایران خارج شود، انتظار می‌رود شرکت سی‌ان‌پی‌سی چین به سهامدار عمده بزرگترین مخزن گازی جهان تبدیل شود.

 

شرکت دولتی سی‌ان‌پی‌سی چین که در سال 2016 به‌همراه توتال و پتروپارس ایران به کنسرسیوم پروژه توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس پیوسته بود، سهام خود را از 30 درصد فعلی افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توتال ابتدا قرار بود مالک 50.1 درصد از سهام این پروژه باشد، اما به‌گفته محمد مصطفوی، رئیس بخش سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران، اکنون سی‌ان‌پی‌سی به سهامدار اصلی این پروژه تبدیل خواهد شد. البته شرایط قرارداد هنوز به‌صورت رسمی تغییر نکرده است.

 

شرکت توتال که در جولای 2017 این قرارداد را با ایران نهایی کرد، تاکنون حدود 40 میلیون یورو در پروژه مذکور هزینه کرده است، اما تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران توتال را ناگزیر ساخته تا از این قرارداد خارج شود.

 

دور نخست تحریم‌های آمریکا علیه ایران هفته گذشته به‌اجرا گذاشته شد و در ماه نوامبر نیز قرار است تحریم‌های بیشتری به‌اجرا گذاشته شود. این تحریم‌ها، تلاش شرکت‌های خارجی برای تجارت با ایران را با پیچیدگی‌های فراوانی مواجه می‌سازد.

 

شرکت سی‌ان‌پی‌سی چین از سال 2004 در ایران فعال بوده و در بخش‌های نفت، گاز و خدمات میادین نفتی ایران فعال بوده است.

 

شرکت توتال که قبلاً در سال 2009 به‌دلیل تحریم‌ها از پارس جنوبی خارج شده بود، قرار بود در قالب قرارداد جدید به‌صورت اولیه یک میلیارد دلار در فاز 11 پارس جنوبی سرمایه‌گذاری نماید و در نهایت روزانه 2 میلیارد فوت‌مکعب گاز معادل 400 هزار بشکه نفت شامل میعانات از این میدان تولید نماید. این قرارداد 20ساله بود.

تسنیم

110

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین تحریم آمریکا بلومبرگ نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟ کد خبر 846964 برچسب‌ها ناصر کنعانی ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند