Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش­ خبرگزاری صداوسیما از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور؛ ­­خیراله خادمی، ­راه‌آهن قزوین- رشت را یکی از شاهکارهای مهندسی در حوزه طراحی و ساخت تونل‌های طویل و پل‌های خاص دانست و گفت: توپوگرافی خاص مسیر راه‌آهن قزوین- رشت، کوهستانی بودن مسیر، مسایل زیست محیطی و بافت کشاورزی موجب شد تا در اجرای این خط ریلی اقدامات ویژه‌ای برای نخستین ­بار در این مسیر ریلی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی­ توضیح­ داد: در تقاطع مشترک راه اصلی و آزادراه قزوین- رشت با راه‌آهن و سد منجیل واقع در شهر منجیل که فصل مشترک شبکه‌های مختلف حمل و نقل منطقه است ­اجرای ­پل به عنوان گزینه ارجح و نهایی انتخاب شد.

خادمی انتخاب مسیر مناسب برای عبور راه‌آهن از حاشیه شهر منجیل و توپوگرافی خاص منطقه را موجب محدودیت اجرای طرح دانست و ادامه داد: با توجه به شرایطی که در بالا اشاره شد، عبور از حاشیه دریاچه سفید رود به وسیله ­پل بهترین انتخاب بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از خصوصیات این پل به طول ۱۴۳۵ متری آن اشاره و اضافه کرد:‌ این پل یکی از شاهکارهای مهندسی در راه‌آهن قزوین- رشت محسوب می‌شود که دارای دو قوس افقی به شعاع ۵۰۰ متر است و از وسط دریاچه پشت سد منجیل و از روی راه اصلی قزوین- رشت و در ارتفاع پایین‌تر از تونل آزادراه قزوین- رشت ­عبور می‌کند.

وی گفت: در طراحی این پل علاوه بر اینکه عبور ایمن شبکه‌های مختلف حمل و نقل مدنظر قرار گرفته با ظرافت خاصی به زیبایی و منظر راه نیز توجه ویژه صورت گرفته است.

خادمی­ همچنین از اجرای روسازی به روش سیستم دال خط بتنی در این پل برای نخستین­­ بار در کشور خبر داد و افزود:‌ به دلیل شرایط خاص این پل و نیاز به کاهش هرچه بیشتر زمان تعمیر و نگهداری‌های احتمالی مسیر مقرر شد تا روش اسلب بتنی به جای روش روسازی مرسوم بالاستی اجرا شود.

وی­ گفت: ‌ضرورت تعیین لایه الاستومری مناسب برای لایه تحتانی دال به جهت کاهش ارتعاشات ناشی از عبور قطار، سبک سازی شبکه آرماتور بندی و افزایش مقاومت بتن از جمله ویژگی‌های دیگر این پل طویل و زیبا است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه،­ وزش باد شدید در منطقه منجیل را موجب دشواری کار کردن در ارتفاع پایه‌های ۲۸ متری پل دانست و افزود: علیرغم مشکلات مذکور تاکنون بیش از یک کیلومتر اسلب بتنی این پل نصب شده است و عملیات اجرایی با درنظر گرفتن مسایل فنی و تقاطع سیستم‌های مختلف حمل و­ نقل در دست اجرا قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روسازی خط بتنی راه آهن قزوین رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد

استان‌های مرکزی، بوشهر، ایلام، سمنان و کردستان در قعر جدول رتبه‌بندی استان ها در حذف مجوزهای کاغذی قرار دارند. - اخبار اقتصادی -

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان های تهران 82,507 هزار و خراسان رضوی با 37,775 و گیلان با 32,616 انجام شده است.

 بالاترین درصد تبدیل حذف پروانه کسب کاغذی در استان های لرستان با 41٪ و گیلان با 30٪ و چهارمحال و بختیاری با 27٪ انجام شده است.

بر اساس حکم تبصره 7 ماده 1 قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد.

متقاضیان می توانند ️با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، #رایگان و #غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند
  • عبور از رودخانه با طناب
  • ببینید | عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه
  • عبور از رودخانه منجر به فوت ۲ شهروند شد
  • عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه + فیلم
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • (ویدئو) عبور موتورسوار خوش شانس از میان رودخانه
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد