Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمود نیلی احمد آبادی در نشست خبری که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: دانشگاه تهران نماد آموزش عالی است و هم اکنون بیش از ۹ هزار دانشجوی دکتری و ۲۳ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: دستاورد‌های علمی دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و این ارزان‌ترین مسیر توسعه است و هم اکنون دانشگاه در پی به کارگیری تعدادی از دانشجویان به عنوان خبرنگار دانشجو است تا اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند، البته در راستای این توسعه و انتشار دستاورد‌های دانشجویان در پی توسعه سایت‌های دانشگاه و بین المللی سازی دانشگاه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیلی احمد آبادی به موضوع سرقت علمی اشاره کرد و افزود: سرقت علمی، موضوعی دانشگاهی است، ولی این موضوع مختص دانشگاه‌های بزرگ نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به طور کامل می‌توانند در حل مسائل کشور مشارکت داشته باشند، تأکید کرد: اگر قبل از آغاز بحرانی در کشور، موضوعات با دانشگاه‌ها مطرح و بررسی‌ها انجام شود، امروز با این بحران‌ها مواجه نبودیم، درباره بحران‌ها می‌توانیم بگوییم که بدون همکاری دانشگاه و دولت نمی‌توان راهکار دقیق ارائه کرد.

وی افزود: دانشگاه تهران از محل همکاری با دولت، وزارتخانه‌های مختلف همچون وزارت نفت و مراکز خصوصی مانند مپنا معادل ۳۰ میلیارد تومان در آمد داشته است.

نیلی احمد آبادی به جلسات دانشگاه‌های برتر کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسات مسائل مختلف دانشگاهی و حتی کشور مطرح می‌شود که از این مسائل می‌توان به موضوعات حوادث ۹ دی، اقتصاد مقاوتی و برجام اشاره کرد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که می‌تواند به کشور کمک کند، موضوع دیپلماسی است، افزود: آقای ترامپ نتوانست یک اجماع بین المللی علیه ایران ایجاد کند، در حالی که این امر سیاست‌های اصولی را ایجاد کرد که نتیجه آن ایجاد فضای بین المللی برای پژوهشگران و مطرح شدن دستاورد‌های ایران در سطح جهان بود و اکنون در میان دانشگاه‌ها ارتباط سیاسی ایجاد شده است.

وی گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند از ارز دولتی استفاده کنند و در این راستا ۱۳ دانشگاه برتر کشور درخواست دریافت ارز دولتی داده اند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه در جذب دانشجوی خارجی فعال بوده است، افزود: دانشگاه می‌تواند در ارتقا جایگاه آموزشی تأثیر گذار باشد.

نیلی احمد آبادی با بیان اینکه دانشگاه تهران نخستین دانشگاهی است که صندوق جسورانه را تشکیل داده است، گفت: دانشگاه تهران مجوز راه اندازی صندوق جسورانه را دریافت کرد و هم اکنون در این صندوق ۱۵ میلیارد تومان سرمایه وجود دارد که ۳۰ درصد آن متعلق به دانشگاه و مابقی مربوط به بخش‌های خصوصی است و هدف این صندوق پشتیبانی از طرح‌های پژوهشی است.

رئیس دانشگاه تهران به طرح شهر دانش دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در پردیس مرکزی امسال با مشارکت بخش خصوصی نخستین بخش شهر دانش را راه اندزای می‌کنیم و در این باره با شهرداری صحبت‌هایی شده است.

وی تأکید کرد: فعالیت‌های ناشی از پایان نامه‌ها و رساله‌ها به پارک علم و فناوری تحت عنوان طرح شکوفایی متصل می‌شود.

نیلی احمد آبادی به موضوع وقف اشاره کرد و گفت: در حوزه وقف دانشگاه فعالیت‌های زیادی داشته است که از این فعالیت ها می‌توان به صندوق و بنیاد خیرین و واقفین اشاره کرد، اکنون ساخت بخشی از خوابگاه‌ها و ساختمان‌ها توسط خیرین انجام می‌شود و هزار و ۵۰۰ دانشجوی بورسیه نیز زیر نظر بنیاد خیرین و واقفین هستند.

نیلی احمد آبادی با اشاره به بودجه دانشگاه تهران افزود: بودجه پارسال، ۱۰۰ درصد تخصیص یافت هر چند زمان دریافت این بودجه طول کشید.

وی گفت: در موضوع زلزله کرمانشاه، همکاری خوبی با بنیاد مسکن داشتیم و استادان دانشکده علوم اجتماعی در سرپل ذهاب حضور پیدا کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: راه اندازی صندوق جسورانه دانشگاه تهران آموزش عالی دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیأت اجرایی این تشکل و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

بیشتر بخوانید؛ فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران

اسامی به ترتیب بالاترین آرا مأخوذه در دور اول عبارتند از:

۱- احمد نادری

۲- سمیه رفیعی

۳- حسین نجابت

۴- عبدالحسین روح الامینی

۵- ابوالقاسم جراره

۶- زهره سادات لاجوردی

۷- علیرضا سلیمی

۸- صالح اسکندری

۹- محمدحسین حسین زاده بحرینی

۱۰- سمیه گلپور چمرکوهی

۱۱- علی اصغر پورمحمدی

۱۲- علی طهرانی مقدم

۱۳- سید نظام الدین موسوی

۱۴- مجتبی رحماندوست

۱۵- مهدی شریفیان

۱۶- غلامحسین رضوانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229463 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد