Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@03:18:58 GMT

سایت صادق خرازی؛ باید از روحانی عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۸۶۴۵

به گزارش فارس، سید محمدصادق خرازی سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل، سفیر ایران در فرانسه و مشاور ارشد محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری او بوده است. وی در حال حاضر دبیرکل حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان و مدیرمسئول سایت دیپلماسی ایرانی است.

در بخش‌هایی از یادداشت اخیر سایت دیپلماسی ایرانی که به قلم صادق ملکی نگاشته شده، آمده است:

به نظر می‌رسد روحانی تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در وضعیت بغرنج ایران که حل معضلات متنوع و متعدد آن به اعجاز نیاز دارد از این روحانی نه تنها نباید انتظار معجزه داشت، بلکه از روحانی به تصویر کشیده شده حتی نمی‌توان انتظار مدیریت مناسب بحران پیش رو را داشت.

اعتراف به اشتباه تلخ است و سخت... آقای روحانی! آنانی که در گذشته از خاتمی عبور کردند، از امید به آینده عبور نکردند. اما بدانید عبور از شما می‌تواند سبب عبور از امید شود.

روحانی پس از مدت‌ها غیبت و سکوت، در حالی که جامعه نگران اوضاع ناشی ازخروج امریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها بود، در حالی بر پرده تصویر ظاهر شد که چیزی برای گفتن نداشت.

روحانی در واکنش به پرسش مجلس گفته است نمایندگان حق دارند از او سئوال کنند و او نیز حق دارد به مردم حقایقی را بگوید. آقای روحانی این حقایق چرا باید در گرو سئوال مجلس باشد؟

می توان به کارگیری ادبیات تهدید و سکوت، تداوم خطبه و گفتار درمانی و عدم قطعیت در تصمیم به هنگام را نشانه تمام شدن روحانی دانسته و شاید نه تنها باید از او عبور کرد بلکه باید برای خداحافظی از وی آماده بود. عذرخواهی خاتمی در این چارچوپ قابل تعمق است.

تکرار اشتباهات ماه‌های گذشته در زمان باقی مانده از ریاست جمهوری روحانی، نه تنها تداوم ریاست جمهوری وی را بلکه می‌تواند بقای ایران را تهدید کرده و کشور را با فاجعه‌ای ملی مواجه کند. البته تغییرات اساسی در شیوه مدیریت روحانی و تغییر چیدمان کابینه، خصوصا تیم اقتصادی شاید بتواند نقطه امید شود.

روحانی به مردم آسیب دیده از هاله نور، وعده تدبیر، امید و تحول داده بود. در ماه‌های اخیر عملکرد دولت وی و اخبار درج شده از میزان و وسعت سوءاستفاده‌ها و رانت ها، مردم را دچار عوارض ناشی از افسردگی فریب کرده است.

به نظر می‌رسد روحانی بیش از همه به مردم ایران یک عذرخواهی با صدای بلند بدهکار است. نه روحانی و نه دولت او نتوانسته است به وعده‌های انتخاباتی خود نزدیک شده و در شان فداکار‌های مردم ایران ظاهر شوند.

اگر جای روحانی بودم اول با خود آغاز کرده و اطرافیان مسئله دار در کابینه و حاشیه‌های آن را بدست عدالت سپرده و با این حرکت، امتحان صداقت می‌دادم. من اگر جای روحانی بودم بابت تاخیر در برخورد با صندوق‌های غیر مجاز، تاراج ارز، سقوط ریال عدم آمادگی در مواجهه شدن با تحریم و... از مردم عذرخواهی می‌کردم.

اما، چون من جای او نیستم بنوبه خود از مردمی که تحت تاثیر یاداشت‌ها و مصاحبه هایم به او رای دادند، عذرخواهی می‌کنم.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم

معاون اجرایی رئیس جمهور‌ گفت: ایران اسلامی در ۵۰ شاخص اقتصادی از جمله کنترل نرخ بیکاری و نقدینگی روند رو به رشدی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه شهدای کهگیلویه اظهار داشت: ایران اسلامی با همت و حمیت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در 50 شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلات از جمله تامین معیشت دارند، عنوان کرد: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

منصوری ابراز کرد:  در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم و کاستی هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی بوده که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، افزود: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران 8 ساله دفاع مقدس ادامه داد: دور‌اندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده ‌که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی تاکید کرد: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری بوده و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

منصوری خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه بین نسل جوان شد و افزود: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی هم به تحولات دنیا و منطقه زد و گفت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیر‌قبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده ‌و واقعیت امر امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری بوده که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به نهاد دانشگاه و دانشگاهیان است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان