Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@18:02:37 GMT

نامه علما و روحانیون شاخص فارس به رئیس قضا

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۸۸۹۸

نامه علما و روحانیون شاخص فارس به رئیس قضا

علما و روحانیون شاخص استان فارس در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار اقدامات قاطع، عاجل و دقیق قوه قضائیه در برخورد با متجاوزان به حقوق ملت و مفسدان اقتصادی شدند.   در متن این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده است در این برهه حساس از تاریخ انقلابمان که دشمن عنود، با همه توان به جنگ اقتصادی با ایران اسلامی برخاسته و درصدد است ناکارآمدی و ناتوانی جمعی از مسئولان شناخته شده را به عنوان ناکارآمدی نظام مقدس اسلامی معرفی کند، اقشار و آحاد مختلف جامعه و در رأس آنان علما و روحانیون که همیشه غمخوار و مدافع حقوق مردم بوده اند، خواهان اقدامات قاطع، عاجل و دقیق قوه قضائیه در برخورد با متجاوزان به حقوق ملت و مفسدان اقتصادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردم در این زمینه، به حق می‌پرسند: آیا وقت آن نرسیده که برای این مفسدان، دادگاه‌هایی ویژه تشکیل شود و به جرم آنان، خارج از نوبت، و به طور انقلابی رسیدگی گردد؟!

اینکه هسته‌های اصلی و دانه درشت‌های فساد و اخلال دستگیر شوند، خبر‌هایی است خوش و موجب امیدواری، ولی متأسفانه این امید با اطاله رسیدگی و یا رسیدگی غیر انقلابی، تبدیل به یأس مردم و موجب امیدواری مفسدان می‌شود. از خبر‌هایی که امروزه فراوان می‌شنویم آن است که مفاسد فلان رانت خوار یا اختلاسگر، پس از مدت‌ها کشف گردیده، ولی او پنهان و یا به خارج از کشور متواری شده است. سؤال این است که چرا قبل از آنکه فساد ریشه بدواند و غده چرکین آن سر باز کند، قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم، ورود نمی‌کند و به علاج واقعه قبل از وقوع نمی‌پردازد؟

همانطور که مستحضرید، رهبر حکیم انقلاب اسلامی بار‌ها بر این نکته تأکید کرده اند که باید قوه قضائیه، مظهر عدالت و ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم باشد. سؤال این است که چرا در این برهه، شاهد برخورد انقلابی، آرامش بخش، قاطع، فوری و خارج از نوبت با تروریست‌های اقتصادی که گلوی مردم را می‌فشارند و شاید بسیاری از آنان مفسد فی الارض و مستحق اعدام باشند، نیستیم؟

بی تردید بخشی از کاستی‌ها و نابسامانی‌های این عرصه معلول سستی ها، مسامحه کاری‌ها و ضعف مدیریت‌ها است، ولی نمی‌توان نقش قوه قضائیه در جلوگیری از این معضلات را نادیده گرفت.

روحانیون فارس در راستای حمایت همه جانبه از مطالبات به حق مردم و با هدف انتقال خواسته‌های آنان به متولیان امور، ضمن تذکر به رؤسای محترم قوای مجریه و مقننه مبنی بر رسیدگی فوری و قاطع به مشکلات اقتصادی مردم، از حضرتعالی به عنوان عالی‌ترین مقام قضایی کشور انتظار دارند با این پدیده شوم، به طور همه جانبه، دقیق، فوری و انقلابی برخورد نموده و بدینوسیله موجبات یأس دشمنان و رضایت خاطر مردم عزیز را فراهم آورید «این نامه به امضای نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، نمایندگان فارس در مجلس خبرگان رهبری، جامعه اساتید حوزه علمیه فارس، جامعه روحانیت شیراز، مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس، سازمان تبلیغات اسلامی فارس و مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس رسیده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قوه قضائیه رئیس قوه قضائیه نامه علما روحانیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

کد خبر 6093769

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند