Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ صدرا شریعتمداری، مشاور بخش رسانه و تبلیغات برندهای پوشاک در ایران درباره نقش و جایگاه رسانه در رشد و توسعه حوزه مد و لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: متأسفانه بر خلاف بسیاری از کشورهای پیشرو در هنر صنعت مد و لباس که با تکیه بر مجلات و ژورنال‌های مکتوب به‌خوبی توانسته‌اند به رشد عرصه مد و لباس در سراسر جهان کمک و برندهای بسیاری را به دنیا معرفی کنند، کشور ما بیشتر در زمینه رسانه‌های مجازی در زمینه فشن به تولید محتوا پرداخته و تعداد اسناد مکتوب در این زمینه بسیار محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ظهور نسل نو از رسانه‌های فعال در حوزه مد و لباس بیان کرد: بدون شک شبکه‌های اجتماعی رویکرد آحاد جامعه را به این مقوله تغییر دادند و اگر اتفاق مثبتی طی سال‌های اخیر در این حوزه رقم خورده است، نمی‌توان منکر تأثیر رسانه‌ها در این باب شد.

شریعتمداری افزود: در عین حال با توجه به نزدیک شدن موج جدیدی از تحریم‌ها که بخشی از آن مربوط به عرصه نساجی و پوشاک هم می‌شود، به‌وضوح می‌توان گفت که نقش رسانه‌ها در این مسیر به‌منظور فرهنگ‌سازی و اعتلای سطح دانش مردم با هدف بهپوشی و خرید پوشاک از برندهای ایرانی بسیار پررنگ است و همین امر فرصت مناسبی برای صاحبان رسانه در عرصه مد و لباس است.

این مشاور بخش رسانه در چند برند ایرانی و خارجی به نقش رسانه‌ها در ایجاد میراث مکتوب و آرشیوهای ارزشمند رسانه‌ای تأکید و تصریح کرد: با توجه به این نقش، رسانه‌ها باید از کلیشه‌های روزمره خارج شوند و با جدیت و مطالعه هر چه بیشتر به سمت ساختن محتوا برای آیندگان بروند.

او ادامه داد: رسانه‌های ما باید یاد بگیرند که ساختارشکنانه و با نگاهی نو درباره مقوله مد بنویسند چرا که میزان استفاده از انواع پوشاک برای آحاد مردم بیش از هر چیزی است پس اصحاب رسانه در عرصه مد باید ادبیات و زبانی را برای تولید محتوا در این حوزه برگزینند که بتواند با تیراژهای بالا در اختیار مردم قرار گرفته و حرف‌های آموختنی بسیاری در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، صنعتی و اقتصادی در مقوله فشن برایشان داشته باشد.

شریعتمداری در خاتمه بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ای در میان مدنویسان و خبرنگاران حوزه مد اشاره کرد و گفت: همان اندازه که صاحبان برند و فعالان حوزه مد و لباس برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر نیازمند به همراهی رسانه‌های رسمی و قابل اعتماد برای مردم هستند، صاحبان رسانه نیز باید خود را به علم شناخت مقولاتی همچون برندینگ، بازاریابی در پوشاک و شناخت تاریخچه مد در ایران و جهان مسلح کنند و این‌گونه با ایجاد تبادل و تعاملی دوسویه، موفقیت‌های بسیاری در عرصه مد و لباس ایرانی به دست خواهد آمد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مد و لباس پوشاک تحریم رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.

وی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.

اعرابی اضافه کرد: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.

بیشتر بخوانید

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.

اعرابی ادامه داد: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.

در پایان این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است