Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حاشیه پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در زمینه مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین الملی گفتگو و تبادل نظر کردند. آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بر ضرورت و اهمیت بیش از پیش توسعه روابط و همکاری‌های تهران – مسکو در بخش های مختلف، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس جمهور همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در دریای خزر را به نفع دو ملت دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا خزر به عنوان دریای صلح و دوستی و عاملی برای تقویت مناسبات، همکاری ها و دوستی بیشتر کشورهای ساحلی تبدیل شود.

روحانی افزود: همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه ایران و روسیه در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله در زمینه امنیت منطقه ای و مبارزه با تروریسم داعش در سوریه آثار مثبتی در منطقه به دنبال داشته و باید این همکاری‌ها تا ریشه کنی کامل تروریسم ادامه پیدا کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط روبه گسترش دو کشور در زمینه‌های گوناگون تاکید کرد: مسکو آماده توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات با تهران در زمینه‌های مورد علاقه طرفین و در راستای منافع مشترک است.
رئیس جمهور روسیه برجام را توافقی بین المللی و مهم دانست و با اشاره به ضرورت تلاش در راستای حفظ و استحکام برجام از سوی همه طرف‌ها پس از خروج یکجانبه آمریکا از آن، بر ادامه رایزنی‌ها و همکاری مسوولان دو کشور درباره حل و فصل مسائل  و موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.
روحانی در دیدار رییس جمهور قزاقستان: روابط تهران - آستانه دوستانه، راهبردی و رو به توسعه است

روحانی همچنین روز یکشنبه در دیدار نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان، در حاشیه اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در شهر آکتائو قزاقستان، با بیان اینکه اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط صمیمانه و پایدار با قزاقستان است، اظهار داشت: تهران برای توسعه روابط با آستانه اهمیت زیادی قایل است چرا که این روابط از ارتباط عمیق تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو ملت نشأت می‌گیرد و امروز دو کشور در زمینه‌های مختلف دارای دیدگاه‌های نزدیک بوده و از منافع مشترکی در منطقه برخوردار هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه تهران و آستانه در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز در کنار یکدیگر قرار دارند، حضور فعال آستانه در تحولات منطقه بویژه مذاکرات صلح سوریه و سایر موضوعات امنیت منطقه ای را تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: قزاقستان در مسایل بین‌المللی از جمله برجام همواره در کنار ملت ایران بوده است و این قابل تقدیر است و مصمم هستیم روابط خود را در این عرصه‌ها هر چه بیشتر تقویت کنیم.
روحانی همچنین با اشاره به اینکه دو کشور زمینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و صدور خدمات متقابل دارند، اظهار داشت: ظرفیت‌های ایران و قزاقستان در بخش‌های مختلف بویژه در حوزه ترانزیتی می‌تواند مکمل یکدیگر باشد به نحوی که قزاقستان از طریق ایران به آبهای جنوب و ایران نیز از طریق قزاقستان می‌توان به چین متصل شود.
رئیس جمهور همچنین تقویت روابط بانکی در مسیر توسعه روابط اقتصادی دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: تهران و آستانه با برقراری روابط کارگزاری بیشتر و نیز استفاده از پول ملی می‌توانند، گام‌های مؤثری در مسیر توسعه روابط دو جانبه بردارند.
نور سلطان نظر بایف رئیس جمهور قزاقستان نیز در این دیدار روابط تهران – آستانه را دوستانه و با چشم‌انداز خوب توصیف کرد و گفت: روابط تجاری دو کشور طی سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و مصمم هستیم این مسیر را هر چه بیشتر تقویت کنیم.
رئیس جمهور قزاقستان با بیان اینکه دو کشور همواره از روابط سطح بالایی با یکدیگر برخوردار بودند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دوست و شریک منطقه‌ای قزاقستان است و همواره به دنبال توسعه و تحکیم روابط خود با تهران هستیم.
رئیس جمهور قزاقستان با اشاره به نقش تاریخی و تمدنی ایران در منطقه، اظهار داشت: به رغم مشکلات خارجی که برای ایران ایجاد می‌شود، مطمئن هستیم کشور بزرگ و با تاریخ کهنی مانند ایران، مشکلات را پشت سر گذاشته و به پیش خواهد رفت.
نظر بایف تصریح کرد: قزاقستان از پایداری و اجرای کامل برجام حمایت می‌کند و مصمم هستیم روابط خود را در عرصه‌های مختلف با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم و ضمن حل مشکلات بانکی معتقدیم تجارت بیشتر با پول ملی به نفع دو کشور است.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری کد خبر: ۵۳۹۵۱۱ تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ایران و روسیه حسن روحانی ولادیمیر پوتین دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان گفت: ایران با حفظ اصول نظامی و انسانی از امنیت کشور دفاع کرد.

او افزود: اقتدار دفاعی کشور و موفقیت‌های اخیر ثمره تلاش جوانان ایرانی است که با وجود ۴۵ سال تحریم‌های سخت، از خاک وطن هزاران کیلومتر آن طرف، دشمن را مورد هدف دقیق خود قرار می‌دهد و در این دستاورد باید از تهرانی مقدم‌ها، جوانان نخبه کشور و نیرو‌های مسلح که مردانه ایستادند و مقاومت کردند، یاد و تقدیر کنیم.

امام جمعه همدان تأکید کرد: در این دفاع مشروع تلاش شد مردم آسیب نبینند و فقط مراکز نظامی را نشانه گرفت تا اصل انسانی رعایت شود در حالیکه اسرائیلی‌ها در حمله به غزه هزاران زن و کودک را شهید کرد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در دوره قبل مسأله برجام از سوی آمریکایی‌ها و کشور‌های اروپایی بحث برجام موشکی شد و کشورمان به این پیشنهاد تن ندادند، گفت: اگر برجام موشکی منعقد می‌شد، دیگر نمی‌توانستیم با صلابت مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و این عظمت خلق شده نشان از سیاست‌های درست در برابر مسایل نظامی است.

او  بی‌توجهی به ساحت‌های درگیری را نقطه ضعف دشمن دانست و گفت: دشمنان که در میدان نظامی شکست خورد، تلاش می‌کنند در عرصه رسانه خود را پیروز نشان دهد در حالیکه اگر پاسخ کشورمان نبود، ما را ترسو خطاب می‌کردند و اگر جواب می‌دهد و مردم کشته نمی‌شوند، می‌گویند موفق نشده‌اند و مردم کشته شوند هم می‌گویند نسل کشی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تبیین درست واقعیت‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: کسانی که در فضای گفتمانی قرار گرفته‌اند و یا مسوول رسانه هستند، باید توجه کنند که توجه به فضای رسانه مهم است و باید تلاش کنند که در جنگ رسانه‌ای تدبیر لازم را داشته باشند تا دشمن سواستفاده نکند.

شعبانی موثقی با اشاره به حجاب و عفاف گفت: افرادی که مخالف حجاب هستند، از این فضای رهاشدگی آسیب می‌بینند.

او افزود: رها کردن حجاب و برهنگی باعث آسیب زدن به خانواده‌ها می‌شود و انتظار می‌رود همه نخبگان جامعه باید به این موضوع دغدغه داشته باشند و رفتن به سمت برهنگی آسیب غیرقابل جبران خواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در طرح حجاب نیاز به برخورد‌های سخت نیست، تصریح کرد: باید در این فضا مراقبت کرد و تذکرات با لطافت و با برخورد مناسب باشد.

 

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم
  • پاکستان: سفر «رئیسی» به اسلام آباد از اهمیت بالایی برخوردار است
  • پاکستان: سفر رئیس جمهور ایران نقطه عطفی در روابط طرفین است
  • ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • چرا غرب نمی‌تواند میان روسیه و چین فاصله ایجاد کند؟
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد