Web Analytics Made Easy - Statcounter

، مسیح کشاورز در مورد تمدید مهلت واردات برنج تا 31 شهریور ماه اظهار داشت: یک‌سری از واردکنندگان برنج که ثبت سفارش را انجام داده بودند، تا 31 تیرماه برایدریافت ارز یارانه‌ای خود و اقدام به واردات با دوره ممنوعیت برخورد کردند که در ابتدا با مجوز وزارت کشاورزی شروع ممنوعیت‌ها 20 روز به تعویق افتاد و به 20 مرداد ماه موکول شد که این افراد بتوانند ارز خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح بیشتر موضوع گفت: از طرف دیگر برخی  از واردکنندگان هم که ارز خود را دریافت کرده بودند و بارشان آماده حمل به ایران بود، زمانی برای حمل و ورود به کشور نداشتند و هنگام ورود بار با دوره ممنوعیت مواجه می‌شدند در نتیجه با امکان‌سنجی‌هایی که انجام شد رئیس‌جمهور مجوزی صادر کرد تا افرادی که ارز را دریافت کرده‌اند بتوانند تا 31 شهریور برنج خود را حمل و وارد کشور کنند.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان برنج قرار است برنج‌هایی که پیش از این تاریخ ثبت سفارش شده و به هر دلیل ارز آنها اختصاص نیافته حمل و وارد شود.

کشاورز در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چه میزان ارز یارانه‌ای برای واردات برنج خارجی اختصاص یافته گفت: یک میلیارد دلار ارز تخصیص داده شده تا حدود یک میلیون تن برنج وارد شود که تا کنون 800 میلیون دلار آن اختصاص داده و وارد شده و 200 میلیون دلار آن باقی مانده است.

 هر سال از ابتدای مرداد ماه با آغاز فصل برداشت برنج برای حمایت از تولید داخل واردات برنج خارجی ممنوع می‌شود تا به دلیل عرضه مازاد بر نیاز قیمت برنج داخلی شکسته نشود.

در کنار این وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته سیاست خرید توافقی برنج ایرانی را در دستور کار خود به عاملیت سازمان تعاون روستایی ایران قرار داده است تا واسطه‌ها با قیمت‌های بسیار پایین زحمت کشاورز را به در ندهند. سالانه 3 میلیون تن برنج در کشور مصرف می‌شود که رقمی بین 2 تا 2 میلیون و 200 هزار تن آن در داخل و در استان‌های مازندران و گیلان تولید می‌شود و مابقی از محل واردات تأمین می‌شود.

منبع: فارس       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده