Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:05:24 GMT

دستورالعمل سرویس مدارس اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۹۹۲۱

دستورالعمل سرویس مدارس اصلاح شد

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش گفت:دستورالعمل سرویس مدارس اصلاح شده است و براساس وظایف ذاتی هر دستگاهی تقسیم کار شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، نورعلی عباسپور،مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش در نشست خبری که امروز برگزار شد گفت:دستورالعمل سرویس مدارس اصلاح شده است و براساس وظایف ذاتی هر دستگاهی تقسیم کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تامین مسایل خودرو و راننده جزو وظایف ذاتی‌ها شهرداری‌هاست افزود:در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که سال گذشته به صورت آزمایشی در قزوین اجرا شده است.

 

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد:آموزش‌وپرورش به عنوان کارفرما و شهرداری و وزارت راه به عنوان پیمانکار در دستورالعمل جدید تعریف شده‌اند و آموزش‌وپرورش با نگاه تربیتی بحث نظارت را دنبال می کند. در دستورالعمل جدید برای نظارت و فعالیت‌های فرهنگی در سرویس مدارس منابع لازم پیش‌بینی شده است.

 

عباسپور بیان کرد: در بحث تامین خودروی مناسب برای حمل‌ونقل دانش‌آموزان مشکل داریم،در این بخش خودروی استاندارد نداریم .

 

وی ادامه داد: تامین خودروی استاندارد الویت کارگروه ماده 19 برای امسال است. در شهر تهران 400 شرکت برای سرویس مدارس شدن معرفی شده‌اند که آموزش‌وپرورش باید آنها را تایید کند.

 

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بخشی از نظارت‌ها بر سرویس مدارس به صورت هوشمند است گفت: از تجربیات برخی استان‌ها در این رابطه بهره می بریم اما بخش دیگر نظارت‌ها از طریق والدین و نیروهای سایر بخش‌های آموزش‌وپرورش انجام می شود.

 

وی با اشاره به ویژگی راننده های سرویس مدارس بیان کرد: راننده سرویس مدارس حتما باید متاهل و 23 سال تمام باشد، البته شرط تاهل زنان سرپرست خانوار را شامل نمی‌شود، عدم ابتلا به بیماری‌های مسری، ارائه گواهینامه سوءپیشینه، نداشتن سوءشهرت از سایر ویژگی‌های رانندگان سرویس مدارس است.

 

عباسپور تاکید کرد: اولویت حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس دخترانه با زنان و مدارس پسرانه به ویژه در دوره متوسطه اول و دوم با مردان است، برای خودروهایی که بیش از 4 سرنشین دارند حضور مراقب الزامی است.

 

وی درباره ی نصب جی پی اس در سرویس مدارس گفت: در حال حاضر جی پی اس گران است،‌ سال گذشته در برخی از استان ها جی پی اس نصب شد.برای امسال در سامانه سرویس مدارس اپلیکیشن به صرفه ای طراحی شده است که باید همه سرویس های مدارس داشته باشند تا خانواده ها مسیر رفت و برگشت فرزندانشان را رصد کنند.

 

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: سال گذشته یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در مراکز شهری و 400 هزار دانش آموز در مناطق روستایی از سرویس مدرسه استفاده کردند.

وی درباره هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان افغانی که تمکن مالی ندارند نیز بیان کرد: یارانه مربوط به ایاب و ذهاب متعلق به مدارس روستایی است و قوانین دانش آموزان افغان همانند دانش آموزان ایرانی است.

 

عباسپور در پاسخ به پرسشی درباره مبلغ جمع آوری شده از کمک های مردمی بیان کرد: دو نوع مشارکت مالی مستقیم و استفاده از تخصص و مهارت های والدین در مدارس را داریم.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه از سال گذشته استفاده از مهارت ها و تخصص خانواده ها بیش از کمک های مستقیم مالی بوده است. سال گذشته مبلغ 341 میلیارد تومان کمک های مالی را داشتیم و معادل ریالی مشارکت های مهارتی و تخصصی 400 میلیارد تومان بوده است.

 

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه فرم خاصی از پوشش برای دانش آموزان اجباری نیست و  در این رابطه بخشنامه‌ای نداریم  تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان مدارس این مسئولیت را عهده‌‌دار می‌شوند و مدارس نباید به بحث لباس فرم ورود پیدا کنند.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار مجلس صنایع کوچک خبرگزاری شبستان سبک زندگی منتظرانه اقتصاد مقاومتی امام جواد ع اقتصاد اینفوگرافی شهادت امام جواد ع نرخ سرویس مدارس سرویس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود