Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزچهارمحال وبختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: ضدعفونی 150 آبشخور حیات وحش و7 استخر ذخیره آب درمناطق حفاظت شده بمنظورپیشگیری ازشیوع بیماری های مشترک نشخوار کنندگان در دو مرحله در استان  انجام شده است .  
شهرام احمدی افزود:ایمن سازی و ضد عفونی آبشخورها  در برابربیماریهای مشترک دام های اهلی ووحشی با توجه به شیوع این بیماری در برخی ازمناطق کشوربرای جلوگیری ازورود بیماری به مراتع مناطق حفاظت شده، انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر بروزبیماری در حیات وحش استان دریافت نشده است.
به گفته وی، ‌از دو سال گذشته تا کنون به منظور مقابله با بیماری ها در دو نوبت آبشخورهای مناطق حفاظت شده استان ضدعفونی می شود.
احمدی افزود:تمام دام های اهلی موجود درحاشیه مناطق حفاظت شده که بیش از200هزار راس هستند.

وی گفت:از دوسال گذشته با همکاری اداره کل دامپزشکی استان واکسیناسیون و ازورود دام های بدون گواهی واکسیناسیون به مناطق حفاظت شده جلوگیری می شود.
به گفته وی، امسال هم بمنظورمقابله با ورود بیماری به مناطق حفاظت شده، افزایش گشت وکنترل با هدف پایش بهتر مناطق وجلوگیری از ورود دام آلوده به مناطق،جداسازی آبشخورهای مشترک با دام های اهلی دراین مناطق اجرا می شود.
بهترین روش پیشگیری از بروز این بیماری در حیات وحش، جلوگیری از ورود دام اهلی به مناطق حفاظت شده و زیستگاه های حیات وحش و واکسیناسیون دام های اهلی درحاشیه زیستگاه هاست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آبشخور حفاظت شده محیط زیست حیات وحش شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سازمان جهاد کشاورزی لرستان در اطلاعیه ای از کشاورزان استان خواست با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.   در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به بارندگی های اخیر، شرایط برای ایجاد و توسعه بیماری های برگی خصوصاً بیماری زنگ زرد گندم در مزارع گندم و جو مهیاست بنابراین لازم است به منظور حفاظت از مزارع به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، نسبت به سمپاشی مزارع با سموم قارچ کش توصیه شده اقدام شود.   لازم به ذکر است بیش از ۷۰ درصد مواد لازم برای پر شدن دانه های موجود در خوشه گندم توسط سه برگ انتهایی گندم تامین می شود و حفاظت از آنها خصوصاً برگ پرچم نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد گیاه دارد. بنابراین کشاورزان با سمپاشی به موقع، تولید محصول خود را تضمین کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار بیماری زنگ زرد مزارع جو و گندم لرستان
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • ایران قوی نیازمند معلم قوی است
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است