Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:27:18 GMT

یزد | چشمان منتظر در گذر فرهنگ و هنر شهر جهانی یزد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۰۱۱۵

یزد | چشمان منتظر در گذر فرهنگ و هنر شهر جهانی یزد

دبیر کانون خیریه امام علی(ع) از برگزاری بازارچه خیریه "چشمان منتظر" در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌های یزد خبر داد. ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ استانها یزد نظرات

علی کریمی راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: بازارچه خیریه چشمان منتظر برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت حاشیه شهر یزد روزهای 22 تا 24 مرداد از ساعت 19 الی 23 در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها و در 2 بخش فرهنگی و اقتصادی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در بخش فرهنگی، کمپین‌های سلامت، نه به هپاتیت و هدیه کتاب از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار و در بخش اقتصادی هم بازارچه‌ای جهت عرضه مواد خوراکی، محصولات صنایع دستی، و گیاهان زینتی و اغذیه‌های خانگی دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه عواید فروش محصولات غرفه‌داران جهت کمک به دانش‌آموزان نیازمند حاشیه شهر هدیه می‌شود، از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری این بازارچه را اجرای موسیقی زنده، استند اپ کمدی، و نمایش خیابانی با حضور هنرمندان استانی دانست.

دبیر کانون خیریه امام علی‌(ع) افزود: با وجود فعالیت کانون خیریه امام علی(ع) تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، برای نخستین بار این بازارچه با همکاری موسسه خیریه لبخند بهار، اداره ورزش و جوانان، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تعدادی از انجمن‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی با تشریح فعالیت واحدهای مختلف در 2 بخش فرهنگی و اقتصادی این بازارچه گفت: هدف اصلی این بازارچه درآمدزایی به نفع دانش‌اموزان کم بضاعت حاشیه شهر است که تقریبا یک هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان مناطق اکرم آباد، مریم آباد، و حسن آباد شهر یزد از طریق شبکه‌های بهداشت و آموزش و پرورش برای این منظور شناسایی و معرفی شدند.

کریمی‌راد از سوابق کانون خیریه امام علی(ع) به برگزاری جشن‌های خیریه در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی برای کمک به کودکان بی‌سرپرست، خانه سالمندان، بیماران سرطانی، و مراکز توان‌بخشی اشاره کرد.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این کانون و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد جهت برگزاری فصلی این بازارچه خبر داد و گفت: انتظار می‌رود ارگان‌های دولتی با شناسایی مراکر خیریه در دادن مجوزهای مورد نیاز حمایت بیشتری به عمل آورند.

انتهای پیام/ش

R41376/P1377/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی