Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@17:46:31 GMT

وزیر صنعت: بسته حمایت از صنایع کوچک و متوسط آماده شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۰۴۳۷

وزیر صنعت: بسته حمایت از صنایع کوچک و متوسط آماده شد

رویداد۲۴‌ محمد­ شریعتمداری امروز در مراسم افتتاح بزرگترین نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک گفت: صنایع کوچک و متوسط 92 درصد واحدهای صنعتی کشور را تشکیل می دهد که یک میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده ­و 45 درصد اشتغال صنعت کشور را دارد.
وی افزود: این صنایع حدود 17 درصد ارزش تولیدات کشور را دارد و 11،5 درصد صادرات غیرنفتی را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شریعتمداری با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید با توجه به افزایش نرخ ارز گفت: بسته حمایت از صنعت در کنار بسته ارزی آماده شده است که در این قالب پیشنهادهایی را مطرح کرده ایم.
وی اضافه کرد: حد اعتباری سرمایه درگردش واحدهای تولیدی را افزایش داده ایم و باید از یارانه سود تسهیلات برای ارزانتر شدن وام های بانکی بهره مند شویم.
وزیر صنعت پیشنهاد کرد واحدهای تولیدی شش ماه تا یکسال از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف باشند.
شریعتمداری افزود: در این شرایط دریافت همه مطالبات صندوق های تامین اجتماعی از کارفرمایان صنعتی ضروری نیست و می توانیم حمایت هایی را در این زمینه داشته باشیم.
وی گفت: اگر بخشی از منابع بودجه به صندوق حمایت از صنایع کشور اختصاص یابد این صندوق می تواند 15 برابر ضمانتنامه بانکی برای این صنایع صادر کند.
وی افزود: همچنین ما پیشنهاد تاسیس بانک اختصاصی برای صنایع کوچک و متوسط را داریم.
وی ادامه داد: از 40 هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی،­ 62 درصد مشغول فعالیت هستند که اگر حمایت های لازم انجام نشود به مشکل بر خواهند خورد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 صنایع حمایت تولید مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه

یک اقتصاددان درباره روند نرخ تورم تا پایان سال توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

دیگر خبرها

  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد