Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@17:38:59 GMT

یک همت تا پله پیشرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۰۷۷۹

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز زنجان؛آفتاب با درخشش خورشید طلوع کرد، سکوت شب تمام شده بود، هنوز کرکره مغازه ها بالا نرفته بود و صف نانوایی ها شلوغ نبود اما مینی بوس هایی رنگی با مسافرانشان در رفت و آمد بودند.

یکی از مینی بوس ها در کنار من و دوستانم که از مسافران بودند،ایستاد ،سوار بر مینی بوس راهی مقصد شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصدمان، خانه امید کارگران و مسیر رشد اقتصاد است.

علی یکی از مسافران جوان این مینی بوس ، در حالی که با موبایلش در حال مطالعه اخبار روزانه بود گفت:هر روز که سوار این مینی بوس می شوم دعا میکنم تا هیچ کارگری بیکار نشود و انگیزه کار دردل همه جوانان زنده بماند.

به مقصد رسیدیم، همهمه صدای مینی بوس ها و صدای کارگران ورودی شهرک را شلوغ کرده بود.

کارگران تک تک از مینی بوس پیاده شدند و پس از برتن کردن لباس کار وارد محل کار شدند.

کار آغاز شد،دستگاه ها خاموشی نداشتند و کارگران با تمام توان وارد دنیای تولید شده بودند.

جایی که مابودیم،یکی از 100 شرکت نساجی در زنجان بود.

نجفلو مدیر تولید شرکت برایمان از اوضاع این روزهای واحدهایی گفت که محصولاتشان رابطه مستقیمی با سبد کالایی مردم دارند.

او گفت:تولید نسبت به سال های گذشته بالا رفته و همین امر باعث افزایش نیروی کار شده است.

وی می گوید:برای این که یک کارخانه روند تولید خوبی داشته باشد باید محصولاتش در بازار از اقبال عمومی بالایی برخوردار شود.

صنعت نساجی زنجان برای 5 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت:زنجان به عنوان قطب صنعت نساجی کشور 60 درصد صنایع قدرتمند نساجی ایران را در خود جای داده و برای بیش از پنج هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

به گفته کلانتری صنعت نساجی استان زنجان در سطح کشور از نظر فناوری پس از اصفهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: زنجان ظرفیت تولید انواع نخ پنبه و مخلوط ویسکوز و پلی استر با عنوان سیستم ریسندگی الیاف کوتاه به میزان 25 هزار و 500 تن در سال را دارد.

وی گفت:زنجیره تولید صنعت نساجی در زنجان همچون صنایع سنگ های تزئینی، سرب و روی و فولاد کامل است.

لازمه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، حرکت انقلابی و نظام مند است.

یک پژوهشگر و کارشناس اقتصادی گفت: یک اقتصاد پویا و فعال اقتصادی است که می تواند خود را با شرایط مکان و زمان وفق بدهد و لازمه دست یابی به اقتصاد مقاومتی یک حرکت انقلابی و نظام مند است.

صمدی گفت: هر اقتصاد مجهز به ساز و کارها و مکانیزم هایی است که سیستم اقتصادی را به سرعت به حالت تعادل در می آورد و این کاری است که ما از مسئولین و مردم انتظار داریم.

وی افزود:تجربه نشان می دهد کالاهایی در امر صادرات موفق بودند که در داخل کشور هم جایگاه خوبی در بازار دارند و تولیدشان بالا است.

به گفته این کارشناس اقتصادی،اقتصاد مقاومتی با حمایت از کالای داخلی آغاز می شود و با صادرات به نقاط مختلف دنیا به اوج می رسد.

 افزایش 133 درصدی صادرات استان زنجان

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: میزان صادرات از گمرک استان زنجان در  چهار ماهه اول سال 97 به 208 میلیون و 404 هزار دلار رسید.

به گفته احمدی؛ این میزان صادرات در مقایسه با چهار ماهه ابتدای سال 96، رشد 133 درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: میزان واردات ثبت شده طی چهار ماه گذشته در گمرک زنجان به 85 میلیون و 873 هزار دلار و به وزن 127 هزار و 686 تن می رسد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه در حوزه نساجی کمترین واردات را داریم  گفت: این میزان واردات از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 25 درصد کاهش داشته است.

احمدی افزود: در این مدت 601 میلیارد و 94 میلیون ریال درآمد برای گمرک زنجان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه 44 درصد افزایش دارد.

شمش روی، شمش مس، محصولات نساجی، شمش آلومینیوم، پلیمر پروپلین، کاغذ تیشو، کرافت، تفلوتینگ، شمش سرب، محصولات فولادی، مویز، ترانسفورماتو و قطعات آن، کابل برق و سنگ سرب مهمترین کالاهای صادراتی استان زنجان است.

این کالاها به 50 کشور از جمله ترکیه، چین، امارات متحده عربی، هند، افغانستان، پاکستان، ایتالیا، تایلند، انگلستان، قطر، مالزی، کره، ویتتام و ارمنستان صادر می شود.

ساعت ها از حضور من در واحد تولیدی گذشت،کامیون های زیادی کالا های ساخت ایران را برای رساندن به مقاصد مختلف بار زدند و سفری نو آغاز کردند.

یک شیفت کاری تمام شد، مینی بوس ها در ورودی کارخانه مستقر شدند و کارگران دوباره مسافر این مینی بوس شدند.

خورشید در حال غروب کردن بود ، کارگران در حال خوش و بش با هم بودند که راننده مینی بوس گفت:این مسافران تا زمانی که کار باشد و تولید بالا باشد خسته نمی شوند.

سعید یکی از کارگران هم گفت: تا رسیدن به پیشرف راه زیادی در پیش نداریم ، کافی است خومان را باور کنیم.

روایتی از رضا علیزاده

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: زنجان کار اشتغال رضا علیزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری ظهر چهارشنبه در آئین آغاز به کار بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های امروز کشور، ناترازی در حوزه انرژی است، افزود: برای برون‌رفت از این موضوع باید سرعت سرمایه‌گذاری‌ها را با سرعت پیشرفت صنعت منطبق کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نیاز مبرم به مدیریت انرژی داریم که اجرای قانون مانع‌زدایی از صنعت برق می‌تواند مسیر رسیدن به این مهم را هموارتر کند، اظهار کرد: معتقدیم با توجه به وجود منابع ارزشمند در حوزه بهینه‌سازی، مسؤولان و متولیان امر باید از این منابع به خوبی استفاده کنند.

رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک کشور نیز در ادامه این کنفرانس با بیان اینکه برگزاری چنین کنفرانس‌هایی باعث شده است تا خروجی این رویداد علمی را در صنعت نیز شاهد باشیم، عنوان کرد: این کنفرانس تا به امروز به همت دانشگاهیان و فعالان حوزه صنعت برگزار شده و نتایج ارزشمندی را به دنبال داشته است.

حسین عسکریان ابیانه با اشاره به اینکه انجمن مهندسان برق و الکترونیک کشور با ۳۱۰۰ عضو در اواسط دهه هفتاد تشکیل شد، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج ارزشمندی که برگزاری این کنفرانس بین‌المللی داشته است، امیدواریم روند برگزاری آن به همت بدنه دانشگاهی و حوزه صنعت تداوم داشته باشد.

زنجان قطب برق و الکترونیک کشور است

پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز از زنجان به عنوان قطب برق و الکترونیک کشور یاد کرد و گفت: در این کنفرانس مقاله به صورت حضوری طی ۱۵ نشست ارائه و چهار میزگرد تخصصی نیز به صورت پرسش و پاسخ با حضور مسئولان نشست‌ها با موضوعات انرژی‌های تجدید پذیر، اثر خودروهای الکتریکی در شبکه‌های توزیع، مدیریت ریسک سیستم‌های شبکه‌های توزیع و مدیریت مصرف هوشمند برگزار می‌شود.

گفتنی است، بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی طی سه روز برگزاری این کنفرانس حضور خواهند داشت.

کد خبر 6094185

دیگر خبرها

  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین