Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا- تهران- رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمدعلی اسماعیل پور قمشه‌ای را تسلیت گفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، در پیام تسلیت آیت الله صادق آملی لاریجانی آمده است: خبر ارتحال عالم وارسته حضرت آیت الله آقای محمدعلی اسماعیل پور قمشه‌ای که عمر با برکت شان را در راه ترویج علوم و معارف اسلامی سپری کردند، موجب تاسف اینجانب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس قوه قضاییه در این پیام ضایعه درگذشت این عالم وارسته را به محضر مبارک امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، بیت محترم وی، حوزه‌های علمیه و شاگردان آن مرحوم تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد.
آیت الله شیخ محمد علی اسماعیل پور قمشه ای استاد حوزه علمیه قم و مفسر قرآن کریم صبح امروز (یکشنبه) در شهرضا از توابع استان اصفهان به دیار باقی شتافت.
آیت الله اسماعیل پور، اول فروردین ماه 1319 در شهرضا متولد شد و از 16 سالگی در این خطه شروع به فراگیری علوم قدیمه کرد.
وی پس از گذراندن مقدمات و قسمتی از سطوح عالی و فراگیری فلسفه و کلام در سال 1339 وارد حوزه علمیه قم شد و پس از تسلط به علوم حوزوی، به عنوان استاد در این حوزه به تدریس سطح عالی و علوم اعتقادی پرداخت.
آیت الله اسماعیل پور، همچنین بعد از دوره هایی از تدریس کفایه الاصول از سال 1357 شمسی به تدریس خارج فقه و اصول مشغول بود.
آثار وی شامل البراهین الواضحات، استفتائات و استدلالات، المعالم المأثورة ، الدلائل الظاهرات، دقائق الاصول ، مناسک حج ؛ ملحقات مناسک حج، الباقیات الصالحات، رساله مضاربه، رساله هدایة المتقین، مجمع الافکار و مطرح الانظار و تعلیقات علی کتاب العروة الوثقی است.
اجتمام*1193*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رئيس قوه قضاييه تسليت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز وقتی در مکتب هر کدام از بزرگان تفحص می‌کنیم می‌بینیم شخصیت‌های زیادی از مکتب آنان برخاسته‌اند، امروز مؤسسات بسیاری با فکر آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله طباطبایی و اندیشمندان بزرگ تأسیس شده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران و طلاب حوزه‌های علمیه که در محل حوزه علمیه شیخ الاسلام برگزا رشد در پاسخ به سوال یکی از طلاب حاضر در جلسه مبنی بر موضوع عفاف و حجاب، اظهار داشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود در اواخر ماه مبارک رمضان فرمودند شرایطی که در حوزه حجاب در کشور ما وجود دارد، توسط دشمن برای ما به وجود آمده است، حتی آدم‌هایی را استخدام کرده‌اند که بیایند در خیابان بی‌حیایی کرده و جامعه مذهبی ما را تحریک کنند و جنگ یا دو قطبی بین باحجاب و بی‌حجاب راه بیندازند.

وی افزود: در مهم بودن موضوع حجاب شکی نیست، اما اینکه بین باحجاب و بد‌حجاب جنگ در بگیرد خواست دشمن است، بنابراین هم به معنای واقعی کلمه و به‌صورت جدی باید جلوی گسترش بی‌حجابی و بدحجابی گرفته شود، هم مراقب باشیم در میدان دشمن بازی نکنیم، جمع کردن این دو مسئله در کنار هم هنر می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، بیان کرد: حجاب میوه و ثمره عفاف است، یعنی کسی که عفیف باشد باحجاب می‌شود، عفاف سرمایه و پشتوانه حجاب است و حجاب بروز و ظهور عفاف است، البته یکی از بروز و ظهورهای عفاف، حجاب است و بروز و ظهورهای دیگری هم دارد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب در رابطه با وضعیت حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: به معنای واقعی کلمه در حوزه‌ها از هر جهت انقلاب‌ها اتفاق افتاده است، یک زمانی طلبه‌ها کاری به چیزی نداشتند، صرفاً هر کس در یکی از رشته‌های حوزوی تخصص پیدا می‌کرد، اما اکنون قرار بر این است که پیش‌نمازهای ما در مساجد تبدیل به امامان مساجد شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در حوزه علمیه یک زمانی قحط‌الرجال بود، اما شخصیت‌های بزرگی نظیر شهید مطهری یا آیت‌الله مصباح در حوزه رشد کردند، امروز وقتی در مکتب هر کدام از این بزرگان تفحص می‌کنیم می‌بینیم شخصیت‌های زیادی از مکتب آنان برخاسته‌اند، امروز مؤسسات بسیاری با فکر آیت‌الله مطهری، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله طباطبایی و اندیشمندان بزرگ تأسیس شده‌اند.

عابدینی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر بخواهیم حوزه فعلی را با حوزه 4-5 دهه قبل مقایسه کنیم، بهترین کلام این است که بگوییم این‌ها اصلاً قابل مقایسه نیستند، در آن دهه‌ها ما چند طلبه داشتیم که به زبان‌های خارجی مسلط باشند؟ امروز ما چقدر مبلغ داریم که به زبان‌های مختلف مسلط هستند و به کشورهای گوناگون برای تبلیغ می‌روند، امروز چقدر سراغ داریم که حوزه علمیه بانی شده و طلابی از سراسر دنیا جهت تحصیل به قم آمده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال یکی دگیر از طلاب در رابطه با اساتید حوزه علمیه، تصریح کرد: بنده توصیه می‌کنم کتاب تعلیم و تربیت استاد شهید مطهری را بخوانید، این کتاب به قدری زیبا حوزه علمیه و سبک حوزوی را ترسیم کرده که تماشایی است، ایشان می‌فرمایند حوزه علمیه باید تفکر طلبه را بیدار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه فرمودند انبیاء آمدند تا گنج‌های نهفته در عقل‌های آدم‌ها را برآشوبانند، حوزه علمیه هم کارش این است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت