Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعتراض، درگیری و شعار های غیر ورزشی در روز های اخیر فضای ورزشگاه های فوتبال را مغشوش کرده است .

هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با اتفاق های سیاهی همراه بود. چوب کشی، سنگ پراکنی در ۲ بازی از رقابت های این هفته کار را به جایی رساند که بیش از به چشم آمدن ذات زیبای فوتبال، شاهد صحنه هایی بودیم که نمونه های آن را تنها در جنگ ها و نزاع های خیابانی دیده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید از نگاه مسئولان فوتبال ایران بسیاری از تماشاگران دیدار استقلال خوزستان- پرسپولیس و استقلال- تراکتورسازی تحت تاثیر جو قرارگرفته و همپای برخی افراد تماشاگر نما شروع به برهم زدن فضای ورزشگاه ها کرده باشند اما باید از مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و حتی ماموران نظامی و امنیتی ورزشگاه ها پرسید آیا ساز و کار مناسبی برای کنترل حضور افراد در ورزشگاه ها وجود ندارد که هر هفته شدت التهاب های کلامی و فیزیکی روی سکوی ورزشگاه های میزبان لیگ برتر افزایش می یابد؟

در این شرایط مسئولان فدراسیون فوتبال و نهادهای امنیتی وظیفه دارند با شناسایی عوامل درگیری که محیط ورزشگاه را به محلی برای برخورد های خشونت آمیز تبدیل کردند به شکل قاطعی برخورد کنند‌، در این میان مدیران باشگاه ها و مسئولان کانون هواداران باشگاه ها وظیفه دارند با آگاه سازی حامیان تیم ها خطرات همراهی با سودجویان را به این تماشاگران دلسوز تذکر دهند تا فضای ورزشگاه سمت سالم سازی پیش برود.

نیروهای امنیتی هم موظفند ضمن دستگیری افراد اخلالگر در ورزشگاه و معرفی آنها به دستگاه قضایی، کنترل بیشتری روی ورود و خروج تماشاگران به ورزشگاه ها داشته باشند تا دیگر شاهد استفاده از چوب، سنگ و نارنجک و شعار های غیر ورزشی در ورزشگاه ها نباشیم.

فوتبال ایران سال هاست که به دلیل بهانه واهی سعودی ها از امتیاز میزبانی تیم هایش برابر نمایندگان عربستان در خاک کشورمان محروم شده و در طول یک سال اخیر تلاش هایی جدی برای رفع این محرومیت انجام گرفته است اما دود ادامه روند فعلی در بازی های لیگ برتر فوتبال، بیش از هر چیزی به چشم هواداران و تیم های ایرانی می رود. به همین دلیل باید فضا سمت اخلاق مداری در ورزشگاه ها پیش برود تا سرنخ جدیدی در اختیار عربستانی ها و AFC که دنبال کوچک ترین بهانه برای سلب میزبانی از تیم های ایرانی هستند، قرارنگیرد.

فتاحی رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال: با دوربین افراد خاطی را شناسایی خواهیم کرد

سعید فتاحی درباره حواشى هاى اخير روى سكوها گفت :متاسفانه در هفته سوم رقابت هاى ليگ برتر شاهد صحنه هاى زيبايى در فوتبالمان نبوديم بازى در اهواز بيشتر به بازى سنگ پرانى تبديل شده بود تا فوتبال و اين امر در ديدار استقلال و تراكتورسازى نيز صورت گرفت .

هواداران واقعی باید کمک کنند تا افراد خاطی شناسایی و پاکسازی شوند.

او ادامه داد:واقعا سازمان ليگ نمى داند درباره اين حواشى ها چه كار ديگرى بايد انجام دهد .بازى ساعت ٢٠:٣٠ شروع شده اما در حالى كه درگيرى ها از ظهر روز بازى روى سكو ها بوده است .پس اين موضوع به سازمان ليگ بر نمى گردد و خود مردم بايد كمك كنند و جلوى اغتشاشگران را بگيرند و يا حداقل اينكه روى سكو ها از اين افراد جدا شوند تا مشخص شود چه كسانى جو را بر هم مى زنند .در اهواز در نيمه دوم از هواداران استقلال خوزستان خواستيم كه تغيير جايگاه بدهند و خداروشكر سنگ پرانى در مقطعى كمتر شد.

باید برای شناسایی تماشاگران بلیت های الکترونیکی را فعال کنیم

فتاحى افزود :در بحث زير ساخت ها بسيار ضعيف هستيم ،ورزشگاه غدير به دليل فضاى سبزى كه دارد از سنگ ريزه هاى زيادى برخوردار است و از طرفى برخى در ورزشگاه ها با كوبيدن به بتن ها باعث ريزش مى شوند كه همين امر توليد سنگ را براى هواداران به همراه دارد و همين سنگ ها را در زمين پرتاب مى كنند .همچنين بحث فروش بليت الكترونيكى مهم است چرا كه در آن صورت مشخص مى شود افراد با چه مشخصاتى روى صندلى مى نشينند .ورزشگاه ها به دوربين مستقر شدند و در نظر داريم از اين طريق افراد را شناسايى كنيم و از ٢ باشگاه استقلال و پرسپوليس درخواست كرديم تا ظرف ٢٠ روز بليت الكترونيكى را فعال را از اين طريق بليت فروشى داشته باشند.

ما کارتی برای افراد کانون هواداران صادر نمی کنیم

فتاحى بيان كرد :كانون هواداران زير نظر باشگاه ها هستند و ارتباطى به سازمان ليگ ندارند و ما هم كارتى براى اين نفرات صادر نمى كنيم .جرايم بر اساس آيين نامه كميته انضباطى انجام مى شود .سازمان ليگ هيچ دخالتى در جرايم ندارد و كار ما فقط اين است كه گزارشات لازم را ارسال كنيم و در نهايت كميته اخلاق و انضباطى راى صادر مى كنند و ما تنها اجرا كننده هستيم.كميته انضباطى بازى را بدون حضور هوادار اعلام مى كند و در نهايت مى گويند كجاى دنيا بازى بدون تماشاگران است ،پس با اين شرايط ما بايد چه كار كنيم ؟شما پيشنهاد دهيد ما به فدراسيون و كميته انضباطى پيشنهادات را ارائه مى دهيم و آنها هم در صورت تاييد آن را مصوب مى كنند.

هواداران باید حساب خود را از خاطیان و درگیری طلب ها جدا کنند

فتاحى درباره واكنش فيفا به اين حواشى افزود :همان طور كه پارسال اعلام شد ٢ باشگاه استقلال و پرسپوليس در صورت انداختن ليزر محروم مى شدند .قوانين فيفا پا برجاست و چه بسا كه محروميت تماشاگران را هم داشتيم .به طور حتم براى اينگونه حركات اول جريمه در نظر مى گيرند و سپس محروميت خواهد داشت .در يك جا خود مردم بايد كمك كند چرا كه فرهنگ سازى كار فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ نيست .بايد هواداران خود را از تماشاگر نمال ها جدا كنند و به طور حتم با افرادى كه جو ورزشگاه را بر هم زدند برخورد قانونى مى شود.

تمام ورزشگاه به دوربین مجهز شده و متخلفان تحویل مراجع قضایی می شوند

فتاحى بيان كرد :تمام ورزشگاه ها به دوربين مستقر شده و حتى قسمت ورودى هم در حال دوربين گذارى است تا مشخص شود چه افرادى به ورزشگاه مى آيند .حتى افرادى كه ليزر و سنگ مى اندازند از ديد دوربين ها در امان نيستند و قابل شناسايى هستند و قرار است افراد پس از دستگيرى به مراجع قانونى سپرده شوند.

فتاحى ادامه داد :اقدام فرهنگى بسيار كار ساز است و تا جايى كه سازمان ليگ بتواند اين كار را انجام مى دهد ازساعت ها قبل بازى كار فرهنگ سازى كرديم درست مثل بازى ايران و كره .ماه آينده بازى پرسپوليس و الدوحیل قطر در ورزشگاه آزادى شب تاسوعا برگزار مى شود كه مطمئن باشيد براى برگزارى اين بازى هيئت ١٠٠ هزار نفرى خواهيم داشت.

بیشتر بخوانید:باشگاه فوتبال پرسپولیس از میزبانی استقلال خوزستان شکایت کرد 

یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: باید با عوامل اخلال در استادیوم ها برخورد جدی شود

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مجلس کشورمان در ارتباط با مشکلات فرهنگی ورزشگاه ها و مشکلات به وجود آمده در برخی از دیدار های لیگ برتر فوتبال کشورمان گفت:زمانی که اسم باشگاه های فوتبالی را می شنوید می گویند فرهنگی ورزشی است.فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نیز هر کدام دارای قسمت فرهنگی هستند و در بیانیه تمامی مسئولین مربوطه نیز ابتدا مسائل فرهنگی و اخلاقی گفته می شود و پس از آن عناوین فنی می پردازند.

وزارت ورزش باید تنبیهات سختی در این باره لحاظ کند

یوسف نژاد در ادامه عنوان کرد: تمامی افرادی که سبب این اخلال در ورزشگاه ها می شوند اندک هستند و به نظر من باید برخورد شدیدی با این چنین افراد صورت گیرد.فدراسیون فوتبال نیز باید موضع گیری های منطقی تری را نسبت به این موضوع داشته باشد و وزارت ورزش و جوانان نیز باید تنبیهات بهتر را در ارتباط با این مسائل داشته و یا از این حواشی جلوگیری کند و باید اقدامات بعد از عمل نیز صورت گیرد تاچنین اتفاقاتی صورت نپذیرد.

فراکسیون ورزش در مورد اعتراض و درگیری در ورزشگاه ها تصمیم خواهد گرفت

نماینده مجلس کشورمان در ارتباط با اقدامات پیشگیری و سمت وسوی سیاسی شرایط ورزشگاه های کشورمان گفت:به نظر من بیشتر مسائل ورزشی مورد اعتراض بود و  می توان با راهکار مناسب از آن جلوگیری کرد.
یوسف نژاد در ارتباط با پیگیری مجلس جمهوری اسلامی ایران از این مسائل پیش آمده گفت: بی شک در مجلس نیز در ارتباط با این شرایط بحث خواهد شد و فراکسیون ورزش نیز نسبت به این مسئله ، تصمیماتی خواهد گرفت و نقطه نظرات ما در نهایت به وزارت ورزش ارائه خواهد شد.

مردم باید در این پاکسازی به مسئولان کمک کنند

یوسف نژاد درباره با پاسخگویی وزیر ورزش نسبت به این موضوع گفت:ما بی شک از وزیر ورزش و جوانان این مسئله را پیگیری خواهیم کرد تا در از این چنین مسائل جلوگیری شود.هدف تعامل میان دو طرف است.

او در پایان اظهار کرد: این مشکلی است که سالیانی در ورزش کشورمان است و باید با تدبیر و درایت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد و مردم و تماشاگران دیدار ها نیز می توانند در این مسئله به ما کمک کرده و در ادامه می خواهیم تا شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.

اسماعیل بیگی رئیس کانون هواداران باشگاه پرسپولیس تهران: لیدرها وهواداران واقعی نقشی در این درگیری ها ندارند

عباس اسماعیل بیگی رئیس کانون هواداران باشگاه پرسپولیس تهران گفت:با توجه به آن که خانواده باشگاه فوتبال پرسپولیس بسیار بزرگ است بی شک نشر اخبار و حواشی نیز در این تیم فوتبال با سرعت بیشتری برخوردار است و شایعات بسیاری را نیز در ارتباط با این باشگاه در فضای مجازی نشر می دهند و برخلاف باشگاه های دیگر اخبار خوب این باشگاه را پیگیری و نشر نداده و تنها به دنبال حواشی منفی تیم ما هستند.

لیدر های ما اخلالگران را شناسایی کردند

اسماعیل بیگی ادامه داد:دیروز در ورزشگاه شهید کاظمی ، ماهینی و سید جلال حسینی از بحران موجود در ورزشگاه جلوگیری کردند .تمامی این حواشی بر عهده از هواداران به ظاهر پرسپولیسی به وجود آمد که تعداد کمی هستند و توسط لیدرهای تیم ما شناسایی شدند تا از کارهای این افراد که به ضرر تیم پرسپولیس است ، جلوگیری شود.این هواداران می خواستند جو ورزشگاه را به سمت نظر خودشان تغییر دهند و که در ادامه اما با داریت و هوشمندی هواداران پرسپولیس این مشکل برطرف شد.

از لیدر ها برای پاک کردن صورت مسئله استفاده می کنند

اسماعیل بیگی ادامه داد:برخی از افراد و یا حتی رسانه ها از لیدر های تیم ما برای پاک کردن صورت مسئله مشکل پیش آمده استفاده می کنند.لیدر های تیم ما افراد بسیار فعالی بوده و تمام زندگی و حنجره خود را برای پرسپولیس به خطر می اندازند.برخی از افراد می گویند تنها لیدر ها باعث و بانی این مسائل هستند در حالی که در جنجال دیروز ورزشگاه شهید کاظمی 9 لیدر تیم ما حاضر بودند و توانستند جو را آرام کرده و تیم را از بحران نجات دهند.

لیدرهایمان حقوق نمی گیرند/میانگین تحصیلی بالای دیپلم تنها یکی از مزیت لیدر های تیم ما است

رئیس کانون هواداران تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت:تمامی لیدر های تیم ماتحصیل کرده هستند و میانگین بالای دیپلم را پرونده خود دارند.نیمی ازلیدر های تیم ما کارمند های باشگاه پرسپولیس هستند وبرای این کار هیچ حقوق و مزیتی را دریافت نمی کنندو یا برخی دیگر از لیدر هایمان شغل های دیگری را داشته و تنها به ما کمک می کنند.این افراد دارای کارت رسمی وزارت ورزش هستند .دیروز اگر در ورزشگاه شهید کاظمی لیدر های تیممان نبودند شاید شرایط بسیار بحرانی به وجود آمده بود.

 

کاشانی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس: فرهنگ سازی باید در فوتبال شکل بگیرد/استادیوم اختصاصی باعث می شود رفتار نامناسب لیدر ها اصلاح شود

جعفر کاشانی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره فرهنگ سازی در ورزش کشورمان گفت:قطعا باید فرهنگ سازی در تمام رشته های ورزشی صورت بگیرد به ویژه فوتبال اما این امر زمانی محقق می شود که کشورمان باشگاه هایی داشته باشد که در آن ها اصول باشگاه داری رعایت شود.
او درادامه درمورد برخورد با تماشاچیان هنگام ورود برای جلو گیری از بروز حواشی اظهار داشت: این موضوع نیز مبتنی بر این است که هریک از باشگاه های ما خود دارای استادیوم باشند که مسئولیت نظم و انضباط وسایر موضوعات رو خود برعهده بگیرند مانند روندی که در حال حاضر در فوتبال اروپا در جریان است.

او افزود:در حال حاضر فقط یک استادیوم ازادی وجود که تمام مسابقات در ان برگزار می شسود و تیم های مختلف با تماشاگرانی که دارای سلایق و فرهنگ های مختلف هستند به آن ورود پیدا می کنند.باید فرهنگ سازی را در باشگاه ها انجام داد و بازیکنان تیم ها باید بدانند که الگو هستند و رفتاری مناسب و شایسته از خود به نمایش بگذارند البته رفتار نامناسب برخی لیدر ها نیز با استادیوم دار شدن باشگاه ها حل می شود.

بیشتر بخوانید:پرونده دیدار‌های جنجالی لیگ برتر به کمیته انضباطی رسید 

فتحی سرپرست باشگاه استقلال: هزینه های باشگاه ها بیشتر در بخش جاری است و در بحث فرهنگی صرف نمی شود

امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال تهران در ارتباط با شرایط نا آرام ورزشگاه ها در دیدار های اخیر لیگ برتر فوتبال کشورمان و بحث فرهنگ سازی برای بهبود این شرایط گفـت: بحث فرهنگی به وجود آمده در ورزشگاه ها ریشه ای بوده و تمامی مسائل مربوط به این موضوع به وجود آمده زودگذر و مقطعی می باشد.

باید برای بحث فرهنگی زمان هزینه کرد

فتحی ادامه داد: هر کار فرهنگی نیاز به زمان دارد تا پس از زمانی کافی به مانگاری برسد،در صورتی که ماندگاری را از یک کار فرهنگی بگیریم بی شک ارزشی در آن وجود ندارد.همه ی باشگاه های ورزشی کشورمان نام فرهنگی ورزشی را یدک می کشند وبه طور مثال می تواند نام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال را اشاره نمود.

کار فرهنگی فقط بنر و و پلاکارد نیست

سرپرست باشگاه استقلال افزود:متاسفانه اگر نگاه کنید باشگاه ها مبلغ هایی میلیاردی را برای پروژه های جاری و ارزشی خود انجام می دهد و در ادامه اما هزینه نزدیک به صفر را برای کارهای فرهنگی باشگاه خود هزینه می کنند.این مشکل در باشگاه ها و تیم های محبوب و یا حتی در سطح شهر ها و شهرستان ها و همین طور فدراسیون فوتبال ما وجود دارد .کار فرهنگی تنها نباید به یک پلاکارت و یا یک بنر ختم شود و باشگاه ها باید کار فرهنگی را از ریشه شروع کرده و بستر سازی مناسب را برای بهبود سطح فرهنگی جامعه طرفداران فوتبال انجام دهند تا ما شاهد این چنین ناهنجاری هایی نباشیم .

لیدر ها توانایی نظارت بر همه مسائل روی سکو را ندارند

فتحی اظهار کرد:این مشکلات می تواند ریشه یا در فوتبال نیز نداشته باشد و مشکل اصلی این ناهنجاری ها از جامعه آغاز شود.فرهنگ غلط سبب می شود تا از سوی جامعه موضوعی به اشتباه وارد فوتبال شود و لیدر ها نمی توانند به روی تمامی هواداران تمرکز داشته باشند و از این موضوعات جلوگیری کنند.ما باید فرهنگ سازی را از تمامی ابعاد جامعه شروع کرده تا با گذشت زمان پیشرفت کند .

باید دانشگاهی روی موضوع فرهنگ سازی فعالیت کرد

فتحی در ارتباط با شرایط فرهنگی باشگاه فوتبال استقلال گفت:از زمان ورودم به باشگاه استقلال دپارتمان مبنی بر موضوع فرهنگی به عنوان زیر شاخه روابط عمومی تیم به وجود آورده ام و امروز نیز رضا میرزاییان را به عنوان مشاور رسانه ای و مطبوعاتی خود انتخاب کردم.در حوزه رسانه و مطبوعاتی یک شاخه فرهنگی تعریف کرده ایم و نزیک به یک هفته لیدر ها ، مسئولین روابط عمومی و همچنین رشته های دانشگاهی بر روی این موضوع فعالیت می کنند.در ادامه نیز مشاور فرهنگی قابل قبولی را انتخاب خواهم کرد تا بتوانیم این مسائل را آنطور که در شآن باشگاهمان است بررسی و برطرف کنیم تا بتوانیم جو مطلوبی را در ورزشگاه به وجود آوریم.

برخی ها با اهداف غیر ورزشی وارد خیل عظیم تماشاگران فوتبالی می شوند


سرپرست باشگاه استقلال تهران در ارتباط با اهداف سیاسی و ارتباط لیدر ها با این موضوع گفت:امکان دارد افرادی با اهداف غیر ورزشی  در میان تماشاچیان قرار گیرند.بی شک زمانی که چندین هزار نفر به ورزشگاه بیایند در میان آن ها افراد هنجار شکنی هم وجود دارند که شعار هایی ساختار شکنانه و غیر اخلاقی را از خود در میان جمعیت بروز خواهند داد.این تعداد انگشت شمار جدا از تماشاگران تیم ها هستند .

لیدرهای ما باید در خطوط باشگاه به نظم ورزشگاه کمک کنند


امیرحسین فتحی سرپرست جدید باشگاه استقلال تهران در ارتباط با لیدر های این تیم گفت:لیدر های تیم استقلال با روابط عمومی و حوزه فرهنگی این تیم در ارتباط هستند و خط و خطوط تیم باشگاه را رعایت کرده و در هر دیدار تیم استقلال تنها به روی کنترل جو ورزشگاه و تشویق تیم تمرکز داشته اند.هر کجا هم که شعار های غیر اخلاقی و ساختار شکنانه صورت گیرد لیدر های ما باید در صدد ایجاد جوی همراه با آرامش تلاش کنند.

فتحی در پایان گفت:ما هر روز با حوزه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال و برخی باشگاه ها در ارتباط هستیم و امیدوارم با تعامل همه ی دستگاه های اجرایی ، فرهنگی و رسانه ای شاهد رشد فرهنگ عنی کشورمان در حوزه فوتبال باشیم.ما از گذشته این هدف گذاری را انجام داده ایم و امیدواریم این پیشرفت های فرهنگی تداوم داشته باشد.کار فرهنگی زمان بر است و باید ماندگاری داشته باشد و در ادامه نیز خبر های بهتری خواهید شنید.

موسوی زنوز معاون فرهنگی باشگاه تراکتور سازی تبریز: نظارتی به ورود هواداران به ورزشگاه نداریم و فقط دنبال بلیت فروشی هستیم

مرتضی موسوی زنوز معاون فرهنگی باشگاه تراکتورسازی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره لزوم برخورد با فحاشی هواداران در ورزشگاه ها اظهار کرد: مدیرانی که در راس مسائل فرهنگی هستند باید به فحاشی ها در ورزشگاه ها رسیدگی کنند و باشگاه ها هم باید برنامه های فرهنگی در نظر بگیرند تا شاهد اتفاقات ناگوار در ورزشگاه ها نباشیم.

اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی منتسب به تماشاگران تبریزی نیست

او ادامه داد: اهداف فرهنگی در اولویت باشگاه تراکتورسازی است و برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت در مسائل فرهنگی در نظر گرفتیم اما این برنامه ها در مدت کوتاه اجرایی نمی شود و نیاز به زمان داریم. البته هواداران تراکتورسازی در تهران و تبریز کوچکترین مشکلی ایجاد نمی کنند و اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی منتسب به هواداران تیم ما نیست.

از دانش اساتید دانشگاه ها برای حل مشکلات ورزشگاه ها استفاده شود

زنوز بیان کرد: فحاشی های صورت گرفته در ورزشگاه ها را محکوم می کنیم اما سازمان لیگ متولی مسابقات فوتبال است و این سازمان باید برنامه های فرهنگی برای هواداران در نظر بگیرد. همچنین جامعه شناسان خوبی در کشور داریم که باید از دانش آنها و اساتید دانشگاه برای ارائه راهکار جهت حل مشکلات ورزشگاه ها استفاده کنیم.

نباید با رفتار نا مناسب هواداران را قبل از شروع مسابقه عصبانی کرد

معاون فرهنگی باشگاه تراکتورسازی تصریح کرد: ماموران انتظامی هم باید خویشتن دار باشند و با هواداران با مدارا رفتار کنند. ما باید این موضوع در نظر بگیریم که اکثر هواداران ما از قشر ضعیف جامعه هستند و باید برنامه هایی برای آنها در ورزشگاه ها داشته باشیم تا آنها بدون استرس و فشاری فقط تیم خود را تشویق کنند. زمانی که تماشاگران قصد ورود به ورزشگاه ها را دارند بازبینی های بدنی از آنها صورت می گیرد که زیاد خوشایند نیست و فشار و استرس به هواداران وارد می کند و آنها تا شروع بازی عصبانی می شوند و تحریکات صورت گرفته باعث ایجاد ناآرامی در ورزشگاه ها می شود.

باید در صدا و سیما هم در مورد فرهنگ هواداری برنامه ساخت

او ادامه داد: متولیان فرهنگی کشورمان باید برنامه هایی برای تماشاگران در نظر بگیرند که دیگر شاهد فحاشی در ورزشگاه ها نباشیم. همچنین مسئولان فوتبال ما فقط به دنبال درآمد زایی از بلیت فروشی هستند و همه تلاش خود را می کنند تا سکوهای ورزشگاه ها پر از تماشاگر شود و به مسائل فرهنگی توجهی نمی کنند. سازمان لیگ باید از اساتید حوزه فرهنگی راهکار بخواهد تا وضعیت ورزشگاه های کشورمان بهتر شود. برنامه های تلویزیونی هم به بحث جایگاه تماشاگران و هواداران نمی پردازند تا مشکلات ورزشگاه ها تا حدودی حل شود.

نباید فقط به فکر درآمد زایی از بلیت فروشی باشیم

زنوز درباره اینکه چرا نظارتی در ورزشگاه ها صورت نمی گیرد، گفت: نظارتی در ورزشگاه ها وجود ندارد و فقط به دنبال این هستیم که تماشاچی به استادیوم بیاد و از بلیت فروشی درآمد زایی صورت بگیرد.
معاون فرهنگی باشگاه تراکتورسازی درباره فرهنگ سازی در ورزشگاه ها صورت نمی گیرد، گفت: نهادهای فرهنگی باید فرهنگ سازی کنند اما متاسفانه مسئولان همه کار انجام می دهند و به مسائل فرهنگی توجهی ندارند.

اتحاد و همدلی باید در بین هواداران ایجاد شود

او درباره اینکه گزینش لیدرهای باشگاه به چه صورت انجام می شود، تصریح کرد: لیدر کلمه لاتین است و ما این موضوع را ابلاغ کردیم که دیگر از کلمه لیدر استفاده نکنند و مشوقین به کار ببرند. رفتارهایی نامناسب در کانون هواداران در گذشته بوده است که اکنون قصد داریم تغییراتی در کانون هواداران خود بدهیم تا وضعیت درست شود. ما در میان هواداران خود به اتحاد و همدلی نیاز داریم و مشوقین باید نظم را در بین هواداران ایجاد کنند
زنوز درباره اینکه بازبینی درستی در ورزشگاه ها صورت نمی گیرد، گفت: برای ما هم جای سئوال است که با وجود اینکه بازبینی دقیقی صورت می گیرد اما شاهد سنگ پرانی از جایگاه تماشاگران هستیم.

بیشتر بخوانید:شفر به تیم برانکو اضافه شد؟/دیدار تک حذفی خارجی‌ها در ایران 

عبدالکاظم طالقانی رئیس هیئت فوتبال خوزستان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال: مسئول تامین امنیت ورزشگاه هیئت فوتبال نیست و نیروی انتظامی باید رسیدگی کند

عبدالکاظم طالقانی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره دلیل ناهنجاری های اخیر در ورزشگاه ها به ویژه اتفاق هایی که در بازی استقلال خوزستان- پرسپولیس رخ داد بیان کرد: باور کنید اگر پیش از برگزاری بازی تمهیدات لازم اتخاذ نمی شد، شاهد اتفاق بدتری در ورزشگاه غدیر بودیم. جلسات زیادی برای کنترل نظم و امنیت ورزشگاه در بازی استقلال خوزستان- پرسپولیس برگزار شد که طبق آن نیروهای انتظامی زیادی به ورزشگاه غدیر آمدند. البته سنگ پراکنی و چوب کشی تعداد محدودی از تماشاگران را نمی توانیم به کل حاضران در ورزشگاه ارتباط دهیم. برخی از این رفتارها به دلیل کنترل نشدن احساسات هواداران است اما بخش دیگر اینست که برخی هواداران به صورت عمدی دست به آشوب گری زده و با تماشاگران تیم مقابل درگیری به وجود می آورند. این خشونت ها هم منجر به مصدوم یا مجروح شدن برخی افراد می شود.

او ادامه داد: پوشش رسانه ای این اتفاق ها هم به شکلی است که به نظر می رسد کل ورزشگاه هدف اخلالگری دارند اما نمی توانیم درگیری ها را انکار کنیم. در زمان درگیری هم حلوا پخش نمی شود. من به عنوان رئیس هیئت فوتبال خوزستان نمی توانم کنترل امنیت را برعهده بگیرم بلکه این کار برعهده ماموران انتظامی و امنیتی است و باید درباره این مسائل آنها توضیح دهند. از نظر ما تمهیدات اینست که نیروی انتظامی به تعداد کافی در ورزشگاه حضور داشته باشد و بین هواداران 2 تیم در محل ورود آنها و مستقر شدن روی سکوها جدا سازی صورت بگیرد که چنین کارهایی انجام شد.

محاکم قضایی باید به شدت با خاطیان برخورد و محکومشان کنند

طالقانی افزود: بسیاری از افرادی که به ورزشگاه می آیند آدم های فهیم و باشخصیتی هستند که هدفشان تماشای بازی تیم محبوبشان و حمایت از این تیم ها است اما در این میان برخی افراد برای رسیدن به مقاصد خاص از روی عمد، دست به اخلال در نظم ورزشگاه ها می زنند که باید با آنها برخورد قاطعی صورت گیرد و دیگر به آنها اجازه ورود به ورزشگاه داده نشود. محاکمه قضایی اینگونه افراد می تواند راه خوبی برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاق هایی باشد. خوشبختانه درگیری های ورزشگاه زمان بازی استقلال خوزستان- پرسپولیس دیگر در بیرون ورزشگاه ادامه نیافت.

اخلالگران از نقاط ضعف ورزشگاه ها برای تهیه سنگ استفاده می کنند

رئیس هیئت فوتبال خوزستان درمورد اینکه آیا نظارت دقیقی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه ها وجود ندارد که بخی از آنها سنگ و چوب با خود به داخل ورزشگاه می آورند، گفت: این مورد را باید ماموران نیروی انتظامی توضیح دهند. برای من هم جای سوال دارد با وجود تعدد مامور در ورزشگاه ها و کنترل شدن تماشاگران از سوی آنها، چگونه برخی افراد چوب و سنگ با خود به ورزشگاه آوردند. البته اگر در بازرسی هم نقطه ضعف وجود داشته باشد خود ورزشگاه هم نقاط ضعفی دارد که تماشاگران می توانند با استفاده از این امر سنگ تهیه کنند.

برخی افراد تنها با هدف به هم زدن آرامش مردم به ورزشگاه می آیند

او درمورد لزوم فرهنگ سازی در ورزشگاه ها اظهار داشت: فرهنگ سازی باید از سوی کانون هواداران باشگاه ها و سایر مسئولان فوتبال انجام شود اما باید به این امر اذعان کنیم که به تازگی برخی افراد تنها با هدف به هم زدن آرامش مردم  به ورزشگاه می آیند که خوشبختانه در همین اتفاق اخیر ورزشگاه غدیر اهواز دستگیر شده و باید در مراجع قضائی پاسخگوی اقدام هایشان باشند.

باید به هواداران گوشزد کرد که برای لذت بردن از فوتبال به ورزشگاه بیایند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: باید فضای فوتبال را به سمتی پیش برد که هر هواداری وارد ورزشگاه می شود، بداند برای تفریح و لذت بردن از فوتبال چنین کاری انجام داده است. اگر این موارد از سوی کانون هواداران و مدیران فوتبال ما گوشزد شود می توانیم اخلاق مداری و کنترل احساسات را در ورزشگاه ها افزایش دهیم. باید با فردی هم که برای بر هم زدن نظام و امنیت مردم به ورزشگاه می آید به گونه ای برخورد شود که دیگر سوء استفاده از تجمعات ورزشی به سرش نزند. در کل برنامه ریزی ما باید به شکلی باشد که این مسائل به کمترین حد برسد.

همتی رئیس کانون هواداران باشگاه استقلال: 2 سال پیش در مورد این اتفاقات هشدار دادیم

امین همتی رئیس کانون هواداران باشگاه استقلال در ارتباط با جو ناآرام ورزشگاه آزادی در جریان دیدار تیم های تراکتور سازی و استقلال تهران و شعار هاو حواشی به وجود آمده در ورزشگاه آزادی گفت: بسیار خوشحال هستم که افرادی پیگیر مسائل به وجود آمده در وزشگاه های کشورمان هستند .باید بگویم نزدیک به 2 سال پیش در دیدار تیم استقلال تهران برابر تراکتورسازی تبریز این چنین مشکلی به وجود آمد و طی بیانیه از تمامی افراد در ارتباط با این موضوع خواستار شدم تا اجازه ندهند چنین جو ناآرامی پا به فوتبال کشورمان بگذارند .اگر چنین مسائلی در فوتبال کشورمان به وجود آید دیگر نمی توان از انتشار آن جلوگیری کرد.

باید قانون 10 درصد تماشاگر میهمان اجرا شود/ با سند ثابت می کنم که هیچ کار فرهنگی برای این بخش انجام نشده است

همتی ادامه داد:ما بار ها گفته ایم که هواداران تیم های فوتبالی کشورمان با نیت های خوبی به ورزشگاه می آیند و هیچ مشکلی با مسائل قومی وجود ندارد.ما در سال های قبل نیز این چنین اخطار هایی را به تیم ها داده بودیم .زمانی که ما می گویم قانون 10 درصد میهمان را در ورزشگاه رعایت کنید باید با جدیت اجرا شود و زمانی که این قانون انجام نشود ، بی شک این چنین مشکلاتی نیز به وجود خواهد آمد.


او در ارتباط با دیدار تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران در ورزشگاه آزادی تهران اظهار نظر کرد:ما شاهد آن بودیم که خود هواداران تراکتور سازی جوی نا آرام برای خود به وجود آوردند وبا آتش زدن صندلی ها ، شکاندن فنس ها و رفتن به جایگاه هایی که در حال تعمیر هستند و هیچ امنیتی ندارند سبب متشنج کردن جو ورزشگاه شده اند.در نتیجه زمانی که ما نمی توانیم جو ورزشگاه هایمان را کنترل کنیم ، در ادامه نباید این موضوع را به کانون هواداران و حوزه فرهنگی برخی از باشگاه ها مربوط کنیم.
متاسفانه در فوتبال ما هر مشکلی پیش آید آن را به کانون هواداران ارتباط می دهند.من با سند و مدرک می گویم که مسئولان این حوزه از ورزش هیچ کاری برای مسائل فرهنگی انجام نداده اند.

سنگ های موجود در بخش های در دست تعمیر برای درگیری ها قابل پیش بینی بود

در ارتباط با شرایط ناآرام هواداران و وجود اشیاء خطرناک در میان هواداران در دیدار استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز گفت:زمانی که جایگاه های 34 تا 36 ورزشگاه آزادی در دست تعمیر بود و این احتمال را می دادم زمانی که نتوانند جو ورزشگاه را کنترل کنند بی شک سنگ ها و هر شیء ساختمانی دیگری که در این قسمت از ورزشگاه آزادی است ، برای هوادران هر 2 تیم خطرناک خواهد بود.
ادامه داد: ما از روز ها قبل یعنی زمانی که دیدار سوپر جام توسط مسئولان لغو شد این موضوع را عنوان کردیم که ورزشگاه آزادی برای برگزاری چنین دیدار هایی آماده نیست و مسئولان در تلاش اند تا میزبانی در این ورزشگاه انجام شود و عاقبتش هم همین حواشی است.

در ارتباط با گزینش لیدرها گفت: لیدرهای تیم فوتبال استقلال تهران به 12 سوال گزینشی پاسخ خواهند داد و ما بررسی می کنیم که چه کسانی تجربه بیشتری برای حضور در ورزشگاه دارندو می دانند چگونه جو را کنترل کنند انتخاب می کنیم و از برخی از ارگان ها برای تایید صلاحیت این افراد استفاده خواهیم کرد .12 جلسه نیز کلاس توجیهی برای این نو لیدر های برگزار کرده و پس از 1 سال بررسی این افراد را استخدام می کنیم و باید بگویم هیچ حقوقی را دریافت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید:گروه ناخالص به ظاهر ملی در استادیوم‌های فوتبال! 

حسن زاده رئیس کمیته انضباطی: نمی‌خواهیم با حکم محرومیت از ورود علاقمندان به ورزشگاه جلوگیری شود

اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی درباره تخلفاتی که در هفته سوم رقابتهای لیگ برتر مخصوصا در دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان، استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز رخ داد، گفت:

با توجه به گزارش های هفته سوم لیگ برتر و جمع بندی نظرات مقامات رسمی، حوادثی در هفته سوم رخ داده است. اگرچه شرایط هفته اول و دوم از نظر انضباطی قابل قبول بود، اما در هفته سوم اتفاقاتی افتاد که به هر حال جای تاسف دارد. انتظار ما از تماشاگران تیم های بزرگ و هواداران واقعی فوتبال بیشتر از این است.
وی ادامه داد: حوادثی که رخ داده در گزارش ها دقیقا توضیح داده شده و ما در اولین فرصت ممکن ضمن اینکه موارد را به افراد و باشگاه ابلاغ می کنیم تا دفاعیات افرادی که علیه آنها گزارش شده را بگیریم، رای نهایی را صادر می کنیم.با توجه به اهمیت موضوع تلاشمان این است که در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه پرونده های انضباطی هفته سوم را به سرعت اعلام کنیم.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: معتقدم که همه ما باید تلاش کنیم که در هدایت تماشاگران میزبان و میهمان به وظیفه قانونی خود عمل کنیم. یکی از عوامل موثر در هدایت تماشاگران این است که مقامات و مدیران یک باشگاه اعم از میزبان و میهمان به درستی به وظایف خود عمل کنند. گاهی دیده می شود که یک مدیر و یا یک مسئولی با یک مصاحبه نادرست عملا التهاب و تشنج را به هواداران منتقل می کند و یا بر عکس با سکوت و یک مصاحبه درست، ارامش به هواداران منتقل می شود. اتفاقاتی که در ورزشگاه ها رخ می دهد و رفتارهای غیر قانونی که توسط مقامات گزارش می شود با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و روشن است بخشی

از رفتار ها از جنس فوتبال نیست. بدون شک فرهنگ سازی توسط باشگاهها یکی از عوامل موثر برابر درگیری و تخلفات تماشاگران است.

او افزود: یعنی عده ای از بستر فوتبال و فضای موجود در ورزشگاه سوء استفاده می کند تا به اهداف غیر فوتبالی خود برسند که در این زمینه هم مقامات انتظامی، امنیتی برنامه هایی برای شناسایی این افراد دارند و هم اینکه کمیته انضباطی مجوز قانونی دارد که افراد متخلف را حتی از ورود به ورزشگاه محروم کند. مطمنا در این می توان زمینه گام های موثری برای شناسایی افراد معلوم الحال و ممانعت از حضورشان در ورزشگاهها به عمل آورد.

حسن زاده در ادامه خاطر نشان کرد: تماشاگران فوتبال ایران هنوز هم پرافتخار ترین تماشاگران آسیا محسوب می شوند و امیدوارم ما در فدراسیون و مدیران باشگاهها و تماشاگران عزیز به طوری عمل کنیم که این عنصر امتیاز آور و این افتخار بزرگ کماکان در سطح آسیا خودنمایی کند. ما نیز در کمیته انضباطی دلمان نمیخواهد با حکم محرومیت از ورود سیل علاقمندان به ورزشگاه جلوگیری کنیم و باید تلاش کنیم که آن عده قلیلی که از جنس فوتبال نستند را محروم کنیم و طراوات و شادابی ورزشگاهها را حفظ کنیم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی: واکاوی جنجالی‌ترین اتفاق روز فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای صعود مدعیان با هیجان خاصی در لیگ دسته اول دنبال می‌شود؛ تیم‌های خیبر خرم آباد، چادرملو، نفت مسجدسلیمان و فجرسپاسی به عنوان مدعیان اصلی صعود در هفته‌های باقی‌مانده کورس بزرگی را دنبال می‌کنند. با این حال روز گذشته اتفاقی عجیب و جنجالی در اهواز شکل گرفت. در شرایطی که قرار بود فجرسپاسی به عنوان یکی از مدعیان صعود در اهواز به مصاف استقلال ملاثانی برود، ناهماهنگی‌های شکل گرفته باعث شد تا این بازی برگزار نشود و اکنون جنجال بزرگی را شکل دهد. دیگر تیم‌ها انگشت اتهام را به سمت استقلال خوزستان لیگ برتری برده‌اند و مدعی هستند این تیم با توجه به ممانعت از برگزاری دیدار این دو تیم در استادیوم غدیر، به دنبال ایجاد شرایطی برای صعود فجرسپاسی بوده است و همین موضوع اکنون واکنش رییس هیات مدیره آبی‌‌ها را به همراه داشته است.

در این رابطه با ابراهیم نصیری‌نیا رییس هیات مدیره استقلال خوزستان به صورت جامع به گفتگو پرداختیم تا واکاوی کاملی از اتفاقات رقم خورده طی ساعات اخیر داشته باشیم.

گفته می‌شود عدم همکاری باشگاه استقلال خوزستان با استقلال ملاثانی برای در اختیار گذاشتن استادیوم غدیر باعث رقم خوردن این حواشی شده است. توضیحی درباره این مساله می‌دهید؟
باشگاه استقلال خوزستان زمینی نداشته در فصل گذشته و دیدارهای خانگی‌اش را در شهرهای مختلفی برگزار می‌کرد. طی هماهنگی که شکل گرفته و با توجه به محدودیت بودجه، آقای بنی تمیم لطف کردند و استادیوم غدیر را به صورت اجاره بلند مدت در هماهنگی با گروه ملی در اختیار باشگاه استقلال خوزستان قرار داد. قرار شد با توجه واگذاری بلند مدتی که صورت گرفته، باشگاه استقلال خوزستان این ورزشگاه را که مدت‌ها بلااستفاده بوده و به همین منظور دچار خسارت‌های زیادی شده بود را ضمن اینکه اقدامات لازم برای بازسازی و نگهداری را صورت می‌داد، برای دیدارهای خانگی خود نیز مورداستفاده قرار می‌داد. گروه ملی فولاد طی دو سال گذشته بیش از 15 میلیارد هزینه بازسازی این ورزشگاه کرد و حدود 30 نفر هم برای نگهداری آن به کار گرفته و مشغول به فعالیت در آن هستند. طی سال گذشته میزبانی خیلی از دیدارهای استقلال ملاثانی نیز به صورت رایگان در اختیار این تیم هم‌استانی نیز قرار گرفت. با توجه به اینکه فصل گذشته استقلال خوزستان موفق به صعود به لیگ برتر شده بود و حساسیت‌های زیادی در خصوص کیفیت استادیوم و خصوصا چمن به باشگاه ابلاغ شد، به خاطر حفظ استانداردها، محدودیت‌هایی برای در اختیار قرار دادن این ورزشگاه به دیگر تیم‌ها داشتیم. علیرغم مکاتباتی که داشتیم با باشگاه‌های محترم فولاد و ... برای در اختیار گذاشتن زمین برای یکی دو بازی و همچنین زمین تمرینی موافقتی صورت نگرفت. حتی اقدام به مکاتبه با برخی ارگان‌ها که زمین‌های تمرینی داشتند، صورت دادیم تا به صورت اجاره در اختیار بگیریم اما موافقت صورت نگرفت. 

اتفاقی که باعث شد تا مجموعه غدیر به عنوان محلی برای تمرین و مسابقات تیم قرار گرفته و حتی مسابقات رده پایه ما در دو بخش جوانان و امید که در لیگ دسته اول کشوری حضور دارند، در این مکان برگزار شود. به خاطر فشاری که روی زمین بود بارها از سوی ناظران مورد تذکر قرار گرفتیم و جرایمی نیز تحمل شد. اگر به خاطر داشته باشید مربیان تیم‌های استقلال، تراکتور و سپاهان و... نیز نسبت به کیفیت زمین بحث و گلایه داشتند. ما اما هشت مسابقه نیز این زمین را با توجه به پیگیری‌هایی که پیشکسوتان محترم استان، استانداری محترم و دیگر اعضا داشتند، در اختیار استقلال ملاثانی در همین فصل نیز قرار دادیم. برگزاری دو بازی از این تعداد زیر بارش باران کاملا کیفیت زمین را دچار خسارت نیز کرده بود. مکاتبانی که داشتیم استقلال ملاثانی بعد از برگزاری دو بازی تعهد کتبی داده بود که فقط همین دو بازی خواهد بود و بعد از آن در استادیوم تختی کار را دنبال خواهند کرد. با این حال همانطور که گفتم علیرغم این تعهد شش بازی دیگر را با وساطت و هماهنگی دیگر دوستان عزیز، در استادیوم غدیر میزبانی را عهده‌دار شدند. دو هفته پیش به سازمان لیگ، هیات فوتبال و مدیرکل که با توجه به شرایط تمرینی و حساسیت بازی‌ها اعلام کردیم که شرایط تمرینی به شکلی است که قادر به اینکه استادیوم را در اختیار دیگر تیم‌ها قرار دهیم نخواهیم بود و با توجه به برگزاری تمرینات فشرده برای حفظ سهمیه، این امکان وجود ندارد. استقلال ملاثانی هیچ واکنشی به این موضوع نداشته و اگر اکنون بار دیگر استادیوم غدیر را میزبان معرفی کردند، کاملا بدون هماهنگی بوده است. 

اما هفته گذشته نیز این باشگاه میزبانی یک دیدار را در استادیوم غدیر برعهده داشت.
هفته گذشته و در دیدار با مس نیز از استاندار محترم تا پیشکسوتان عزیز و ... پادرمیانی کرده و وساطت‌هایی شروع شد. حتی سرمربی این تیم نیز در گفتگویی که با آقای نجفی (مدیرعامل استقلال خوزستان) داشتند تعهد دادند که این آخرین بازی ما خواهد بود. اینکه تا روز گذشته ساعت 4 عصر به ما اعلام کردند که تیم‌ها پشت در استادیوم هستند. مدیر ورزشگاه آقای شولی که ناظر لیگ نیز محسوب می‌شوند و روز گذشته نیز ناظر بازی ذوب آهن و آلومینیوم در اصفهان بودند به ما اطلاع دادند و گفتند که هیچ هماهنگی صورت نگرفته بود. حتی ناظر بازی پروتکل‌های لازم برای اینکه روز بازی از زمین بازدید داشته باشد را صورت نداده تا این موضوع تا همین جا هم با مشکل مواجه باشد. اگر جلسه هماهنگی شب قبل بوده انتظار داریم که سازمان لیگ و دیگر ارکان هماهنگی را صورت دهند و در جریان نامه‌نگاری‌های قبلی باشند.

فراهانی مسوول برگزاری مسابقات و ناظر این بازی نیز طی گفتگویی اعلام کرده که در جلسه هماهنگی نیز استقلال ملاثانی با اشاره به این مساله که استادیوم تختی شرایط میزبانی را ندارد، از استادیوم غدیر به عنوان میزبان یاد کرده است. با این حال هیچ هماهنگی طی همین ساعات کوتاه صورت نگرفته است. 
من صحبت‌های ایشان را ندیدم اما وقتی شما ورزشگاهی را به سازمان لیگ معرفی می‌کنید تاییدیه آن را باید دریافت کنید. به طور مثال برای میزبانی ما در استادیوم غدیر آقای سهیل مهدی با هیاتی در اهواز حاضر شدند و تمامی موارد را بررسی و نظارت کردند و نقطه نظرات‌شان را هم اعلام کردند. هزینه زیادی برای ایراداتی که اعلام شد برعهده باشگاه قرار گرفت اما سعی کردیم بتوانیم میزبان خوبی برای رقبا در لیگ برتر باشیم. مشکلات گروه ملی را مردم عزیز اهواز و مسوولان می‌دانند اما با تمام این شرایط سعی کردیم با بودجه‌ای که داشتیم شرایط مناسب را فراهم کنیم. برای ما سوال است که ما هشت بازی را در اختیار استقلال ملاثانی قرار دادیم و به این شکل به دنبال همراهی و حمایت از تیم هم‌استانی خودمان بودیم اما چرا دیگر باشگاه‌های این استان هیچ حمایت و همراهی را صورت ندادند؟ چرا باشگاه فولاد هیچ کمکی نکرد؟ چرا همه هزینه‌ها را باید باشگاه استقلال خوزستان که در این برهه حساس نیازمند آرامش و حمایت است، باید بدهد و تحت فشار و هجمه قرار گیرد؟ چطور فصل گذشته که استقلال خوزستان زمین نداشت هیچ حمایتی صورت نگرفت و مجبور شد در خرم آباد و ... میزبانی داشته باشد و هیچ باشگاهی از استان همکاری نداشت اما اکنون فقط از این باشگاه انتظار دارند؟ ما حسن نیت و همکاری خودمان را در همین فصل با در اختیار قرار دادن استادیوم طی هشت بازی و بدون دریافتی به استقلال ملاثانی نشان دادیم. این فشارها و هجمه‌ها مطمئنا ریشه در مسائل دیگری دارد! وقتی شب قبل از بازی از استادیوم تختی اعلام می‌کنند بازی در غدیر برگزار می‌شود، حداقل طبق نامه‌نگاری‌های صورت گرفته باید استعلام می‌گرفتند و حداقل هماهنگی صورت می‌گرفت.

گفته می‌شود تیم شما (استقلال خوزستان) نیز قرار بود تمرین خود را بعد از تعطیلی و برگزاری بازی مقابل گل گهر در این زمان برگزار کند و همین تمرین هم مختل شده است.
بعد از بازی با گل گهر و مرخصی‌ای که کادرفنی به بازیکنان داده بود، ما برنامه تمرینی در روز گذشته داشتیم. همانطور که گفتم هیچ همکاری علیرغم درخواست‌های متعددی که از باشگاه فولاد و دیگر ارگان‌ها برای در اختیار قرار دادن زمین تمرینی داشتیم صورت نگرفت و استادیوم غدیر هم به عنوان زمین بازی و هم تمرینی ما محسوب می‌شود و قرار بود شب گذشته و با توجه به شرایط جوی و گرما تمرین را دنبال کنیم که این موضوع آن را مختل کرد. شب قبل هم تیم جوانان ما در مسابقات لیگ یک بازی داشته و زمین دیگری هم جایگزین نداشتیم که تمرین را دنبال کنیم. حتی اگر شب قبل غدیر به عنوان میزبان فارغ از نامه‌نگاری و تعهدی که صورت گرفته بود اعلام شده، عرف این است ضمن هماهنگی، ناظر بازی نیز روز بازی در زمین حاضر شده و شرایط را بررسی کند. حداقل ما اینگونه متوجه می‌شدیم که آنها زمین غدیر را بار دیگر برای این بازی معرفی کرده‌اند. علیرغم صحبت‌هایی که آقای اکبرپور به عنوان مربی استقلال ملاثانی با آقای نجفی داشتند اعلام کرده بودند که بازی آخر ماست و اصلا انتظار این که برخلاف صحبت‌های صورت گرفته و بدون هماهنگی بخواهند دوباره میزبان شوند را نداشتیم. به هرحال اینجا شرکت است و قوانین دارد و طبق تشکیلات کار را دنبال می‌کنیم و کارها به صورت سنتی دنبال نمی‌شود. با این شرایط ما تصور این را داشتیم که بازی به جای دیگری منتقل شده و شاید فولاد برخلاف همیشه با آنها همکاری داشته یا نفت و مسجدسلیمان.... . این شرایط به هیچ عنوان به صلاح استان خوزستان نیست که به این شکل و ناجوانمردانه به استقلال خوزستان ارتباط دهند.

بحثی که شکل گرفته این است که با توجه به اینکه اعضای مدیریتی استقلال خوزستان شیرازی هستند و با توجه به اینکه فجرسپاسی در این بازی به عنوان حریف ملاثانی بوده، به دنبال ایجاد شرایطی برای حریف بوده‌اند. صادقانه در این خصوص نظرتان چیست؟
من خودم خوزستانی هستم و می‌توانم ادعا کنم هیچکس به اندازه من عرق و تعصب این استان و استقلال خوزستان را با توجه به جایگاهی که در اختیار دارم، ندارد. هیچ وقت به شخصه اجازه نمی‌دهم اتفاقی علیه باشگاه و حتی مردم عزیز و فهیم استان صورت گیرد. این دوستان طی مدتی که همکاری داشته‌ایم کاملا برادرانه و صادقانه همکاری داشته‌اند. روحیات و اخلاق آنها کاملا مشخص است و فارغ از همه چیز تنها به دنبال ارتقای شرایط استقلال خوزستان هستیم. شرایط تیم هم به گونه‌ای است که تمامی تمرکز ما روی تیم قرار دارد و فرصت بررسی و کارآگاه‌بازی در خصوص این صحبت‌هایی که می‌گویید را هیچ‌کدام‌مان نداریم. برای همگی ما مهمترین موضوع این است که در این فصل استقلال خوزستان به نتیجه برسد و ماحصل تلاش همگی ما به نتیجه برسد. این اتهامات قطعا جای بررسی دارد و ما این موضوع را به صورت حقوقی دنبال خواهیم کرد و از کمیته اخلاق هم می‌خواهیم این مساله را بررسی کند. 

ما اصلا فرصت رصد اینکه با چه تیمی بازی دارند را هم نداریم و روز گذشته که این اتفاق افتاد متوجه شدیم حریف استقلال ملاثانی، فجر سپاسی بوده است. الان وضعیت تیم‌های ما و خوزستانی به شکلی است که باید تمرکز ما روی تیم خودمان باشد. خوشبختانه در نیم فصل دوم روند رو به رشدی داشتیم و با تدابیر فنی و مدیریتی شکل گرفته به نتایج خوبی رسیدیم و باید این موضوع را دنبال کنیم. خوشبختانه برخلاف نیم فصل اول آسیب زیادی را داوری ندیدیم و اعضای کمیته داوری و دپارتمان روند بهتری نسبت به نیم فصل ابتدایی دنبال کرده‌اند تا تیم‌ها کمتر آسیب ببینند. من صادقانه بخواهم بگویم، در نیم فصل اول یک سری صحبت‌ها خصوصا در فضای مجازی صورت می‌گرفت؛ بعد از باخت‌های پشت هم و با توجه به حمایتی که ما از آقای پورموسوی داشتیم بحث و هجمه شدیدی شکل گرفت که آقای نجفی و دیگر اعضای هیات مدیره که اهوازی نیستند، بدون تعصب به این تیم به دنبال ایجاد روند و شرایطی هستند که تیم در مسیر سقوط قرار گیرد! اما خوشبختانه همه اکنون دیدند که شرایط به شکلی پیش رفته. آنهایی که می‌گفتند دوستانی که شیرازی هستند و می‌خواهند تیم بیفتد امروز بیایند و جواب حرف‌های خودشان را بدهند. تا جایی که شنیدم مدیرعامل باشگاه به دیگر ارکان باشگاه و آقای پورموسوی اعلام کردند هیچ صحبت و واکنشی نسبت به اتفاقات اخیر نداشته باشند و روی شرایط تیم متمرکز باشند. امیدوارم فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق به این مساله ورود کنند.

در نهایت نظر شما درباره این بازی حساس که به این شکل لغو شد چیست؟
من مسوول برگزاری نیستم و وظیفه‌ام در باشگاه خودم مشخص است. درباره تمامی روند این اتفاق هم توضیح دادم و باشگاه استقلال خوزستان هیچ مسوولیتی در این خصوص ندارد و حتی طی هشت بازی‌اش که استادیوم را با پیگیری پیشکسوتان محترم و همچنین استاندار در اختیار استقلال ملاثانی قرار دادیم، دچار خسارت نیز شدیم. با این حال امیدوارم مسوولان تصمیم مناسبی بگیرند. مگر چند فصل قبل بازی استقلال و پارس جنوبی لغو نشد و چند روز بعد برگزار شد؟ خب اگر این بازی هم حساسیت دارد شرایطی فراهم کنند تا بار دیگر و در زمان دیگری برگزار شود. برای ما هم عدالت در اولویت اول و همیشگی قرار دارد. ما به جز استقلال ملاثانی به دیگر تیم‌های استان هم مثل نفت اهواز و ... در لیگ پایین‌تر هم زمین دادیم و تعامل داشتیم. گروه ملی فولاد حتی به کشتی فرنگی نیز توجه داشته و با حمایت از آنها شرایط قهرمانی را برای آنها فراهم کرد و مسوولیت اجتماعی خود را به بهترین شکل به انجام رساند. اینکه الان بخواهند با مسائل پوپولیستی و ایجاد حاشیه و قومیتی و جغرافیایی به دنبال ایجاد هجمه باشند زیبنده نیست. 

ما روزهایی که زمین در اختیار آنها قرار می‌دادیم هم این حواشی را داشتیم و الان که این اتفاق افتاده هم کاملا طبیعی و قابل انتظار بود. آنها روز قبل از بازی و در جلسه هماهنگی و بدون اطلاع به ما گفته‌اند بازی از تختی به غدیر منتقل می‌شود. چرا به نامه‌ای که ارسال کردیم اکتفا نکردید و با استناد به آن بار دیگر از باشگاه ما استعلام نگرفتید؟ حداقل در تعامل دوباره شاید این امکان برای میزبانی آنها علیرغم تمامی مشکلاتی که خودمان برای تمرین و شرایط چمن داشتیم فراهم می‌کردیم. اما وقتی ما نامه داده بودیم که قادر به میزبانی نیستیم و بعد از جلسه هماهنگی هم هیچ حرفی و ارتباطی با ما گرفته نشد، چه انتظاری دارند و الان چرا ناجوانمردانه توپ را به زمین ما می‌اندازند. چون خودشان تصمیم گرفتید و احساس می‌کنید هشت بازی با وساطت برگزار کردید و این هم در لحظه آخر می‌آیید و می‌گویید درست می‌شود، اخلاقی نیست. الان خودمان شرایط خاصی داریم و حتی تمرین ما مختل شده است. 

ما با این شرایط باید در کورس عبور از منطقه سقوط باشیم. اینکه در این شرایط یک سری بخواهند با جوسازی شرایط را علیه استقلال خوزستان کنند درست و اخلاقی نیست و بی انصافی است. ظرفیت دیگری هم مثل باشگاه فولاد خوزستان را در اختیار داشتید و چرا تمام جوسازی و حواشی را به سمت ما می‌برید که اینهمه همکاری داشته‌ایم. نگهداری یک استادیوم در مقیاس استادیوم غدیر هزینه زیادی دارد و ما این هزینه‌هایی را صورت تا این ورزشگاه بار دیگر به بهره‌برداری برسد و استقلال خوزستان علیرغم تلاشی که داشته نتوانسته زمین تمرین دیگری پیدا کند و با این حال ما زمین را در اختیار دیگر تیم‌ها قرار دادیم. ما به همین منظور مکاتباتی صورت دادیم که واقعا زمین شرایط همکاری و در اختیار قرار گرفته شدن توسط دیگر تیم‌ها را ندارد. قرار نیست که تا این لحظه این همه لطف شده و الان تحت هجمه و بی انصافی قرار بگیریم. همه چیز را به کمیته اخلاق و قوانین فدراسیون فوتبال قرار خواهیم داد و امیدوارم برخورد لازم صورت گیرد. هیچ عضوی از ما صحبت و واکنشی نخواهد داشت و تمرکز روی تیم خواهد بود و تمام مطالبی که از اشخاص دیگر علیه استقلال خوزستان صورت گیرد جمع آوری و مستند در اختیار کمیته اخلاق قرار خواهد گرفت تا بررسی و اقدام لازم صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • برگزاری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می شود
  • درخواست هواداران از ستاره رئال: لطفا بمان!
  • آشوب و آتش در فوتبال اروپا؛ آتش نشان ها ناجی تماشاگران (+عکس)
  • اختصاصی: واکاوی جنجالی‌ترین اتفاق روز فوتبال ایران