Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@22:17:02 GMT

شاخه داعش در افغانستان در پی حمله به اروپا و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۱۶۳۲

شاخه داعش در افغانستان در پی حمله به اروپا و آمریکا

رئیس ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا به پنتاگون هشدار داد که شاخه داعش در افغانستان در پی انجام حمله به منافع غرب در اروپا و آمریکا است.

به گزارش مشرق، یک مقام نظامی ارشد آمریکا نسبت به احتمال حمله‌های خرابکارانه شاخه داعش در افغانستان به غرب با وجود  شکست خوردن بدنه اصلی این گروه در سوریه و عراق هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نوشته وبگاه «بریت بارت» ژنرال «جوزف ووتل»، رئیس ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا (سنتکوم) که بر عملیات نیروهای آمریکا در افغانستان نیز نظارت دارد، به پنتاگون  هشدار داد که  ارتش آمریکا نگران حمله‌های شاخه داعش افغانستان به غرب است.


 

ژنرال ووتل

 ژنرال ووتل در نشست خبری در این زمینه گفت: «فکر می‌کنم همواره باید نگران داعش باشیم، خواه داعش افغانستان، پاکستان یا دیگر شاخه‌های آن باشد، همانطور که می‌دانید آن‌ها نیات پنهانی در اجرای عملیات بسیار زیادی در سطح جهانی یا داخلی و  از نواحی محل استقرار خود دارند و بنابر این، ما درباره آن‌ها نگرانی‌هایی داریم .»

 به نوشته این وبگاه، شاخه داعش در جنوب آسیا در افغانستان و پاکستان فعالیت دارد و به «داعش خراسان» مشهور است.

ژنرال ووتل در پاسخ به سئوالی درباره این‌که آیا ارتش آمریکا از ارتباط بین داعش شاخه افغانستان و گروهای دیگر خارج از این منطقه برای حمله به اروپا یا علیه آمریکا آگاه است، پاسخ داد: « در کل فکر می‌کنم داعش چنین قصدی را دارد.»

وی در ادامه به خبرنگاران در زمینه نقشه‌های داعش  در افغانستان برای حمله به منافع غرب گفت: «فکر می‌کنم احتمالا موردی وجود داشته اما نمی‌توانم مورد خاصی را برای شما بازگو کنم.»

 ژنرال ووتل افزود: «ما جنگجویان بیشماری از داعش را در سال جاری کشته‌ایم. حمله نظامی علیه داعش مستمر است و تداوم دارد.»

گفته می‌شود که شاخه داعش در افغانستان و پاکستان هم اینک  ۳ هزار نیرو دارد. 

یک گزارش مقر سازمان ملل متحد در افغانستان نیز  نشان داد که شاخه داعش در افغانستان در پشت بیش از ۵۰% تلفات جانی در این کشور ویران شده از جنگ در نیمه اول سال ۲۰۱۸ بوده است.

 در یک گزارش ویژه دانشگاه مریلند آمریکا نیز داعش در افغانستان در بین ۱۰ گروه مرگبار جهان در سال گذشته قرار گرفت.

این بررسی مشخص کرد که شاخه داعش در افغانستان سال گذشته ۱۹۷ حمله انجام داده که طی آن ۱۳۰۲ نفر کشته شدند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ آمریکا افغانستان داعش ستاد مرکزی فرماندهی آمریکا سوریه عراق مقام نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها به کی‌یف در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که اوکراین با حمایت ایالات متحده، افغانستان دوم نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه از تصویب کمک 60 میلیارد دلاری برای اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا قدردانی کرد اما از واشنگتن خواست تا فوری این لایحه را به قانون تبدیل کند و انتقال واقعی تسلیحات را پیش ببرد.

وی در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی بیان کرد که تصویب این لایحه یک پیام قدرتمند به روسیه ارسال می‌کند که واشنگتن در کنار کی‌یف می‌ایستد و به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین در این گفتگو ابراز داشت: فکر می‌کنم این حمایت واقعا نیروهای مسلح اوکراین را تقویت می‌کند و ما یک شانس برای پیروزی خواهیم داشت. 

زلنسکی خاطر نشان کرد: ما واقعا باید این را به مرحله نهایی برسانیم تا اینکه کمک ملموسی برای سربازان به زودی در خط مقدم دریافت کنیم.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تقریبا 26 ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و روسیه به آرامی در حال پیشروی در شرق اوکراین است و بمباران‌های خود را علیه شهرهای اوکراین افزایش داده است.

سنا قرار است روز سه‌شنبه روند بررسی لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را آغاز کند. انتظار می‌رود تصویب نهایی بعضی اوقات در هفته آینده صورت گیرد که این مساله مسیر را برای امضای نهایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هموار می‌سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه