Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:39:43 GMT

ترامپ را باید به دلیل رفتارش در هلسینکی استیضاح کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۲۱۳۱

ترامپ را باید به دلیل رفتارش در هلسینکی استیضاح کرد

تهران - ایرنا - «تری مک اولیف» فرماندار سابق ویرجینیا روز یکشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا باید به دلیل رفتارش در جریان دیدار با رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی فنلاند استیضاح شود.

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، وی گفت که ترامپ باید از استقبال گرم از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دست بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمهوریخواهان و دمکرات های آمریکا از ترامپ به دلیل جانبداری از پوتین در کنفرانس خبری هلسینکی در ارتباط با موضوع مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، در سطحی گسترده انتقاد کردند.
ترامپ در جریان آن نشست، خودداری روسیه از پذیرش دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد تائید قرار داد و گفت که ایالات متحده نیز در روابط متشنج بین واشنگتن و مسکو مقصر است.
مک اولیف که قبلا رئیس کمیته ملی دمکراتیک آمریکا بوده، چند ساعت پس از پخش سخنان ترامپ در فنلاند، از وی انتقاد کرد و در توییتی نوشت که رئیس جمهوری سوگند خود برای حمایت، محافظت و دفاع در برابر دشمنان خارجی و داخلی را نقض کرده است.
مک اولیف امروز یکشنبه نیز گفت که استیضاح ترامپ به خاطر رفتارش در هلسینکی، مساله ای است که باید به آن توجه داشته باشیم.
وی افزود: پوتین، دشمنی است که هر روز با ما در جنگ است. ما با وی در سراسر جهان می جنگیم. آنها (روسیه) کشور ما را تضعیف می کنند.
بحث استیضاح ترامپ از مدت ها قبل سر زبان ها افتاده است. به موجب قانون اساسی آمریکا، برای استیضاح رئیس جمهوری این کشور به رای حداکثری مجلس نمایندگان نیاز است که در صورت احراز اکثریت کرسی از سوی دمکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره، احتمال این مساله قوت می یابد.
در مجلس سنای آمریکا به اکثریت دو سوم آرا برای مجاب برشمردن استیضاح رئیس جمهوری نیاز است، مانعی بلند حتی اگر دمکرات ها از اکثریتی ضعیف در سنا برخوردار باشند.
بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال 1998 در مجلس نمایندگان استیضاح شد، اما در سال 1999 در مجلس سنا تبرئه شد.
اروپام**9109**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ استيضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، بخش های مهم این مصاحبه بدین شرح است:

* گفتم مگر گربه از درب مجلس بدون اذن و اراده هیئت رئیسه می تواند وارد شود که اینهمه ماشین شاسی بلند در حیاط مجلس خالی کنند.

* کاش پیش بینی های من غلط از آب درمی آمد اما عملا همان اتفاق افتاد که پیش بینی می شد. ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند. بواسطه اظهارنظر ردصلاحیت شدم.

* گفتم همه از رهگذر گشت ارشاد نان می‌خورند. مصوبه گشت ارشاد مربوط به دوره آقای خاتمی بوده و دکتر احمدی‌نژاد با آن مخالف بود. آقای مطهری و پزشکیان و ۷۰ نفر دیگر رئیس جمهور وقت را بدلیل مخالفت با گشت ارشاد مورد سوال قرار دادند.

* آقای رئیسی تصور نمیکرد استیضاح آقای فاطمی امین رای بیاورد. نمایندگان مجلس برای فرار از اتهام، رای به استیضاح دادند. وزیر که برکنار شد، قیمت خودرو شکست. دولت بجای ایجاد امکان رقابت برای مردم، خودش تصدی گری می کند.

* دولت از بنیان اعتقادی به واردات خودروی کارکرده نداشت. دولت اگر حس کند استیضاح وزیری رای می آورد، به وزیر می گوید استعفا بده.

* قیمت ارز ترجیحی را افزایش می دهیم تا جبران کسری های دولت اتفاق بیفتد ولی با این کار چه بر سر خانوار می آید، محل توجه نیست. هیچگاه مردم این ارز ارزان قیمت را در سفره های خودشان نمی توانند ببینند. چای دبش یکی از مصادیق فساد در کشور است عین همین در روغن و نهاده های دامی و .. وجود دارد. طبق آمار بانک مرکزی میزان خروج سرمایه از کشور بیش از ۱۱ میلیارد دلار در سال است.

* نظام به این نتیجه رسیده بود و تشویق مردم به ورود به بورس داشت اتفاق می افتاد. دولت بخشی از مصارف خودش را از رهگذر به یغما رفتن ثروت مردم در بورس تامین کرد. هر کاری کردیم آقای قالیباف استیضاح آقای دژپسند را اعلام وصول نکرد. در قانون بودجه سهم قابل توجهی به پرداخت سررسید اوراق اختصاص پیدا کرده یعنی به جایی خواهیم رسید که سررسیدها به اصل بدهی غلبه کند.

* ما برای تامین حقوق بازنشستگان خودمان، ناچار شدیم دست در جیب مردم ببریم.

* اگر بخواهیم در بوجود آمدن شرایط امروز سهمی را به مجلس اختصاص بدهیم، سهم قابل توجهی است. متاسفانه مجلس نتوانست موفقیتی را در برآوردن آنچه مد نظر مردم بود بدست بیاورد.

دیگر خبرها

  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم