Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برقراری روابط نزدیک‌تر و صمیمی با جمهوری آذربایجان است، اظهارداشت: امروز به واسطه اراده‌ای که وجود دارد شاهد تحول بزرگی در سطح روابط و مناسبات تهران – باکو هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حسن روحانی روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران کشور‌های ساحلی دریای خزر در شهر آکتائو قزاقستان و در دیدار الهام علی‌یف رئیس جمهور آذربایجان، با بیان اینکه دو ملت ایران و آذربایجان از اشتراکات فرهنگی و دینی ریشه‌دار برخوردارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران رابطه با جمهوری آذربایجان را فراتر از مناسبات همسایگی، یک رابطه عمیق برادرانه می‌داند و بر این مبنا به دنبال تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه بدخواهان دو ملت از نزدیکی روابط دو کشور ناراحت و عصبانی هستند، تصریح کرد: تهران و باکو با افزایش سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود اجازه نخواهند داد، بدخواهان خدشه‌ای در روابط دو کشور ایجاد کنند.

روحانی تسریع در اجرای موافقتنامه‌ها و پروژه‌های دوجانبه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دو کشور ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و تحکیم روابط دارند و استفاده از این ظرفیت‌ها و برقراری روابط صمیمانه و نزدیک به نفع دو ملت است.

الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه کشورش به دنبال افزایش روزافزون سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌ها با ایران است، گفت: طی ۵ سال اخیر با اعتماد کاملی که دو کشور ایجاد شده، سطح روابط تهران – باکو به بالاترین سطح روابط ارتقاء یافته که با گذشته قابل مقایسه نیست.

رئیس جمهور آذربایجان خاطرنشان کرد: امروز اعتماد صددرصدی در روابط دو کشور حاکم است و این روند را حتماً ادامه خواهیم داد و جمهوری آذربایجان همیشه در کنار ایران خواهد بود.

علی یف تصریح کرد: جمهوری آذربایجان بار‌ها تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کرده است و موضع ما در رابطه با ایران منطبق با برادری و حقوق بین‌الملل است.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین تلاش مضاعف برای تحکیم مناسبات دو جانبه را مورد تأکید قرار داد و گفت: حتماً تکمیل طرح‌ها و توافقات دو جانبه بویژه راه آهن رشت آستارا را با سرعت پیگیری خواهیم کرد و مطمئن باشید هیچ‌کس نمی‌تواند در روابط برادرانه دو کشور خدشه ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روحانی اجلاس سران دریای خزر باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم

معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان النور ممدودف در دیوان بین المللی دادگستری، اتهامات مطرح شده از سوی ارمنستان را رد کرد.

به گزارش مشرق، معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان النور ممدوف در سخنرانی خود در جلسه استماع دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) گفت که جمهوری آذربایجان تمامی بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده جز کسانی که متهم به جرایم سنگین هستند.

وی گفت که اتهام تبعیض‌نژادی جمهوری ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان بی‌اساس است و افزود «همه اسرای جنگی و همچنین بسیاری از بازداشت‌شدگان به ارمنستان بازگردانده شدند».

به گفته این مقام جمهوری آذربایجان، «سایرین همچنان یا به دلیل جرایم جدی از جمله شکنجه و قتل در زندان هستند یا به اتهام جنایات جنگی، تروریسم و تجزیه‌طلبی؛ به عبارت دیگر، بازداشت آن‌ها هیچ ارتباطی با تبعیض نژادی ندارد».

ممدوف گفت «همینطور اتهامات ارمنستان درباره اخراج اجباری ارامنه هیچ ارتباطی با تبعیض‌نژادی ندارد. اما (جمهوری) آذربایجان این ادعاها را جدی می‌گیرد و برای تضمین شفافیت، وضوح و اعتماد متقابل با ارمنستان همکاری می‌کند».

مهر سال گذشته ارمنستان از جمهوری آذربایجان در دیوان بین‌المللی دادگستری به خاطر آنچه تبعیض نژادی علیه جمعیت ارمنی‌ منطقه قره‌باغ کوهستانی خواند، شکایت کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم
  • ضرورت تسریع در بهره برداری از طرح تونل انرژی تبریز
  • گفت‌ وگوی وزیران خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه
  • تاکید رئیس جمهور جدید سنگال بر قطع وابستگی با کشور فرانسه
  • رئیس‌جمهور عراق: جنگ تنها مشکلات را عمیق‌تر می‌کند
  • افسوس سفیر ایران در باکو از فرصت‌سوزی برخی کشورهای عربی - اسلامی
  • آیا انرژی از تعمیق شکاف بین باکو و بروکسل جلوگیری می‌کند؟