Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هند به عنوان سومین وارد کننده بزرگ نفت خام به دنبال افزایش قیمت این فرآورده در بازارهای جهانی، در نظر دارد بخشی از نیاز این کشور به انرژی را از طریق سوخت زیستی تامین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، روزنامه فیننشال اکسپرس با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از نیاز هند به نفت از خارج تامین می شود افزود:این کشور قصد دارد به تدریج ظرفیت تولید سوخت های زیستی خود را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارندرا مودی نخست وزیر هند چندی پیش درسخنانی به مناسبت روز جهانی سوخت طبیعی در دهلی نو گفت که هند قصد دارد با جایگزینی سوخت طبیعی و یا زیستی 120 میلیارد روپیه (1.36 میلیارد یورو) در هزینه واردات سوخت تا سال 2022 صرفه جویی کند.

وی افزود: هند قصد دارد 12 پالایشگاه سوخت های زیستی از محصولاتی مانند پوشال زراعتی، زباله های گیاهی و زباله های جامد شهری به ارزش 100 میلیارد روپیه احداث کند.

وی افزود: سوخت های طبیعی می توانند وابستگی به نفت خام را کاهش دهد، به یک محیط زیست سالم تر کمک کند و باعث افزایش درامد کشاورزان و اشتغالزایی شود.

نخست وزیر هند اظهار کرد ساخت پالایشگاه های سوخت طبیعی 150 هزار شغل ایجاد می کند.

وی افزود:هند از امضا کنندگان توافق اقلیمی پاریس قصد دارد تولید کربن خود را از طریق افزایش مخلوط اتانول، یک محصول فرعی شکر، در بنزین تا 10 درصد در سال 2022 و 20 درصد تا سال 2030، کاهش دهد.

وی افزود:در سالجاری ارسال اتانول به فروشندگان سوخت در هند به 1.41 میلیارد لیتر افزایش یافته است. این مقدار در سال 2013-14 حدود 380 میلیون لیتر بوده است.

به گفته وی افزایش استفاده از اتانول باعث صرفه جویی 40 میلیارد روپیه در هزینه واردات نفت خام هند شده است.
هند قصد دارد تا چهار سال آینده تولید اتانول خود را به 4.5 میلیارد لیتر افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان واردات نفت هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد