Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، گفت: طنز سیاسی دکتر سلام برنامه بسیار شاد، مفرح و پرطرفداری است که در آن بحث‌های سیاسی به صورت طنز بیان می‌شوند با این وجود دولتی که مدعی حمایت از آزادی‌های اجتماعی و داشتن سعه صدر است نباید این طنز سیاسی را از حقوق مسلم خود بی بهره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سال‌های گذشته که بنده توفیق حضور در مراسم جشن دکتر سلام را داشته ام واقعا این برنامه یک برنامه کم نظیر و بی نظیر است به گونه‌ای که افراد از شهرستان‌های مختلف که قالبا هم جوان هستند از مدت‌ها قبل برای حضور در این جشن ثبت نام و با شور و شوق در آن شرکت می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: انتظار می‌رود دولت که شعار حمایت از آزادی‌های اجتماعی و داشتن صعه صدر را می‌دهد از برنامه‌هایی مانند طنز سیاسی دکتر سلام استقبال کند و اگر نقدی هم در این برنامه‌ها مطرح می‌شود به گونه‌ای عمل نکنند که این برنامه‌ها را از حقوق طبیعی و مسلم خود بی بهره کنند و یک سالن ورزشی در اختیار آن‌ها قرار ندهند.

حسینی تصریح کرد: توجیهات مختلفی از طرف دولتی می‌شود که سالن‌های مورد نظر برای برگزاری جشن دکتر سلام سالن ورزشی هستند با این وجود سوال این است که چه اشکالی دارد چنین برنامه‌ای در یک سالن ورزشی برگزار شود در هر حال ما از برخورد دولت تعجب می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر کمک شود تا شاهد برگزاری جشن دکتر سلام باشیم تا این برنامه بتواند آثار خودش را به دنبال داشته باشد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان

دکتر مصطفی باجلال محقق و اندیشمند غنایی در گفتگو با خبرگزاری تقریب با بیان اینکه از جمله عوامل موثردر ایجاد تحول در نظام بین‌الملل، اتحاد و صفوف فشرده ملت های مسلمان در برابر جهان غرب است، اظهار داشت: مسلمانان باید با وحدت، صفوف مقاومت و اتحاد را فشرده تر کنند. تنها در این صورت می توان انتظار داشت که چارچوب مناسبات بین الملل از منظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دچار تحول اساسی شود و دیگر امکان تداوم بخشیدن به نظام سلطه و زورگویی علیه مسلمانان وجود نداشته باشد.

دکتر مصطفی باجلال با این مقدمه به موضوع منازعه در سرزمین فلسطین از منظر نقض حقوق و قوانین مصرحه بین الملل اشاره کرد و افزود: از منظر قوانین بین الملل، اسرائیل سرزمین فلسطین را به اشغال خود درآورده است و در این رابطه کمترین توجهی به قطعنامه های سازمان ملل متحد مبنی بر عقب نشینی و خارج شدن از سرزمین فلسطین نکرده است. اسرائیل در حالی ناقض قوانین بین المللی بوده است که با اشغال فلسطین عملا قدس را که یک سمبل دینی برای مسلمانان و در عین حال مسیحیان است، به تصرف خود در آورده است.

او با اشاره به اینکه عمل اشغال گری اسرائیل در فلسطین باعث شده است این سرزمین به الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان تبدیل شود، ادامه داد: اسرائیل با تصرف فلسطین، تداوم حیات خود را در ادامه این سیاست و خشونت و آواره کردن مردم فلسطین از سرزمین خود می بیند و کمترین سازشی را قبول نمی کند. این در حالی است که فلسطین و قدس به همه جهان اسلام تعلق دارد و از نظر مذهبی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

دکتر مصطفی باجلال همچنین افزود: مسلمانان نباید در برابر فشارهای خشونت آمیز اسرائیل از طریق جنگی که علیه مردم غزه به راه انداخته است، از خواسته های اعتقادی خود در سرزمین های اشغالی عقب نشینی کنند زیرا این اقدام دقیقا در مسیر خواسته این رژیم است. در این صورت اختیار کامل امور فلسطین به دست اسرائیل خواهد افتاد و رهبران آن میتوانند اهداف توسعه طلبانه خود را در منطقه ادامه دهند و به یک تهدید دائمی برای همه کشورهای مسلمان تبدیل شوند.
 

دیگر خبرها

  • رئیسی: با حمایت دانشجویان و اساتید کشورمان اعتراضات دانشگاهیان غرب استوارتر می‌شود
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار آزادی بیان برافتاده است