Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@12:59:13 GMT

آنالیز: چرا پرسپولیس گل نمی‌خورد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۳۷۲۰

آنالیز: چرا پرسپولیس گل نمی‌خورد؟

به گزارش "ورزش سه"، در دو هفته ابتدایی به اندازه کافی  از  سیستم دفاعی پرسپولیس در اجرای پرسینگ از جلو صحبت کردیم. از 68 بار توپگیری آنها در زمین حریفان .البته در نهایت وقتی قرار به تحلیل قدرت سازمان دفاعی یک تیم می شود به رسم ناخودآگاه به سراغ فعالیت های دفاعی تیم مورد نظر در زمین خودی می روند، جایی که مدافعان واقعی وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که رهبران واقعی سیستم دفاعی حضور دارند. بر همین اساس ما هم جستجوی مان از دلیل گل نخوردن تیم برانکو در سه هفته گذشته را با تحلیل آیتم های دفاعی سرخ ها در نیمه زمین خودی مقابل استقلال خوزستان پیگیری می کنیم:

 

*برای شروع به این آمار توجه کنید. مردان  اس خوزستان 73 بار  وارد زمین پرسپولیس شده اند. از این تعداد، تنها 42 مرتبه توپ از لایه اول عبور نموده و وارد یک سوم دفاعی سرخ ها شده و در ادامه نیز فقط 14 مرتبه عبور از لایه دوم صورت گرفته و حریف موفق شده وارد محوطه جریمه بشود. اینجا ما یکی از مهمترین بحث های دفاعی را پیش رو داریم، یعنی بحث قدرت لایه ها. سیستم پرسپولیس هنگام دفاع متمرکز از نوع سیستم های دو لایه است. و حالا آماری که پیش روی ماست نشان از قدرت بالا و متعادل هر دو لایه به تنهایی و نسبت با هم دارد.

 

 

*لایه اول که شامل خط میانی و در صورت لزوم خط میانی و خط حمله می باشد توانسته  از 73 حمله حریف، 31 عدد را خراب کند. با توجه به عدد 42 در موفقیت حریف، در واقع درصد موفقیت لایه اول دفاعی پرسپولیس در تقابل با حملات حریف نرخ 43 درصد را به ما نشان می دهد و بدون شک این یک نرخ در میانگین بالاتر از فوتبال ایران است. جذابیت قدرت لایه های دفاعی پرسپولیس به همینجا ختم نمی شود. استقلال خوزستان 42 بار وارد یک سوم هجومی شده اما فقط 14 بار توانسته وارد محوطه جریمه نیز بشود و اینجا نرخ 28 بار خراب کردن حملات برای لایه دوم و نهایی تیم برانکو وجود دارد. این عدد 28 همانند قطع حملات در یک سوم میانی نیست، این عدد یعنی 28 دفاع موثر. یعنی 28 مرتبه جلوگیری از خلق موقعیت حریف. یعنی فقط 14 بار اجازه دادن به حریف برای نفوذ به باکس. خود پرسپولیس در برابر فولاد 36 نفوذ به باکس و برابر پدیده 24 مرتبه را ثبت کرده است و خوب اینجا تفاوت دلیل گل زدن و گل نخوردن و البته نتیجه گرفتن مشخص می شود. 

 

*چیزی جز یک سازمان دفاعی که هم به عرض توجه دارد و هم به طول دلیل این آمار عالی نیست. در عین حال که گپ های طولی به شدت بین دو لایه در تمام ایستگاه ها متراکم هستند، همچنین به محض ورود توپ و حمله حریف به زمین سرخ ها، بازی پرفشار پرسپولیس روی توپ و گرفتن اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری تیم مهاجم در دستور کار قرار می گیرد. در واقع یکپارچگی رمز موفقیت آنها می باشد. استقلال خوزستان در این مسابقه فقط 3 مرتبه توانست بیشتر از 2 پاس طولی در یک سانس حمله در زمین پرسپولیس بدهد. یک آمار بد و بدتر و تا حدودی فاجعه آمار بعدی است. تعداد دفعاتی که آنها توانستند در یک سوم دفاعی پرسپولیس بیشتر از 3پاس بدهند؟ صفر .  این آمار  برای تیم برانکو ضامن قدرت و امنیت است .  تیمی که با فشار مداومش از ایستگاه های مختلف و بسط آن در تمام نیمه خودی یک یونیت دفاعی مستحکم برپا کرده  و یکی از مهمترین خصلت ها برای یک تیم مهاجم یعنی "تمرکز جهت توسعه" را از آنها سلب می کند.

 

*اما اگر در تکمیل این قدرت مربع دفاعی تیم، قدرت فردی بازیکنان با ضعف همراه باشد سیستم دفاعی  به مشکل می خورد. مسئله ای که آمار نشان می دهد برای تیم برانکو چفت و بست تاکتیک های دفاع تیمی و تکنیک های دفاع فردی به خوبی صورت گرفته و مشکلی بابت آن دیده نمی شود. پرسپولیس در مقابل استقلال خوزستان در نیمه خودی زمین 55 مرتبه در وضعیت دوئل یک برابر یک دفاعی قرار گرفت که 35 مرتبه دوئل را با موفقیت پشت سر گذاشت و در 20 مورد نیز مدافعان مغلوب شدند. نرخ پانزده برد بیشتر به خوبی از یک سروگردن بالاتر بودن قدرت فردی پرسپولیسی ها در دفاع کردن نسبت به حریف حکایت دارد . گزاره ساده است : تیم برانکو فاصله کیفی ایجاد کرده است.

 

 

* اینکه قدرت دفاع تیمی با قدرت تیم در دوئل های فردی تکمیل می شود تا حدود هشتاد درصد خیال هواداران و کادرفنی را از گل نخوردن راحت می کنداما هنوز اما و اگرهایی وجود دارد. وقتی شما حریف را روی زمین کلافه می کنید باعث نمی شود که دست از بازی بکشند بلکه به سراغ ایده های تهاجمی دیگر می روند. یکی از دم دست ترین و البته گاهی موثرترین این ایده ها ارسال توپ های بلند است. استقلال خوزستان در مجموع ضربات کرنر، سانتر از جناحین و پاس بلند از زمین خودی، 25 پاس بلند صادر کرد که پرسپولیس 17 بار توانست ضربات سر اول را بزند و فقط 8 بار موفق به این کار نشد که همگی خارج از محوطه جریمه اتفاق افتاد. در واقع سرخ ها نرخ صددرصدی زدن ضربات سر اول را درون باکس خودی ثبت کردند.

 

*در نهایت و پس از همه آمارها این پرسپولیس است که موفقیت صددرصدی را در گل نخوردن ثبت نموده و مطمئنا نمی توان انتظار داشت که جرقه های تهاجمی ضعیفی مثل استقلال خوزستان این پل را خراب کند.برای حمله و گل  چیزی بیشتر، شاید یک انفجار مهیب لازم است !

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار عجیب پرسپولیس در هفته‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که لیگ به هفته‌های حساس خود رسیده و تیم‌های مدعی در انتظار لغزش حریف هستند، پرسپولیس وارد ماجرای عجیبی شده است. آنها طی هفته‌های اخیر محرومیت‌های عجیبی را تجربه کرده‌اند که شاید روی سرنوشت آنها نیز تاثیرگذار بوده باشد.

به نقل از ورزش سه اولین محرومیت بعد از حرکت غیرورزشی دانیال اسماعیلی فر در جشن گل بازی با نفت آبادان رقم خورد. بازیکن بااخلاق پرسپولیسی‌ها که متانت او کاملا طی دوران فوتبالی‌اش مورد ستایش اهالی فوتبال قرار گرفته بود، در آن لحظه و بعد از اتفاقاتی که علیه خود دید، از کوره در رفت و با انجام حرکتی غیرورزشی، شرایط محرومیت خود را فراهم ساخت.

او که در نیم فصل دوم جزو بازیکنان آماده و تاثیرگذار تیمش محسوب می‌شود و در صدر جدول گلسازان این تیم قرار دارد، به این ترتیب بازی حساس با سپاهان را از دست داد تا اوسمار در پست مدافع راست از وحدت حنانوف سود ببرد که به تازگی از مصدومیت باز گشته بود و دقایق حضورش در ترکیب این تیم پیش از این بازی شاید به 200 دقیقه هم نمی‌رسید.

بازیکن بعدی امید عالیشاه بود که در درگیری عجیبی در جدال با سپاهان قرار گرفت و با کارت قرمز مواجه شد. عالیشاه در شرایطی که بازیکنان سپاهان او را دوره کرده بودند، اسیر حرکت فریبنده دابو شد و در برخوردی که با مدافع طلایی‌پوشان داشت با کارت قرمز مستقیم مواجه شد. غیبت او هرچند برای پرسپولیس برابر نساجی دردسرساز نشد اما انتظار می‌رفت کاپیتان سرخ‌ها در استادیوم آزادی کمی حرفه‌ای تر و خویشتن‌دارتر رفتار می‌کرد و حتی شرایط اخراج حریف را با حرکتی مشابه فراهم می‌کرد تا تیمش شانس بیشتری برای کسب برد خانگی حساس داشته باشد. پرسپولیس در ثانیه‌های پایانی این بازی و در شرایط 10 نفره شانس آورد که یک موقعیت طلایی حریف نیز تبدیل به گل نشد و آنها توانستند رقابت را همچنان دنبال کنند.

و در نهایت سروش رفیعی؛ هافبک فانتزیست سرخ‌ها که اکنون وظیفه‌ای فراتر از یک بازیکن در این تیم دنبال می‌کند، طی هفته‌های اخیر بازی با خشونت را نیز به کار خود اضافه کرده است و هرچند کارت زرد دوم او برای جلوگیری از ایجاد موقعیت حریف بود، اما با توجه به تجربه سال‌ها بازی در سطح اول فوتبال ایران و آگاهی از این موضوع که پیش از این خطا نیز یک کارت زرد دارد، شاید می‌توانست بهتر عمل کرده و به این شکل تیمش را 30 دقیقه تحت فشار شدید حریف و 10 نفره قرار ندهد. شماره هفت پرسپولیسی‌ها هم البته خوش شانس بود که اوستون اورونوف در روز فوق العاده‌اش با گل خود زمینه کسب سه امتیاز طلایی سرخ‌ها را در قائمشهر شکل داد و به این ترتیب او تنها بازی بعدی تیمش مقابل هوادار را غایب خواهد بود.

باید دید ادامه لیگ در هفته‌های حساس باقیمانده برای این تیم به چه شکل دنبال خواهد شد و این موضوع توسط اوسمار و دیگر اعضای کادرفنی این تیم مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در ادامه مسیر به چالشی دردسرساز برای آنها تبدیل نشود یا خیر.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903983

دیگر خبرها

  • هرکسی عاشق ایران است، هرچه در توان دارد، برای جوانی جمعیت پای کار بیاورد /به دنبال این هستند که ما را زمین بزنند
  • این استقلال دلیل قهرمانی پرسپولیس است
  • وحید امیری وارث پست و بازوبند امید؛ کاپیتان پرسپولیس با اخلاق، اما بی‌سیاست!
  • برتری حریف بعدی پرسپولیس برابر تیم ملی جوانان
  • سینا اسدبیگی در نقش تونی کروس برای پرسپولیس
  • شجاع گل سال آسیا را تکرار کرد
  • آمار عجیب پرسپولیس در هفته‌های اخیر
  • گوشته زمین آنقدر داغ است که صفحات پوسته زمین بر آن شناورند!
  • پاداش فوق‌العاده برای حریف پرسپولیس با یک شرط
  • پاداش فوق‌العاده برای حریف پرسپولیس با یک شرط سخت