Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@00:15:27 GMT

1باورغلط درباره حساسیت به پنی‌سیلین

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۴۳۱۷

متخصصان حوزه سلامت می‌گویند اکثریت مردم به اشتباه تصور می‌کنند که به داروی پنی‌سیلین حساسیت دارند. ناطقان: بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا در آمریکا انجام گرفته بیشتر افراد بر این باورند که به داروی پنی‌سیلین حساسیت دارند و این اشتباه می‌تواند برای سلامتی آنان خطرناک باشد.

۱۰ درصد از تمامی بیماران در آمریکا ادعا دارند که داروی پنی‌سیلین برای آنان حساسیت‌زاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان آنان ۹۰ درصد به این دارو آلرژی ندارند و می‌توانند اثرات دارو را تحمل کنند به این معنی که میلیون‌ها نفر از آنتی‌بیوتیک‌های جایگزین مصرف می‌کنند که هزینه بیشتری برای بیمار دارد، سلامت او را به خطر انداخته و حتی سلامت دیگران را نیز به خطر می‌اندازد. راه‌حل این مشکل یک تست ساده آلرژی است.

همچنین در مطالعه‌ای که روی اطلاعات تعدادی بیمار در انگلیس انجام گرفت، مشخص شد افرادی که به پنی‌سیلین آلرژی دارند تقریبا ۹۰ درصد بیشتر ممکن است به عفونت MRSA دچار شوند و احتمال ابتلا به C.diff نیز ۲۶ درصد در آنان بیشتر است.

MRSA و C.diff از خطرات اصلی هستند که سلامت بشر را در سراسر جهان تهدید می‌کنند. در این بررسی بزرگسالانی که به پنی‌سیلین حساسیت دارند با بزرگسالانی که به این مشکل دچار نیستند مورد مقایسه قرار گرفتند.

به گزارش ساینس الرت، افرادی که به پنی‌سیلین حساسیت دارند اغلب از طیف وسیعی از آنتی بیوتیک‌ها مصرف می‌کنند که ممکن است باکتری‌های خوب را در کنار باکتری‌های بد از بین ببرد. در نتیجه، خطر ابتلا به عفونت‌های MRSA و C.diff را در بیماران افزایش می‌دهد که در محیط زیست متداول هستند و می‌تواند بدون هیچ مشکلی روی پوست و روده انسان زندگی کنند. هرچند، زمانی که باکتری‌های خوب با مصرف آنتی بیوتیک‌ها از بین بروند MRSA و C.diff مشکل‌زا می‌شوند.





منبع:سلامت نیوز برچسب ها: باور غلط ، حساسیت ، پنی سیلین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: باور غلط حساسیت پنی سیلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت) در صفحه شخصی خود با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

کد خبر 6095804 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مورایس: حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسایل اخلاقی قابل تحسین است
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • حساسیت فوق‌العاده یک مسئول نسبت به بیت‌المال! + فیلم