Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@13:50:06 GMT

چابهار ۵۷۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۴۶۰۴

چابهار ۵۷۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد

نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه انتخابیه چابهار برای رسیدن به شاخص‌ مطلوب سرانه فضای آموزشی حداقل ۵ هزار و ۷۰۰ کلاس درس جدید می‌خواهد. ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

عبدالغفور ایران نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در حوزه انتخابیه چابهار شامل چهار شهرستان چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک و 1440 روستا در مجموع کمتر از 90 سانتیمتر مربع است و نسبت به سرانه استاندارد 8 مترمربعی فضای آموزشی کشور فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هزاران دانش آموز در حوزه انتخابیه چابهار در فضاهای نامناسب، تخریبی و ناایمن و کلاس‌های فاقد برق و وسایل سرمایشی و در گرمای بالای 40 تا 50 درجه تحصیل می‌کنند

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حوزه انتخابیه چابهار برای رسیدن به شاخص‌ مطلوب سرانه فضای آموزشی حداقل 5 هزار و 700 کلاس درس جدید می‌خواهد و انتظار می‌رود برای رسیدن به سرانه استاندارد کشور در این منطقه، این تعداد کلاس درس با مشارکت خیران و نهادهای برخوردار منطقه ساخته شود.

ایران نژاد تاکید کرد: چرا بعد از گذشت سال‌ها اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اداره کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان برای خرید انشعاب برق تلاش نمی‌کنند و کاملا برای ساخت مدارس جدید و ارائه امکانات سرمایشی و هوشمندسازی مدارس بی‌تفاوت هستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه‌بر سرانه آموزشی و ساخت مدارس جدید؛ کمبود معلم هم در حوزه انتخابیه چابهار تبدیل به یک معضل شده است؛ در حوزه انتخابیه چابهار حداقل 3 هزار معلم کمبود داریم که این بار را برمعلمان برای دوشیفته بودن مضاعف می‌کند و کیفیت را پایین ‌می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد با توجه به کمبودهای عمقی در حوزه آموزش و پرورش و دسترسی سخت و طولانی مرکز استان به شهرستان چابهار باید با توجه به اهمیت فراملی چابهار و کمبودهای عمقی بلوچستان مراکز تصمیم‌گیری به چابهار بیایند و حداقل اداره‌کل آموزش و پرورش بلوچستان و دانشگاه فرهنگیان به مرکزیت چابهار تاسیس شود.

انتهای پیام/ش

R7843/P1361/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان در حال احداث بودن ۱۷۳۴ کلاس درس در سطح استان گفت: توجه به زیرساخت‌های آموزشی و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه جدی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگیان ایثارگر آذربایجان‌غربی گفت: توجه به زیرساخت‌های آموزشی و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه جدی دولت سیزدهم است.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان یک سند بالادستی ناظر بر همه فعالیت‌ها و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است و باید تأکید بیشتری بر اجرای بهتر این سند صورت پذیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تحقق اجرای صحیح و دقیق سند تحول بنیادین دانش‌آموزانِ در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه خواهد داد.

ابراهیمی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی در موضوع فضای آموزشی مدارس دچار عقب‌ماندگی تاریخی بود که با آغاز دولت سیزدهم و توجه جدی استاندار به موضوع زیرساخت‌های آموزشی و سایر موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش، در دو سال اخیر یک هزار و ٣٤ کلاس درس تحویل شده و هزار و ٧٣٤ کلاس درس نیز در دست احداث است.

وی تصریح کرد: برقراری عدالت آموزشی و توجه و پیگیری جدی موضوعات مرتبط با دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز از دیگر اولویت‌های مقام عالی استان در شورای آموزش و پرورش است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه این شورا، همه فرمانداران و مسئولان دستگاه‌ها مکلف به همکاری با آموزش و پرورش در موضوع شناسایی و سپس جذب بازماندگان از تحصیل هستند.

کد خبر 751190

دیگر خبرها

  • ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی