Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@21:18:31 GMT

15 کشور در جهان برای گردشگری وزارت مستقل دارند/ جهت گیری کلان در گرو تشکیل وزارت گردشگری در ایران است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۴۶۱۰

15 کشور در جهان برای گردشگری وزارت مستقل دارند/ جهت گیری کلان در گرو تشکیل وزارت گردشگری در ایران است

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه جنت المأوی با بیان اینکه 15 کشور در جهان برای گردشگری وزارت مستقل دارند، گفت: جهت گیری کلان در گرو تشکیل وزارت گردشگری در ایران است.
 
وحید مهین یار در گفت و گو با خبرنگار صدای ایران افزود: صنعت گردشگری در دنیا سومین رتبه اقتصادی را به خود اختصاص داده است و ایران در این صنعت به لحاظ جاذبه گردشگری و تاریخی در بین کشورهای جهان در ردیف دهم قرار دارد ، اگر چه درآمد کشور از این صنعت تاکنون بسیار اندک بوده است 

وی افزود: بطور مثال درباره استان اردبیل در نمین اردبیل، تفرجگاهی به نام فندوق لو وجود دارد و هنگامی که در این تفرجگاه قرار می گیرید گردنه حیران در تیررش شما قرار می گیرد که متاسفانه نتوانسته ایم به آنجا گردشگر آورده و اشتغالزایی بکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه جنت المأوی ادامه درباره این منطقه افزود: حیات وحش طبیعی حفاظت شده که یکی از گونه های نادر آهوی ایرانی در آنجا پرورش پیدا می کند و نیز منطقه عنبران بالا و عنبران پائین که برادران و خواهران اهل تسنن در آنجا زندگی می کنند و نقطه صفر مرزی ما با آذربایجان بوده و معروف به به ماسوله اردبیل نیز می باشد، جزو دیگر ویژگی های این منطقه است.

مهین یار گفت: 15 کشور در دنیا دارای وزات خانه مستقل برای موضوع گردشگری هستند و چنانچه بطور مستقل برای گردشگری وزارت خانه ای ندارند، این قسمت زیرمجموعه وزرات اقتصادی یا وزارت ورزش و یا وزرات صنعت و معدن آنها می باشد. 

وی افزود: یک از راه های مهم برای بهبود وضعیت گردشگری می تواند تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزرات گردشگری باشد چرا که این اقدام باعث ارتقاء این سازمان و افزایش مسائل تقنینی و نظارتی می شود بطوری که قوه مقننه نیز می تواند در این زمینه جدی تر ورود کند

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه جنت المأوی ادامه داد: بطور کلی این اقدام باعث می شود که ما در زمینه گردشگری بتوانیم جهت گیری کلان داشته باشیم و باعث می شود عملکرد دولت در حوزه میراث فهرنگی خیلی بهتر شود. 

 وی افزود: همچنین می توان شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری را تاسیس کرد و این سبب می شود که نهادها و زیر مجموع ها برای پیشبرد اهداف توسعه ای بتوانند کمک موثری تر انجام دهند. 

مهین یار خاطر نشان کرد: توجه بیشتر به صعنت گردشگری سبب می شود که قسمت بزرگی از مشکلات جوانان و مسائل مربوط به مشکلات اقتصادی و بیکاری حل شود.  

مشروح گفت و گوی ویدیویی  وحید مهین یار رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه جنت المأوی  با صدای ایران در ادامه از نظر می گذرد:


 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: گردشگری وزارت گردشگری تشکیل وزارت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسؤولان مربوطه و سرمایه گذاران بخش گردشگری برگزار شد و ضمن هم اندیشی برای رفع مشکلات، ایجاد کارگروهی بدین منظور در فرمانداری در دستورکار قرار گرفت.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شناسایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش‌گردشگری ساوجبلاغ را هدف اصلی تشکیل این جلسه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری به خصوص در شهرستان‌های مستعدی همچون ساوجبلاغ بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تنها با تعامل ادارات و دستگاه‌های مختلف حاصل می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور مقرر شد کارگروهی در فرمانداری ساوجبلاغ برای پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری این شهرستان تشکیل شود.

کد خبر 6095131

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان