Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@10:05:23 GMT

پودربچه برای عرق‌سوزی‌نوزاد موثراست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۴۷۰۳

یک فوق تخصص نوزادان معتقد است، استفاده از انواع پودر بچه و پماد موجب تشدید عرق سوزی نوزادان می‌شود. ناطقان: دکتر مازیار وکیلی امینی، با اشاره به تشدید عرق سوختگی نوزادان در فصول گرم سال، گفت: علت عرق سوزی نوزادان مسدود شدن یا تخریب غدد عرق آنهاست که موجب سوزش و قرمزی پوست نوزادان می‌شود.
این فوق تخصص نوزادان قرمزی یکنواخت در سطح پوست نوزاد همراه با سوزش و بی‏قراری نوزاد را از نشانه‌های عرق سوختگی عنوان کرد و گفت: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، عرق سوختگی ممکن است به عفونت منجر شود که در آن صورت دانه‌های سرسیاه یا سرسفید روی پوست نوزاد نمایان می‌‏شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: توصیه می شود والدین در فصول گرم سال توجه بیشتری به نوع پوشش و بهداست نوزاد خود داشته باشند و از لباس های نخی به علت تبادل هوایی بهتری که نسبت به لباس های نایلونی دارند برای نوزاد خود استفاده کنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اهمیت استفاده از لباس‌های نخی در جلوگیری از بروز عرق سوختگی نوزادان اشاره کرد و افزود: در صورت بالا بودن دمای اتاق نوزاد در هر فصلی احتمال بروز عرق سوختگی وجود دارد که استفاده از لباس های نخی و گشاد در همه فصول و همچنین تعویض روزانه آن ها می‌‏تواند در جلوگیری از عرق سوختگی نوزادان موثر باشد.
وکیلی با بیان اینکه بهترین راه جلوگیری از عرق سوختگی نوزادان جلوگیری از تعریق زیاد آنهاست است، عنوان کرد: هوای اتاق نوزاد باید ملایم بوده و از ورود گرما به داخل آن جلوگیری شود.
وی یادآور شد: بهترین دمای اتاق نوزاد در فصول گرم سال 20 تا 22 درجه و در فصول سرد دمای 22 تا 25 درجه سانتیگراد است.
این فوق تخصص نوزادان با اشاره به اینکه مناطقی از پوست نوزادان مانند زیر گردن، پشت زانو، زیر بغل و کشاله ران به خاطر چین بیشتر مستعد عرق سوختگی  است، خاطرنشان کرد: بهتر است این مناطق بطور مداوم با یک پارچه نخی خنک تمیز شوند.
وکیلی با بیان اینکه استحمام بیش از حد نوزادان باعث خشکی پوست آنها شده و بدن آنها را مستعد عرق سوزی می‎‌کند، گفت: بهتر است هر سه یا چهار روز یکبار استحمام صورت گیرد.
وکیلی امینی در ادامه به استفاده از انواع پودربچه و پماد برای درمان عرق سوزی نوزادان اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی والدین خودسرانه و بدون مشورت با پزشک از انواع پودر بچه و پماد برای عرق سوزی نوزادان استفاده می‌کنند که این امر عرق سوزی آنها را تشدید کند.
وی افزود: این مواد باعث مسدود شدن غدد عرقی شده و همین امر موجب تشدید عرق سوختگی نوزادان می‏‌شود و بهتر است در صورت بروز عرق سوختگی در نوزادان به پزشک مراجعه شود.
وی توجه به عرق سوختگی نوزادان را امری ضروری دانست و یادآور شد: برای درمان عرق سوختگی باید به پزشک متخصص مراجعه شود تا در صورت وجود عفونت درمان های لازم انجام گیرد.
منبع: ایسنا برچسب ها: پودر بچه ، عرق سوختگی نوزاد ، لباس‌های نخی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پودر بچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت

 اولین نوزاد طرح «نفس» در شهرستان کوهدشت چشم به جهان گشود و با اولین لبخند شیرین خود به سقط‌های غیرقانونی «نه» گفت.
طرح راه‌اندازی مرکز نفس طبق تفاهم نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی و با هدف جلوگیری از سقط جنین سالم در کشور راه اندازی شده است.
این مرکز با هدف کمک همه جانبه به خانواده‌هایی که به علل مختلف سقط جنین می‌کنند ایجاد شده است در این مرکز مادران باردار طی ۹ ماه بارداری تحت حمایت قرار می‌گیرند.
لازم به ذکر است روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه با اهدا بسته حمایتی توسط بسیج جامعه پزشکی از والدین این نوزاد تقدیر و تشکر بعمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت/ تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟ (+عکس)
  • حمله اسرائیل به سایت اس۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت | تصاویر ماهواره‌ای چه می‌گوید؟
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد