Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@10:22:03 GMT

تحلیل عملکرد ستاره استقلال برابر تراکتورسازی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۴۷۹۱

جدایی مامه تیام باعث نگرانی بزرگی برای هواداران استقلال شده بود که از عدم حضور یک مهاجم گلزن طی فصول گذشته زخم زیادی خورده بودند. جذب مرتضی تبریزی اما امید در بین آنها را بار دیگر زنده کرده است. محمد تقوی، کارشناس فوتبال در خصوص عملکرد فاز تهاجمی استقلال و البته نقش تبریزی صحبت کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت شفر برای بازی با تراکتورسازی استقلال را با کمترین تغییرات به زمین فرستاد و به سیستم 1-3-2-4 خود پایبند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به آرایش تیمی تراکتورسازی، فضای بین مدافعان مرکزی و دو مدافع کناری این تیم مورد توجه بازیکنان استقلال بود. مرتضی تبریزی، وریا غفوری و فرشید اسماعیلی در زمان حمله وظیفه داشتند بیشتر در این فضاها صاحب توپ شوند. روح‌ا... باقری نیز وظیفه داشت با حرکت در این فضاها نظم دفاعی تراکتور را به هم بزند که در این صورت تبریزی جای باقری را در نوک حمله می‌گرفت.

تبریزی به خوبی از نقش خود آگاهی داشت و در گل اول حضور به موقع او ‌در محوطه جریمه دلیل اصلی دستپاچگی مدافع تراکتورسازی شد تا دروازه خودی را باز کند.

در میانه میدان استقلال فرشید باقری با جنگندگی بی‌امان خود در تمامی درگیری‌های فیزیکی برنده بود تا علی کریمی نیز با خیالی آسوده در تنظیم آهنگ بازی و ارتباط با چهار بازیکن خط حمله استقلال بتواند به خوبی وظیفه خود را انجام دهد.

مهم‌ترین موضوع در استقلال سرعت این تیم در زمان ترانزیشن (انتقال) بود. در زمان ترانزیشن مثبت یعنی از دفاع به حمله، استقلال واقعا دیدنی عمل می‌کرد. در یکی از ضدحملات نیمه اول سرعت استقلال موجب شد تا چهار بازیکن استقلال مقابل سه مدافع تراکتورسازی قرار بگیرند که اگر کریمی کمی در پاس دادن دقت می‌کرد مطمئنا تعداد گل‌های استقلال بیشتر می‌شد.

در زمان دفاع نیز حضور هشت بازیکن استقلال به تراکتورسازی اجازه نمی‌داد بتواند دروازه این تیم را به خطر بیندازد.

شفر بدون در نظر گرفتن بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفت سعی کرد کمترین تغییر را در ترکیب تیمی‌اش به‌ وجود بیاورد و با اعتماد به همان بازیکنان هفته‌های گذشته پیام روشنی داشت.

او‌نشان داد همه بازیکنان بدون در نظر گرفتن نام‌ها در تفکرات او یکسان هستند و با اعتماد به بازیکنانش موجب شد تا تازه‌واردان نیز متوجه شوند که استقلال وابسته به آنان نیست و برای حضور در ترکیب اصلی باید تلاش کنند، موضوعی که در تراکتورسازی دیده نمی‌شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فوتبال استقلال بازی زمین علی کریمی استقلال بازیکن استقلال مرتضی تبریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته تمرین استقلال با حضور هواداران برگزار شد که در حاشیه این تمرین، تعدادی از پیشکسوتان این تیم و ستاره‌های سال‌های دور و نزدیک آبی‌ها از جمله بهتاش فریبا، رضا رجبی، عباس سرخاب، حمید بابازاده، علی اکبریان، کامیار کاردار، امیرحسین صادقی و داوود حقدوست راهی کمپ حجازی شده بودند.

به نقل از ورزش سه امروز نیز دو چهره آشنا و ستاره‌های دور و نزدیک استقلال در کمپ حجازی حضور یافتند. علیرضا واحدی نیکبخت و مهدی فنونی زاده پیشکسوتان این تیم، ساعتی را در کنار جواد نکونام و مهدی هاشمی نسب گذراندند.

در ادامه نیکبخت از حضور آتیلا حجازی فرزند ستاره فراموش نشدنی باشگاه استقلال بعنوان سرپرست جدید این باشگاه ابراز خشنودی کرد و گفت با کادرفنی فعلی قهرمانی در پایان فصل دور از دسترس نیست و موضوعی که پس از فصلی پر فراز و نشیب هواداران را شاد خواهد کرد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902806

دیگر خبرها

  • پشت پرده حمله امید حامدی‌فر به بازیکن ذوب‌آهن؛ از بچه خوشگل تا رنگو! + عکس
  • نوازی: بازیکنان استقلال استثنایی هستند
  • همه می‌گویند سپاهان سوپر استار دارد/ انگار سپاهان هرسال قهرمان می‌شد
  • مورایس: بیرانوند و کنعانی زادگان که ستاره نیستند، فقط ما ستاره داریم!
  • عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست
  • ده روسی: به بازیکنانم افتخار می‌کنم و از عملکرد آن‌ها برابر یوونتوس خوشحالم
  • نکو ستاره‌ استقلال را سرحال می‌خواهد (عکس)
  • (عکس) مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • عکس| مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • دست نکونام در خط حمله بازتر شد