Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، ­ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه از غرب خواست درباره بمباران‌های یوگسلاوی سابق پاسخگو باشد.

زاخاروا در سفری به بلگراد، پایتخت صربستان، گفت، غربی‌ها که ردپای توسل به سلاح‌های شیمیایی را در سوریه جستجو می‌کنند و نگران اوضاع بشری در منطقه هستند، هنوز به عواقب بمباران‌های صربستان به دست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، پاسخ نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در جریان دیداری از پایتخت صربستان گفت، کشور‌های غربی به جای جستجوی آثار حملات شیمیایی در سوریه که ادعا می‌کنند دولت دمشق مرتکب شده است، بهتر است به عواقب بمباران‌های یوگسلاوی سابق پاسخگو باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در دیدار با ایویکا داچیچ، معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه صربستان گفت: «ما به ویژه اکنون شاهد اظهاراتی را هستیم اغلب کشور‌های غربی درباره سوریه بیان می‌کنند. آن‌ها نگران آنچه در سوریه می‌گذرد هستند، نمونه‌هایی از توسل به سلاح‌های شیمیایی را به دست دولت سوریه جستجو می‌کنند.»

زاخاروا افزود: «این بسیار عالی است که آن‌ها تا این اندازه درباره اوضاع بشری در خاورمیانه نگران هستند، اما پیامد‌های بشری در اروپا نیز وجود دارد و اگر غربی‌ها از آن‌ها صحبت کنند، باید در مرحله نخست آنچه را که در قاره اروپا مرتکب شده اند، حل و فصل کنند و پاسخگوی اقدامات خود باشند.»

انتهای پیام/

روسیه از آمریکا خواست به جای نگرانی از اوضاع منطقه درباره بمباران‌های یوگسلاوی پاسخگو باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه ناتو سوریه آمریکا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»

به گزارش خبرگزاری مهر، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 6093197 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان