Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@10:50:56 GMT

ممنوعیت خروج دام زنده از مرز

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۵۰۴۹

ممنوعیت خروج دام زنده از مرز

به گزارش پارس نیوز، 

حسین فیروزی در جلسه تنظیم بازار استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: صادرات دام زنده به خارج کشور ممنوع شده است و در مرز باشماق صادراتی به صورت مرزی نداریم.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، این احتمال وجود دارد که در بانه و مریوان صادرات بین روستایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید توجه مرزبانان بیشتر شود تا از خروج دام از کشور جلوگیری شود و اهمیت و توجه به این موضوع باید از اولویت‌های کار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد: توجه به استان‌های مرزی باید بیشتر بشود و قاچاق دام باید به طور کل از بین برود.

فیروزی در ادامه افزود: نکته دوم این است که از نیروی انتظامی و مرزبانی این انتظار را داریم که مبارزه با قاچاق دام را در اولویت برنامه‌های خود در مرزها و شهرستان‌های مرزی قرار بدهد.

وی همچنین اذعان کرد: صادرات شیر خشک و بسته‌بندی‌های بالای 500 گرم ممنوع شده است و انبارها باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم انبارهای خود را هرپه سریعتر ثبت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم اظهار داشت: کنترل مرزهای ما نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر است و این نشان‌دهنده امنیت بالای استان است.

خالد جعفری در ادامه گفت: باید متوجه مرزهای پایین‌تر باشیم زیرا صادرات دام سنگین نمی‌تواند به صورت گله‌ای باشد و بیشتر با ماشین این صادرات صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: گندم تولیدی کردستان از کیفیتی بالا برخوردار است و ما می‌خواهیم تولید گندم استان به یک میلیون تن برسد تا استان اول باشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: 25 قلم کالای اساسی مردم وجود دارد که بیشتر آن مربوط به بخش کشاورزی است که برنج، گندم، حبوبات، سویا، شکر خامه و غیره از جمله کالاهای اساسی مورد نیاز مردم هستند 

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استان کردستان دولت معاون قاچاق نیروی انتظامی شیر خشک سازمان جهاد کشاورزی کشاورزی بخش کشاورزی شکر کالاهای اساسی تنظیم بازار شکر شیر خشک کالاهای اساسی معاون پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  جمشیدی مسئول مراتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت : با توجه به اجرای عملیات قرق در مراتع دامغان در راستای حفظ پوشش گیاهی مراتع ییلاقی و کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری می‌شود
وی افزود : به این ترتیب به منظور نگهداشت مراتع و  رشد وگل دهی گیاهان  ، ورود دام تا ۱۵ خرداد  به مراتع شمال دامغان ممنوع است.
وی افزود این طرح در سطح ۲۵۰ هزار هکتار  اجرا می‌شود از این وسعت  ۳۰۰ هزار واحد دامی بهره مند می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • فیلم| نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • فیلم/ نخستین گام برای ممنوعیت حمایت از فلسطین در آمریکا
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان