Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت تولیدی دانش بنیان فعال در زمینه تولید تجهیزات آزمایشگاهی جهت تکمیل کادر خود در استان تهران واقع در شهرک صنعتی چهاردانگه از افراد واجد شرایط زیر دعوت به همکاری می نماید.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم پرونده پلاسکو پس از ۷ سال اجرا شد | مقصران ریزش پلاسکو چه کسانی بودند؟

همشهری آنلاین - حوادث: حادثه پلاسکو بی‌شک دردناک‌ترین و هولناک‌ترین حادثه سال‌های اخیر بود. حادثه‌ای که صبح آخرین روز دی‌ماه سال ۹۵ و با شروع آتش‌سوزی در تولیدی نسترین در طبقه دهم ساختمان آغاز و در نهایت با فروریخت کامل ساختمان و شهادت ۱۶آتش‌نشان و مرگ ۶شهروند عادی پایان یافت. از همان دقایق اولیه مشخص شد که فروریختن ساختمان پلاسکو با ۳ بار ریزش همراه بوده است. زمانی که آتش‌نشانان در ساختمان در حال مقابله با آخرین شعله‌های آتش بودند، نخستین ریزش رخ داد. آتش‌نشانان موضوع را به فرمانده ‌عملیات مخابره کردند و به این ترتیب تعدادی از آنها با توجه به خطرناک بودن ساختمان توسط نردبان و بالابرهای آتش‌نشانی به بیرون از ساختمان منتقل شدند. همزمان با دومین ریزش ‌که آن‌هم در طبقات بالایی رخ داد، هنوز تعدادی از آتش‌نشانان داخل ساختمان بودند و برای خروج تلاش می‌کردند که به یک‌باره سومین ریزش باعث فروریختن تمام ساختمان شد و فاجعه ‌مرگباری را رقم زد

آتش چطور آغاز شد؟

به دنبال این حادثه، میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان که متاثر شده بودند در جست‌وجوی پاسخ این سئوال بودند که آتش‌سوزی چگونه شروع شد.

با تشکیل پرونده در دادسرای جنایی تهران، تحقیقات به دستور محمد شهریاری سرپرست دادسرا آغاز شد. پس از گذشت دو ماه بررسی های همه جانبه صورت گرفت تا اینکه مشخص شد پشت پرده این فاجعه هولناک، ‌استفاده غیر اصولی از هیتربرقی بوده است.

بررسی ها حکایت از این داشت که روز حادثه سیستم گرمایشی ساختمان پلاسکو قطع بوده و به دلیل سردی هوا ۲ کارگری که ‌ساعت ۵ صبح در مغازه ای که تولیدی پوشاک نسترن در طبقه دهم بود حاضر شده بودند.

به دلیل ‌سردی هوا از هیتربرقی به صورت غیرمجاز استفاده کرده بودند. سیم‌کشی هیتر کاملا به صورت غیراصولی توسط یکی از کارگران ‌صورت گرفته بود. به گفته آنها حدود ۸ الی ۱۰ متر سیم روی زمین بود و انتهای سیم هم لخت و بدون دو شاخه بود. آنها سیم‌های لخت را در پریز برق قرار داده و ‌یک پارچ هم روی سیم گذاشته بودند تا از پریز خارج نشود. آنها پس از روشن کردن هیتر برقی خوابیدند و چند ساعت بعدی با شنیدن صدای جرقه بیدار و دیدند که سیم برق آتش گرفته است. آتش هر لحظه در حال گسترش بود و در چنین شرایطی دو کارگر تولیدی به سراغ ‌۳ کپسول آتش‌نشانی که آنجا بود رفتند تا حریق را مهار کنند، حال آنکه تاریخ مصرف کپسول ها گذشته و به جای آنکه مواد داخل ‌کپسول آتش را خاموش کند، باد تولید کرده و باعث گسترش شعله‌های آتش شده بود. به حدی که آتش به سقف و دیوار سرایت ‌کرد و ۲کارگر جوان وحشت‌زده به طبقه هشتم که گویا محل برگزاری مراسم زیارت عاشورا بود رفتند و از افرادی که آنجا بودند برای مهار ‌آتش کمک خواستند. ‌پس از آن بود که ماجرا به آتش‌نشانی گزارش شد و آتش‌نشانان وقتی به محل رسیدند با حریق گسترده‌ای روبه‌رو شدند و عملیاتی را آغاز کردند که در نهایت به شهادت ۱۶نفر از آنها منجر شد.

مقصران محکوم شدند

به دنبال این حادثه دو کارگر و مالک تولیدی بازداشت شدند. علاوه بر این، ۳۶ سازمان و شخص اعم از حقیقی و حقوقی به عنوان مقصر شناسایی و به این ترتیب محاکمه آنها آغاز شد. دو کارگر و مالک تولیدی از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت هر کدام به ۶ ماه حبس محکوم شدند که حکم به تایید قضات تجدید نظر استان تهران رسید. همچنین بر اساس رای دادگاه، هر کدام از سازمان‌های مقصر نیز به جریمه نقدی محکوم شدند که به طور مثال بنیاد مستضعفان مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، وزارت راه و شهرسازی تهران ۱۴۰ میلیون تومان، وزارت کشور ۱۴۰ میلیون تومان، وزارت راه و شهرداری ۱۴۰ میلیون تومان، اتحادیه اتاق اصناف تهران ۱۲۰ میلیون تومان و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به پرداخت ۵۰ میلیون تومان محکوم شدند. همچنین نمایندگان و هیئت مدیره بهره‌برداری سازمان پلاسکو که هر کدام ۲۴۰ میلیون ریال بدل از حبس محکوم شدند.

این پرونده پس از تایید احکام صادر شده روی میز قاضی امین کرمانی نژاد، دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفته تا به تمامی احکام اجرا شوند.

کد خبر 839567 برچسب‌ها دادگاه آتش‌ نشانی پلاسكو

دیگر خبرها

  • استخدام 3 قهرمان کشتی در شهرداری تهران
  • راه‌اندازی پایگاه اورژانس در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • راه‌اندازی پایگاه اورژانس در شهرک صنعتی۲ اردبیل
  • اورژانس شهرک صنعتی۲ اردبیل، جاده اردبیل-نمین را پوشش خواهد داد
  • انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی؛ وضعیت صنعت دارو بحرانی است
  • حکم پرونده پلاسکو پس از ۷ سال مشخص شد
  • حکم پرونده پلاسکو پس از ۷ سال اجرا شد | مقصران ریزش پلاسکو چه کسانی بودند؟
  • سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت شرکت دانش‌بنیان پهپادهای سمپاش: نباید تولید کنید!
  • تولید سالانه ۱۳ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه خانه‌های استان یزد
  • تولید سالیانه ۱۳ میلیون متر مکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان یزد