Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@03:39:28 GMT

سرقت‌های طلایی با کیسه سوراخ!

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۵۲۲۰

سرقت‌های طلایی با کیسه سوراخ!

استفاده از کیسه سوراخ شیوه‌ای بود که زن فریبکار با همدستی دوستش در پوشش افراد نیکوکار، پیرزنان را فریب داده و طلای آن‌ها را سرقت می‌کردند. یکی از دو متهم که زنی ۲۷‌ساله به نام سولماز است بازداشت شد و تحقیقات برای دستگیری همدست وی در جریان است.

روزنامه جوان: استفاده از کیسه سوراخ شیوه‌ای بود که زن فریبکار با همدستی دوستش در پوشش افراد نیکوکار، پیرزنان را فریب داده و طلای آن‌ها را سرقت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دو متهم که زنی ۲۷‌ساله به نام سولماز است بازداشت شد و تحقیقات برای دستگیری همدست وی در جریان است.


به گزارش خبرنگار ما، ۱۷‌اردیبهشت‌ماه امسال این پرونده به دستور بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران روی میز کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. زن سالخورده به مأموران پلیس گفت که دو زن جوان که سوار بر یک خودروی پژو‌۲۰۶ بودند ۱۸‌حلقه النگوی طلایی‌اش را که ۴۰‌میلیون تومان قیمت داشته‌است از او سرقت کرده‌اند.


او در توضیح ماجرا گفت: ساعت‌۱۵:۰۰ روز حادثه در حال عبور از خیابان اول نیروی‌هوایی بودم که یک خودروی پژو‌۲۰۶ سفید رنگ کنارم توقف کرد. راننده و سرنشین خودرو دو زن جوان بودند که گفتند افراد نیکوکار هستند. یکی از آن‌ها بسته‌ای پول و کیسه‌ای مشکی که داخلش مقداری لباس بود را نشانم داد و گفت که قصد دارند به مسجد بروند تا پول و لباس‌ها را به واسطه مسجد به افراد نیازمند برسانند. آن زن گفت که عروسشان به تازگی مسلمان شده و برای همین تصمیم به این کار خیر گرفته‌اند. او همچنین گفت که قصد دارد برای عروسشان چند النگو شبیه النگو‌های من بخرد برای همین از من خواست النگو‌هایم را نشانش دهم تا نمونه آن را خریداری کنند. من هم اعتماد کردم و النگوهایم را به او دادم. زن جوان بعد از بررسی النگو‌ها آن‌ها را به همراه بسته‌ای‌پول داخل نایلون مشکی حاوی لباس انداخت و کیسه را به دست من داد. بعد هم هر دو از محل دور شدند. وقتی به خانه رسیدم متوجه شدم که ته کیسه مشکی سوراخ است و از پول و النگو‌ها هم خبری نیست. داخل کیسه هم مقداری روزنامه باطله و لباس کهنه بود که آن را در سطل زباله ریختم.


با اطلاعاتی که پیرزن در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان راهی محل شدند و با بررسی دوربین‌های مداربسته شماره پلاک خودرو به شماره انتظامی ایران ۷۷/***ق ۸۱ را به دست آوردند. صاحب پلاک زن ۲۷‌ساله‌ای به نام سولماز و از طایفه فیوج بود که از مدتی قبل به اتهام ارتکاب سرقت به همین شیوه تحت تعقیب پلیس قرار داشت. تحقیقات پلیس همچنین نشان داد افرادی از باند فیوج با این خودرو و خودرو‌های دنای مشکی و پراید سفید به همین شیوه مشغول سرقت طلای افراد سالخورده هستند.


در شاخه دیگری از تحقیقات مخفیگاه سولماز در خیابان ۱۳‌آبان شهرری شناسایی و بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به سرقت‌های طلایی با همدستی یکی از دوستانش که از طایفه فیوج بود اعتراف کرد.


سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دستور انتشار تصویر متهم به دستور بازپرس صادر شد و کسانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نبرد شمالی مراجعه کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: افراد نیکوکار سرقت طلا طایفه فیوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظافتچی منزل سارق از آب درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل و به سرقت رفتن طلا و جواهر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در محدوده لواسانات، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۶ لواسانات قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه هیچ آثار تخریبی مشاهده نشد و پیرو تحقیقات انجام شده از اعضای خانواده، مشخص شد که فردی به عنوان نظافتچی در منزل شاکی رفت و آمد داشته است.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی، مأموران به محل سکونت نظافتچی مراجعه کردند و موفق شدند قسمتی از طلاهای سرقتی را در داخل منزل کشف کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انتقال متهم به کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل تحت پوشش نظافتچی اعتراف و با اقدامات فنی و پلیسی مالخر این سارق نیز شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر و اموال مسروقه از مخفیگاه مالخر کشف شد.

سرهنگ ضرونی ابراز داشت: بررسی و کشف جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت و پرونده به همراه متهمان به مقام قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ضرونی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اموال با ارزش در خانه دوری کرده و از ورود افراد ناشناس تحت عنوان نظافتچی به منزل خود خودداری کنند.

کد خبر 6080980

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • نظافتچی منزل سارق از آب درآمد
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری