Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا، این سه عنصر به بُعد متافیزیکی(روان شناختی) انسان اشاره دارد. دین به ما می‌گوید انگیزه اصلی ازدواج، تأمین نیاز‌های روانی است و بخش دیگری از آن در تأمین نیاز‌های جنسی خلاصه می‌شود. وقتی ازدواج به تأخیر بیفتد، در درجه اول گسترش خلأ‌های عاطفی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی خلأ‌ها، بروز کند، به دنبال آن مشکلاتی چون افسردگی، ناامیدی، ‌اضطراب، تشنجات، خشونت و پرخاشگری را در پی خواهد داشت.
یکی دیگر از آثار سوء تأخیر ازدواج، ‌تأخیر کمالات انسانی است. یکی از آثار ازدواج صحیح و به‌هنگام،‌ کمال‌یابی و کمال‌دهی انسان است. در روایت هم وارد شده ‌است که انسان به واسطه ازدواج، نصف دینش کامل می‌شود. وقتی دختر و پسر، ازدواج نمی‌کنند یا دیر ازدواج می‌کنند، خلأ دینی و رشدی پیدا خواهند کرد.
در این باره به میان مردم به ویژه دختران مجرد یاسوجی رفتیم تا از علل تاخیر یا دوری آنها از امر پسندیده ازدواج بپرسیم اما پاسخ آنان در این مورد جالب و قابل تأمل است.
بخاطر ترس از مشکلات اقتصادی تمایلی به ازدواج ندارم
«فرشته – ا» 30 ساله، دانشجوی یکی از دانشگاه‌های یاسوج به خبرنگار ایسنا می‌گوید: بعلت ترس از مشکلات اقتصادی تمایل زیادی به ازدواج ندارم. اعتماد کم شده و توقع و انتظارات زیاد شده است.
وی بیان می کند: سالم و پاک بودن، خوش رفتاری، اجتماعی بودن، حفظ احترام به فامیل و خانواده ام، اعتماد متقابل و حساس و بدبین نبودن از معیارهایم برای ازدواج است.
این دختر جوان عنوان می کند: می خواهم که شرایط و وضعیت مادی مناسب و اختلاف سنی چهار پنج سال از شرایط همسر آینده‌ام باشد.
فرار از پذیرش مسئولیت بیشترین علت ازدواج نکردن دختران
«پریسا- ه» دختر 36 ساله ای که در نمایندگی بیمه در یاسوج کار می کند به خبرنگار ایسنا می‌گوید: تمایل به ازدواج دارم چرا که با ازدواج تکامل پیدا می کنم، وارد یک مرحله جدید از زندگی می شوم که زمینه ساز رشد فکری و روحی می‌شود.
وی افزود: داشتن رفاه و آرامش و داشتن شغل مناسب برای رفع مشکلات و نیازها از معیارهایم بعنوان یک جوان مجرد است.
این دختر مجرد اظهارکرد: می‌خواهم همسر آینده ام شاغل، دارای درآمد مناسب، فعال، با صداقت و دارای توان راه اندازی یک زندگی ساده باشد.
وی اضافه کرد: بیشترعلت ازدواج نکردن دختران فرار از پذیرش مسئولیت است، برخلاف اینکه شنیده می شود امکانات اولیه وجود ندارد اتفاقا به راحتی امکانات اولیه مهیاست اما راحت طلبی وعدم اطمینان باعث بالا رفتن سن ازدواج و ازدواج نکردن دختران شده است.
فعلا کار و ادامه تحصیل در اولویتم است
«زهرا- م»، 26 ساله و خبرنگار یاسوجی به خبرنگار ایسنا گفت: تمایلی به ازدواج ندارم و فعلا کار و اشتغال و ادامه تحصیل برای تضمین زندگی آینده ام در اولویت است.
وی بیان می کند: اخلاق گمشده عصر امروز است، اصالت خانوادگی، شاغل بودن، دارای شخصیت اجتماعی و تحصیلات آکادمیک و علاقمند به هنر و مسایل علمی از جمله معیارهایم برای ازدواج است.
این خانم مجرد تصریح کرد: می خواهم که همسر آینده ام مسئولیت پذیر، وفادار، خانواده دوست، فردی مفید برای جامعه، دارای تمکن مالی متوسط به بالا و دارای ظاهری آراسته باشد.
شرایط انتخاب سخت شده است
دختر جوان به نام «حکیمه- م» شهروند 28 ساله ساکن یاسوج که در اداره ای دولتی مشغول کار است، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا که «چقدر تمایل به ازدواج دارید و چرا؟»، اظهار می‌کند: 50 درصد تمایل به ازدواج دارم. به نظرم ازدواج یک امر نسبی است اگه قرار باشد به درستی انجام شود و تکمیل کننده باشد خوب است اما یک امر حتمی نیست چراکه شرایط انتخاب سخت شده است.
وی در خصوص معیارهایشان برای ازدواج با شخصیت مورد نظر خود می گوید: شخص مورد نظرم باید تعهد، اصالت خانوادگی، تحصیلات و درآمد مناسب داشته باشد. همچنین شرایط روحی و اخلاقی در اولویت هستند و بعد از داشتن چنین شرایطی اجتماعی و کاری هم باشد.
بعلت اعتماد نداشتن تمایلی به ازدواج ندارم
دختری کارمند به نام «الهام- م» 34 ساله اهل شهر یاسوج به خبرنگار ایسنا گفت: بعلت اعتماد نداشتن تمایل چندانی به ازدواج ندارم.
وی افزود: زندگی سالم و شخصیت سالم از معیارهایم برای ازدواج است. می خواهم که همسر آینده ام شرایط منطقی و سالم داشته باشد.
مجرد بودن دیگر جذابیت خاصی برایم ندارد
«سحر- گ» 27 ساله و فروشنده بلیط در دفتر هواپیمایی به خبرنگار ایسنا گفت: تمایل به ازدواج دارم بخاطر اینکه سن من به مرحله ای رسیده که احساس می کنم مجرد بودن دیگر جذابیت خاصی برایم ندارد و دوست دارم وارد مرحله جدید از زندگی شوم.
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ایسنا که معیارهایتان برای ازدواج چیست؟ افزود: خوش اخلاق بودن، باخانواده بودن و اعتقاد به خداوند داشتن، چراکه باعث ترس از انجام مسایلی در هر فردی می شود که به نظرم باعث بهتر شدن زندگی خواهد شد. مسایل مالی هم در حدی که زندگی روال عادی خودش را طی کند و محتاج به کسی نباشد، کافیست.
این دختر جوان و مجرد در خصوص این سؤال که می خواهید همسر آینده شما چه شرایطی داشته باشد؟ بیان کرد: می خواهم سن همسرم به حدی باشد که بتواند زندگی خود را عقلانی اداره کند، تحصیل کرده و منبع درآمد داشته باشد، رفیق باز نباشد و همچنین مهمان دوست، اهل زندگی، دلسوز و نگران زندگی خود باشد.
ترس از ازدواج بخاطر دروغگویی
«مهین – ر» 30 ساله، مجرد و شاغل در عرصه فرهنگی یاسوج نیز به خبرنگار ایسنا با بیان اینکه تمایل به ازدواج دارم، گفت: ازدواج یک مقوله ای است که فرد با آن تکامل پیدا می کند و شرایط جدید را در زندگی می پذیرد.
وی افزود: از سوی دیگر پذیرفتن یک مسئولیت جدید مانند همسر بودن و مادر بودن تجربه ای است که به نظرم هر فردی تمایل به تجربه آن را داشته باشد.
این دختر مجرد تصریح کرد: می خواهم که شوهر آینده ام تنها یک شغل مناسبی برای امرار معاش زندگی داشته باشد. از همسر آینده ام تنها چیزی که انتظار دارم اینست که دروغگو نباشد، چیزی که متاسفانه این روزها اصلا به چشم نمی آید و به همین دلیل ترس از ازدواج در بین اغلب همسن و سال‌های من وجود دارد.
وی اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم که پسران از دختران کم سن و سال خواستگاری می‌کنند و این دختران بدون اینکه با زندگی مشترک آشنایی داشته باشند زندگی را آغاز می کنند که بعداز مدتی به جدایی و طلاق ختم می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحث کاظم صدیقی در حاشیه مراسم زهرا شجاعی

   عصر ایران- چهره های مختلف سیاسی و بیشتر با گرایش به دو دولت اصلاحات و اعتدال که در مراسم ترحیم خانم زهرا شجاعی معاون امور زنان در دولت خاتمی (سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴) شرکت کرده بودند بیرون مسجد رسول اعظم دیدار تازه و در عین سوگ بانوی درگذشته از تبریک عید و کمی بحث سیاسی هم غافل نبودند.

   نکته ای که یکی از معاونان پیشین وزیر کار مطرح کرد و به کاظم صدیقی و باغ ازگل مربوط بود اما جالب بود و این که شیخ او را در فرودگاه مشهد دیده و ابراز تمایل کرده که ملکی در جوار باغ که متعلق به بهزیستی بوده هم به مدرسه علمیه تحت تولیت او منضم و ملحق شود.

   او نمی دانست این اتفاق افتاده یا نه و اظهار امیدواری کرد که روزنامه نگاری که روی این موضوع کار می کند تحقیق کند ببیند ملک بهزیستی همچنان وجود دارد یا نه. 

   البته در این فقره تنها در حد ابراز تمایل بوده و در صورت الحاق به حوزه علمیه ازگل باز متفاوت است با ماجرای  باغ ۴۲۰۰ متری که از حوزه جدا و به موسسه متعلق به صدیقی و پسران و عروس خانم منتقل شده و آقای صدیقی در دفترخانه هم به عنوان فروشنده انگشت زده و هم در مقام خریدار و مشخص نیست که وجه آن که ادعا شده پول نقد بوده چگونه از خریدار به فروشنده انتقال یافته است!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کاظم صدیقی در همایش نوروزی "رییسی" نبود؟/ به نماز جمعه هم نخواهد رفت؟

دیگر خبرها

  • نشانه‌های طلایی ازدواج هوشیارانه
  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • بحث کاظم صدیقی در حاشیه مراسم زهرا شجاعی
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • پیام مدیر کل ارشاد خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • صمیمیت معنوی در ازدواج چیست؟
  • برگزاری مراسم «گرگیعان» در حاشیه تمرین امروز استقلال خوزستان
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی برای خودروهای سواری در مرز بازرگان
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در مرزبازرگان
  • میزان تفاوت تحصیلات زن و شوهر تا چه اندازه مطلوب است ؟