Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ روح‌الله امراللهی ، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم، روزگذشته در نشست خبری که در ساختمان شهید باکری شورای اسلامی شهر قم برگزار شد با اشاره به عملکرد یک ساله کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر قم گفت: در بودجه شهرداری قم حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی دیده شده که تقریبا ۷۰۰ میلیارد تومان تحت نظارت کمیسیون عمران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در سه سال آینده چهار پنج تقاطع در شهر قم اجرایی خواهد شد، گفت: از این تعداد تقاطع فردوسی عملیاتی شده است.

وی با اشاره به لوایحی که در این کمیسیون بررسی شده و بازدیدهایی که توسط اعضای کمیسیون صورت گرفته اضافه کرد: لایحه ترمیم نوار حفاری و لایحه تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی و پیامبر اعظم(ص) که به زودی شروع می‌شود از جمله مصوبات این کمیسیون بودند.

متوقف شدن ساخت پارکینگ‌های طبقاتی

 امراللهی گفت: مصوبه احداث پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر از دیگر مصوبات کمیسیون عمران هستند که در بحث مناقصه متوقف شده و هنوز به مرحله عملیات نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل مهم‌ترین پروژه متر است،عنوان کرد: تونل خط A بر اساس جانمایی‌ها و کارشناسی‌هایی که از قبل شده بود اجرا شد و تونل خط B هم بر همان اساس جانمایی شده است.

وی افزود: در حوزه عمران هم چند پروژه را خود سازمان توسعه عمران انجام می‌دهد از جمله تقاطع شهید کریمی با پیامبر اعظم(ص) و میدان ولیعصر(عج) که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

چالش بر سر انتخاب ایستگاه قطار پر سرعت

امراللهی با اشاره به جانمایی ایستگاه قطار پر سرعت قم - تهران - اصفهان در بلوار خلیج فارس عنوان کرد: خط A با ایستگاه خلیج فارس یک ایستگاه تبادلی خواهد داشت و از این ناحیه تا فرودگاه امام خمینی(ره) فاصله به ۴۰ متر خواهد رسید.

امراللهی با بیان اینکه محل ایستگاه قطار پر سرعت بین سه نقطه در چالش بود،تصریح کرد: بر اساس مطالعات مجموعه مشاور چینی، ظرفیت‌های پردیسان شبکه بلوارهای جمهوری اسلامی شهید کریمی پیامبر اعظم(ص) و محور فردوسی در ایستگاه خلیج فارس به حداکثر می‌رسد و از طرفی این ایستگاه بهترین دسترسی را به شبکه معابر جدید ایجاد شده دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که با ایجاد ایستگاه تبادلی بلوار خلیج فارس و فرودگاه امام ایستگاه بلوار خلیج فارس ایستگاه تبادلی ریلی کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درباره ایستگاه قطار پر سرعت قطعی شده اضافه کرد: کار در استان قم به جمع بندی رسید و ابلاغ شد و منتظریم وزارت راه و شهرسازی تصمیم بگیرد.

تداخل حریم تیمچه و مترو

این عضو شورای شهر قم با اشاره به بررسی لوایح مربوط به تغییرات خط B متروی قم  خاطرنشان کرد: این تغییرات در کمیسیون ماده پنج و شورای ترافیک هم تصویب شد و امروز دغدغه‌ای برای این خط نداریم چرا که مسیر روشنی دارد.

 امراللهی  اضافه کرد:خط B در محدوده بازار ایستگاه خواهد داشت و با ایستگاهی از خط A به صورت گالری‌های زیر سطحی ارتباط می‌گیرد.

خط B متروی قم از پردیسان شروع می شود از زیر بلوار غدیر به خیابان صدوقی برمی‌گردد به محور خیابان شهدا آمده و بعد از عبور از ارم در نهایت به ایستگاه تبادلی با خط A مترو می‌آید.

وی با اشاره به اینکه قم به سومین خط مترو هم نیاز دارد، گفت: هر قدر تعداد خطوط مترو افزایش پیدا کند می‌توانیم حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: مترو وقتی بهترین بهره برداری را دارد که ایستگاه‌ها با هم اتصال داشته باشد. اگر انفصالی وجود داشته باشد عملا کارایی شبکه را به هم میزند.

وی همچنین به تداخل این عملیات عمرانی با حریم تیمچه فرش قم اشاره کرد و افزود: حفاری‌های مترو برای تیمچه مشکلی ایجاد نمی‌کند و انتظار داریم در این زمینه میراث فرهنگی با ما همکاری داشته باشد و مانند میراث فرهنگی تهران عمل کند.

انتهای پیام/ح

بلوار پیامبر اعظم(ص) نقطه تبادل شبکه ریلی کشور می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس اجتماعی شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای تکمیل خطوط هفت‌گانه اظهار کرد: ان‌شاءالله تا پایان سال جاری شاهد جشن تکمیل خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت خواهیم بود.

وی افزود: در سال گذشته نیز ایستگاه‌های جدیدی در خطوط شش و هفت افتتاح و بهره‌برداری رسید و امسال نیز ادامه خواهد داشت از جمله خطوطی که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید ایستگاه هفده شهریور، میدان خراسان، سرباز و ... خواهد بود.

هرمزی به عملیات توسعه جنوبی در خط شش مترو اشاره کرد و گفت: این عملیاتی نیز به پایان رسیده و ان‌شاءالله به‌زودی دو ایستگاه در بخش جنوبی (حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام) به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به پست برق خط مترو اشاره کرد و توضیح داد: این پست نیز امسال تکمیل و ان‌شاءالله در بخش غربی خط شش مترو ایستگاه آیت‌الله کاشانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین به ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و گفت: این ایستگاه نیز امسال تکمیل و به بهره‌برداری‌ خواهد رسید.

هرمزی به احداث پایانه‌ها در شهر تهران اشاره کرد و افزود: ان‌شاءالله فاز یک پایانه آزادگان تکمیل و  عملیات اجرایی فاز دو اکباتان به پایان خواهد رسید و در ادامه نیز پایانه دولت‌آباد به ورزشگاه تختی تکمیل خواهد شد.

وی همچنین به افزایش تعداد ایستگاه‌های مترو در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 159 ایستگاه با 310 کیلومتر خط مترو در شهر تهران داریم که بر اساس آمار کسب شده استفاده مسافران از شبکه مترو، بیشتر شده به طوریکه قبل از افتتاح ایستگاه‌ جدید به طور متوسط هر مسافر 9 کیلومتر از شبکه مترو استفاده می‌کرد که با تکمیل خطوط شش و هفت عملا به 16.5 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد و میزان پایداری مسافران در شبکه مترو بیشتر شده است.

هرمزی ادامه داد: این موضوع به تکمیل خطوط شش و هفت بر می‌گردد و همچنین به بهره‌برداری از مترو پرند. ضمن اینکه برنامه جدیدی برای خطو هشت، نه ده و یازده پیش بینی شده است.

وی گفت: خط 10 مترو در سال گذشته عملیات حفاری آن انجام شد و موضوع در حال انجام است و ان‌شاءالله هشت ایستگاه در این خط دایر خواهد شد.

هرمزی تصریح کرد: خط 8 مترو نیز در پایان سال گذشته قرارداد آن به امضا رسید که بحث مالی آن به صورت ویژه پیگیری خواهد شد. همچنین خط 9 نیز هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

وی به خط 11 مترو اشاره کرد و افزود: توافقات اولیه با پیمانکار انجام و به‌زودی عملیات آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است