Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: پیام نور در جدیدترین ارزیابی‌ها رتبه اول کیفیت آموزشی را در کنار دانشگاه صنعتی شریف کشور کسب کرده است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی حسن آبادی مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه پیام نور وسیعترین دانشگاه دولتی جهان اسلام است که با دریافت کمترین شهریه کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن آبادی افزود: پیام نور در جدیدترین ارزیابی‌ها رتبه اول کیفیت آموزشی را در کنار دانشگاه صنعتی شریف کشور کسب کرده است که نشان از ظرفیت بالای کیفیت آموزشی در پیام نور است.

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه این دانشگاه در ابتدا برای کارکنان و افرادی که کمتر فرصت حضور در دانشگاه را دارند راه اندازی شد، اما امروز بدلیل کیفیت بالای آموزشی خیلی از دانشجویان در این دانشگاه درس می‌خوانند، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه کمترین شهریه را از دانشجو دریافت می‌کنیم، اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه می‌توانند همزمان در دو رشته درسی تحصیل کنند، به طوری که در حال حاضر ۲۰ درصد دانشجویان پیام نور همزمان در دو رشته تحصیل می‌کنند.

حسن آبادی با اشاره به اینکه رشته علوم ارتباطات در شهرستان سرایان فعال است، گفت: بدنبال انتقال این رشته در مرکز بیرجند هستیم.

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه این دانشگاه سال گذشته در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در بین دانشگاه‌های استان رتبه اول را داشته است، ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری، توجه جدی به این کرسی شده است.

وی در خصوص اینکه صندوق رفاه دانشگاه به دانشجویان متقاضی وام در مقطع کارشناسی مبلغ ۳۵۰ هزار تومان برای هر ترم تحصیلی تا هشت ترم و کارشناسی ارشد یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان برای هر ترم در چهار ترم پرداخت می‌کند، افزود: بازپرداخت این وام‌ها شش ماه بعد از فارغ التحصیلی دانشجو آن هم در قالب اقساط ۶۰ ماهه است.

حسن آبادی برگزاری جشن فارغ التحصیلی، جشن ورود‌های جدید، اعزام دانشجویان به راهیان نور، برگزاری مناسبت‌های مختلف و کرسی‌های آزاداندیشی را از جمله برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه برشمرد و افزود: جلسات نقد فیلم، برگزاری اردو‌های زیارتی و تفریحی، مسابقات قرآن کریم دانشجویی و اساتید و مراسمات مذهبی و ملی در طول سال از دیگر اقدامات فرهنگی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی یکی از تشکل‌های فعال دانشجویی این دانشگاه را بسیج دانشجویی عنوان کرد و اظهار داشت: اردوی جهادی، راهیان نور، کرسی آزاداندیشی، برگزاری مراسم ملی و مذهبی و خیلی از برنامه‌های دیگر دانشگاه با همت و همکاری بسیج دانشگاه صورت می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد چهار دستگاه اتوبوس به تعداد ۱۴۳ دانشجو در قالب سه دستگاه اتوبوس خواهر و یک اتوبوس ۳۰ نفر برادر به راهیان نور اعزام شدند.

محمدعلی طالبی، مدیر مرکز مشاوره دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه چهار مرکز بیرجند، فردوس، قاین و طبس دارای مرکز مشاوره هستند، گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ دانشجو از مشاوره‌های تحصیلی و خانوادگی این مراکز که دارای کادر مجرب هستند استفاده کنند.

طالبی با اشاره به فعال بودن رشته علوم ارتباطات در مرکز سرایان، گفت: به دنبال انتقال این رشته از سرایان به بیرجند هستیم.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد مرکز مشاوره دانشگاه اصلاحی است نه تنبیهی، گفت: ما قبل از اینکه دانشجو حراستی شود، مشکل او را حل می‌کنیم، هر چند که بومی بودن دانشجویان پیام نور باعث شده تا شاهد کمترین آسیب در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه میان ترم دانشجویان دانشگاه از ۶ نمره به ۸ نمره افزایش پیدا کرده است، گفت: طبق مصوبه جدید دانشگاه پیام نور دانشجویان تحت پوشش بهزیستی هزینه کامل تحصیلی آن‌ها را بدون افزایش سالانه بهزیستی پرداخت خواهد کرد.

سیدعلیرضا محمدزاده، مدیر آموزشی دانشگاه هم با بیان اینکه ثبت نام بدون آزمون در پیام نور تا ۲۴ مرداد ادامه دارد، افزود: متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش و یا دانشگاه مراجعه کنند.

محمدزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و ۲۰ کدرشته ارشد در ۱۳ مرکز آموزشی این دانشگاه فعال است، گفت: سربازان وظیفه هم در صورت موافقت یگان مربوطه می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی بیرجند نشست خبری جهان اسلام مدیر فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دانشگاه فرهنگیان افزود: یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد، توانمندسازی فرهنگی و علمی جامعه هدف است.

وی اظهار داشت: مجموعه اقدامات کمیته امداد در راستای ارتقای عدالت آموزشی باید به شکوفا شدن استعدادهای نهفته در خانواده‌های تحت حمایت بیانجامد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره به حمایت کمیته امداد از ۸۵۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند در سراسر کشور افزود: بالاترین سطح خدمات آموزشی به مددجویان ارائه می‌شود که نتیجه آن در آزمون‌های سراسری قابل مشاهده است.

بختیاری ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران در زمینه استعدادیابی و پرورش استعداد مددجویان تاکید کرد: حتی یک دانش‌آموز نباید به خاطر فقر ترک تحصیل کند.

در پایان این مراسم از پذیرفته‌شدگان برتر دانشگاه فرهنگیان قدردانی شد.

کد خبر 6097813

دیگر خبرها

  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • فرجام مجاهدی که نامش بر دانشگاه صنعتی نشست
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • تصاویر پربازدید از شمایل جدید دانشگاه شریف
  • تصاویر پربازدید از شمایل جدید دانشگاه شریف + عکس
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش