Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@23:11:54 GMT

گُل و حشیش، نخستین مواد مخدر صنعتی استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۶۱۹۳

گُل و حشیش، نخستین مواد مخدر صنعتی استان اصفهان

شهرضا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: گُل و حشیش بیشترین میزان مصرف مواد مخدر صنعتی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اصغر هدایت در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز همانند سایر کشورهای جهان، با پدیده شوم اعتیاد دست به گریبان است و جامعه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال کشور بیشتر در معرض آسیب‌ ناشی از این پدیده شوم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشور ایران دارای دو هزار کیلومتر مرز مشترک با همسایگان غربی و شرقی است، تصریح کرد: بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر جهان، افغانستان است که در همسایگی شرقی ایران قرار دارد و ایران مهم ترین مسیری است که سوداگران مرگ می‌تواند مواد مخدر را از طریق آن به دیگر مناطق جهان منتقل کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تمامی امکاناتی که در اختیار دارد، مانع ترانزیت مواد مخدر می‌شود که گواه چنین تلاشی، تقدیم چهار هزار شهید، ۱۳ هزار جانباز و کشف هزاران تن نواع مخدر بوده است.

هدایت با بیان اینکه سایر معضلات اجتماعی به نوعی در ارتباط با اعتیاد هستند، تأکید کرد: متأسفانه باوجود همه تلاش‌های انجام شده، نرخ شیوع اعتیاد نسبت به ۱۰ سال گذشته و سن اعتیاد کاهش یافته است، بنابراین باید علاوه بر مقابله با عرضه و توزیع، از راهکارهای دیگری نیز بهره ببریم.

وی مصرف مواد مخدر صنعتی در جامعه زنان را یکی از بدترین آسیب‌های اعتیاد برشمرد و افزود: لازم است، سیاست‌های کلی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته و دولت نیز برنامه جامعی درخصوص آن تدوین کرده است را اجرا کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را مهم ترین راهکار مقابله با این آسیب اجتماعی دانست و تأکید کرد: باید افراد جامعه نسبت به آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر آگاه شوند، اگر جوانی به هر دلیل به سوی این مواد گرایش دارد، باید بررسی و چاره اندیشی شود.

هدایت با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت ثمن‌ها و جمعیت‌های مردمی برای مقابله با اعتیاد، تصریح کرد: در استان اصفهان جرایم ۵۴ درصد از زندانیان به نوعی مربوط به مواد مخدر است.

وی احیای سبک زندگی اسلامی را از بهترین راهکارهای مقابله با اعتیاد دانست و اضافه کرد: همه کسانی که امروز در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، می‌توانستند خدمات زیادی به جامعه بکنند، پس لازم است از آلوده شدن افراد بیشتر جلوگیری کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه نرخ شیوع اعتیاد بیشتر از نرخ رشد جمعیت است، اظهار کرد: نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان پایین تر از میانگین کشوری است.

هدایت با بیان اینکه گُل و حشیش بیشترین میزان مصرف مواد مخدر صنعتی استان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: ۵۵ درصد خانواده‌ها اعلام کرده‌اند که سه تا پنج سال بعد از اعتیاد فرزندانشان از این مسئله باخبر شده‌اند.

وی با بیان اینکه رویکردهای غلط به مسئله مصرف مود مخدر آسیب های زیادی را به همره داشته است، اظهار کرد: برخی جوانان با تصور اینکه ترک اعتیاد آسان است یا مصرف این مواد مزایایی برای زیبایی آنان دارد، اقدام به مصرف می‌کنند که باید این باورها اصلاح شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرضا قاچاق کالا کشف مواد مخدر نیروی انتظامی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی

عضو هیئت علمی گروه مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با همکاری اساتید فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان، راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی تدوین شد و به صورت پایلوت درحال اجراست.

به گزارش ایسنا، دکتر علی رضا نوروزی، عضو هیئت علمی گروه مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به درخواست وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر به مرکز مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران مبنی بر ارائه راهکار مناسب در درمان کودکان و نوجوانان دارای اختلالات مصرف مواد افیونی گفت: بدین منظور با همکاری اساتید فوق تخصص روانپزشکی کودکان و نوجوانان، راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی تدوین شد و به صورت پایلوت درحال اجراست.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ وی موضوع طرح دوم را بازبینی راهنمای کاهش آسیب و درمان جایگزین اپیوئیدی کشور افغانستان عنوان کرد و افزود: از دفتر مقابله با جرم و مواد سازمان ملل کشور افغانستان در خواستی برای بازبینی راهنماها به مرکز مطالعه اعتیاد ارائه شد به این منظور کارگاه هایی برگزار و راهنماها مورد بازبینی و تایید وزارت بهداشت افغانستان قرار گرفت و اکنون در کشور افغانستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم حشیش از منزل ۲ متهم در فلاورجان