Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، چند  سالی است تبریز به شهر بدون گدا مشهور است و این افتخاری است بر دیار اولین‌ها. اما نمی‌دانم امسال گذرتان به تبریز افتاده است یا خیر؟خیابان‌هایی که دیگر رنگ و بوی شهر بدون گدا را ندارد .کافی است یک روز بیکار باشی و برای رفع خستگی در شهر قدم بزنی،به هر خیابان ‌می‌رسی کودکی، مرد معلولی، زنی با بچه‌ای در آغوش و یا پیرمردی مواجه می‌شوی که صدایت می‌زند و درخواست کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دنبالت راه می‌افتد تا کمکش کنی و یا پشت چراغ قرمز یکی از شیشه ماشین‌ات آویزان می‌شود تا دستمال کاغذی یا قرآن جیبی بخری.




فروش دستمال جیبی وفال حافظ را  به چشم خرید و فروش و یا همان دستفروشی نگاه می‌کنیم ولی تکدی‌گری در نزدیکی  مراکز پزشکی با نسخه‌ای تاریخ گذشته را چه کنیم؟ اهل تبریز باشی یا میهمان آن شهر سد راهت می‌شوند و گدایی می‌کنند.




به بالاشهر که می‌رسیم گدایی‌ها متفاوت می‌شود، با کت و شلوار و یا لباس شیک به عنوان گردشگری که مدارکش را گم کرده اند ‌جلویت ظاهر می شوند.متکدی که مدعی است ‌از جنوب ایران  آمده و  به مراکز پلیس هم نمی‌رود و پول می‌خواهد و اگر روزی  100بارهم از آن خیابان عبور کنی هنوز همانجا ایستاد‌ه است.
کافی است چند کلامی با آنها هم صحبت شوی متوجه می‌شوی  با  زبان و لهجه‌‌ غیر آذری  سخن می‌گویند.ترکی بلد نیستند . به راستی وارد کننده این گدایان به شهر بدون گدا کیست؟


هجوم گدایان تقریبا با شعار تبریز2018  آغاز شد.بدین معنی که از ابتدای فعالیت تبریز برای آماده شدن برای تبریز 2018 این اتفاق به طور محسوس  شروع ش و گدایانی از گوشه وکنار به این شهر هجوم آوردند. آیا  مسئولان شهری در این باره پاسخی خواهند داشت؟​ تا کنون که پاسخی دراین باره به پرسش‌های ما ندادند.

چرا نیروی انتظامی استان که به نوبه خود از عوامل موثر برای ثبت تبریز به عنوان شهر  بدون گدا بود ، روزه سکوت گرفته است؟‌چرا سازمان بهزیستی استان آماری در این باره نمی‌دهد ؟‌ آیا مسئولان کمیته‌امداد استان این گدایان را در شهر نمی‌بینند؟‌ آیا شورای شهر و شهرداری تبریز قرار نیست در این باره چاره‌ای بیندیشند؟




این سوالاتی است که مردم و فعالان استانی پیگیر آن هستند ولی هیچ ارگانی تا بحال پاسخگوی این سوالات نبوده است. مسئله دیگر اینکه چرا این گدایی‌ها بیشتر توسط کودکان انجام می‌گیرد؟ و‌ وقتی دست کودک را می‌گیری تا به موسسه خیریه ببری چند نفر سد راهت می‌شوند ؟ آیا تبریز بدون گدا توسط باندهای گدایی محاصره شده است ؟

‌هجوم گدایان تقریبا همزمان با رویداد فرهنگی  تبریز2018  آغاز شد. بدین معنی که از ابتدای فعالیت تبریز برای آماده شدن   تبریز 2018 این اتفاق به طور محسوس  شروع شد و گدایانی از گوشه وکنار کشور به این شهر هجوم آوردند. آیا  مسئولان شهری در این باره پاسخی خواهند داشت؟​ تا کنون که پاسخی دراین باره به پرسش‌های ما ندادند.

انتظار می‌رود مسئولان استان به صورت معقول و قابل قبولی پاسخ این سوالات را بدهند. این روزها ‌فرق کاسب روزی حلال با گدا را به سختی می‌توان تشخیص داد ، شهر من به شهر بی گدا معروف بود اما چندی است که رویای شهر بدون گدا بودن هجوم گدایان در حال رنگ باختن است…

عکس‌:‌ مسعود سپهری‌نیا

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام نیروی انتظامی تبریز 2018 تکدی گری بهزیستی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدیه السادات حسینی مطلق، دبیر رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت به در پیش بودن هفته جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و مدیران برگزار می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت به صورت همزمان، اما مجزا در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود، افزود: متقاضیان برای شرکت در سطح ملی این رویداد تا دهم اردیبهشت ماه فرصت دارند به وبگاه jamjeyat.ir مراجعه و ثبت نام کنند. 
 
مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه شرکت همزمان در هر دو سطح ملی و استانی امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت تا ۱۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به وبگاه دفتر امور زنان و خانواده به آدرس «http://Banovan.ostanyazd.ir» و کانال حسنه ماندگار در پیام رسان ایتا به آدرس «hasaneh_mandegar» نسبت به دریافت فرم و ارسال مستندات در وبگاه اقدام کنند. 
 
دبیر رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در استان یزد افزود: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می‌توانند با شماره تماس ۰۳۵۳۱۱۱۲۲۱۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است