Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه دولتی چین امروز دوشنبه گزارش داد، تشدید تدابیر امنیتی در استان سین‌کیانگ واقع در غرب این کشور مانع از وقوع یک تراژدی بزرگ در این منطقه مسلمان نشین شده است؛ این اولین واکنش پکن به گزارش سازمان ملل درباره شرایط آن منطقه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک هیات حقوق بشری سازمان ملل متحد جمعه اعلام کرد گزارش‌های معتبر متعددی در اختیار دارد که نشان می‌دهد یک میلیون قومیت اویغوری در چین در مکان‌هایی که شبیه "کمپ‌های بازداشت بزرگ با حالت محرمانه است" نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین می‌گوید سین‌کیانگ با یک تهدید جدی از جانب "شبه‌نظامیان اسلام‌گرا" و "جدایی‌طلبانی" که برای اجرای حملات توطئه می‌کنند، مواجه است و به تنش‌ها میان اویغورهای مسلمان و قومیت هان چین که اکثریت هستند، دامن می‌زنند. در سال‌های اخیر صدها تن در آنجا به خاطر این مسائل کشته شده‌اند.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین اما در سرمقاله‌ای نوشت: انتقاد از سابقه حقوق بشری در سین‌کیانگ با هدف مشکل‌آفرینی در آنجا و نابودی ثباتی است که به سختی به دست آمده است. حضور امنیتی در آنجا موجب شده است تا سین‌کیانگ یک سوریه یا لیبی دیگر نشود.

در این سرمقاله که به زبان‌های انگلیسی و چینی منتشر شده، آمده است: تردیدی نیست که صلح و ثباتی که اکنون در سین‌کیانگ برقرار است، حاصل تشدید قوانین و مقررات است. پلیس و ایست‌های بازرسی در تمام سطح سین‌کیانگ دیده می‌شوند. اما این روندی است که سین‌کیانگ باید در مسیر صلح و رسیدن به شکوفایی از آن عبور کند و این به حکومتداری عادی ختم خواهد شد. حفظ صلح و ثبات در آنجا به نفع مردم سین‌کیانگ و تمام چینی‌هاست.

این روزنامه دولتی نوشت: برقراری شرایط امنیتی در سین‌کیانگ مانع از وقوع یک تراژدی بزرگ شده، جان انسان‌های بسیاری را نجات داده و این حاصل قوانین قدرتمند چین و قدرت حاکمیتی حزب کمونیست چین است. آنچه غرب در نظر دارد، کشورها و مناطق متعددی را ویران کرده است. زمانیکه که همین شکل نفوذ شیطانی در سین‌کیانگ در حال توسعه بود، قاطعانه محدود شد. سین‌کیانگ برای افکار مخرب غربی جایی ندارد و تمام تدابیر برای اطمینان از ثبات آنجا باید اتخاذ شود. صلح و ثبات باید در صدر تمام مسائل قرار بگیرد. با این هدف، تمام تدابیر را می‌توان آزمود. باید به این عقیده پایبند بمانیم که دور نگه داشتن سین‌کیانگ از آشوب، بزرگترین حق حقوق بشری است.

وزارت خارجه چین هنوز به شکل رسمی به گزارش سازمان ملل متحد واکنشی نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سین کیانگ مسلمانان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری

منابع خبری از وقوع عملیات جدید ضد صهیونیستی در کرانه باختری خبر می دهند.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع یک عملیات زیر گیری در شمال کرانه باختری خبر داد.

بنابراین گزارش، مجری این عملیات پس از زیر گرفتن یک نظامی زن صهیونیست از محل دور شده است.

منابع عبری از زخمی شدن این نظامی زن صهیونیست در اثر زیر گرفته شدن خبر می دهند.

این در حالی است که ساعتی پیش منابع عبری از زخمی شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • نتانیاهو: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است
  • تصادف مرگبار در محور زرند به رفسنجان
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن