Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@01:47:30 GMT

خبرنگاران فاصله بین تخریب و نقد را رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۱۶۷۵۹

خبرنگاران فاصله بین تخریب و نقد را رعایت کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، کاظم ایمان زاده، رئیس خانه مطبوعات کردستان یک شنبه شب، 21 مردادماه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: 131 رسانه شامل هفته نامه‌های محلی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در حال حاضر در استان فعال هستند.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید در ارائه مجوز رسانه‌ها تسهیل گری شده و رسانه از نظر کمی افزایش چشمگیری داشته است اما متاسفانه از نظر کیفی رشد خوبی نداشته و به حدی که درخورشان استان استان باشد، نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس خانه مطبوعات کردستان عنوان کرد: از جمله مشکلات حوزه رسانه در استان، تولید محتواست اما این به معنای عدم توانایی نیست بلکه افراد زیادی که در این زمینه توانمند هستند، به دلایل مختلف گوشه نشین شدند.
وی بخشی از این مشکلات را مالی و ایجاد محدودیت از سوی برخی نهادها دانست و اعلام کرد: مشکل دیگر حوزه رسانه تأمین هزینه است که دلیل آن هم به ضعیف بودن بخش خصوصی در استان برمی گردد و کل هزینه‌های جاری و چاپ از سوی دولت تأمین می‌شود.
ایمانزاده تأمین هزینه‌ها از سوی دولت را از دو جنبه مشکل آفرین دانست و ادامه داد: با این شرایط، موقعیت اقتصادی دولت بر رسانه‌ها تأثیر می‌گذارد.
وی با بیان اینکه یارانه‌هایی که توسط ارشاد به رسانه‌ها داده می‌شود فقط برای حوزه چاپ است، عنوان کرد: ارشاد باید به تولید محتوا هم یارانه اختصاص دهد و با پرداخت هزینه‌ای به عنوان حق تحریر به ستون نويسان ثابت کمک کند.
رئیس خانه مطبوعات کردستان مشکل کنونی رسانه در استان را توسعه نیافتگی دانست و گفت: توسعه بحثی کیفی است و به تقویت نیروی انسانی برمي گردد و نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولان است.
وی با اشاره به اینکه 200 نفر در خانه مطبوعات استان فعال هستند، یادآور شد: با توجه به ایجاد اشتغال برای 200 نفر، باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی به آن نگاه شود و می‌طلبد در راستای ایجاد توسعه رسانه‌ها، کمیته‌ای برای شناسایی مشکلات و راهکارها تشکیل شود.
وی از خبرنگاران خواست تا فاصله بین تخریب و نقد را رعایت کنند و یادآور شد: رسانه‌ها هرچه از تخریب دورتر باشند، موفق‌تر و تأثیرگذارتر خواهند بود و باید بکوشند دایره نقدپذیری را گسترده‌تر کنند.
رئیس خانه مطبوعات کردستان با اشاره به اینکه مشکل بیمه سه هزار نفر از خبرنگاران حل شده است؛ از اداره کل فرهنگ و ارشاد خواست تا این مهم را پیگیری کند تا خبرنگاران استان از این سهمیه بی بهره نباشند و مشکل بیمه خبرنگاران استان نیز حل شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۱۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)

 

 

 

 

منبع: چندثانیه

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هولناک تخریب یک خانه در اصفهان بر اثر بارندگی شدید (فیلم) خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم) تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دیگر خبرها

  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم)
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • (ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • ببینید | لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • فیلم لحظه هولناک تخریب کامل یک خانه در اصفهان توسط باران!
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو